י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השופטת שחררה את זאב פרנק - המשטרה לא מוותרת

בית המשפט שחרר את 'הסיקריק המגדף' - זאב פרנק, למעצר בית • המשטרה תערער על ההחלטה בפני בית המשפט המחוזי • עד אז - פרנק יישאר בתא מעצרו במגרש הרוסים • בפנים: הפרוטוקול

זאב פרנק. צילום מסך: ערוץ 2
זאב פרנק. צילום מסך: ערוץ 2

שופטת בית המשפט השלום בירושלים, עירית כהן, הורתה הערב (א') לשחרר את הסיקריק זאב פרנק, נגדו הוגש הבוקר כתב אישום בגין הטרדה, תקיפה, ותקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות.

עוד בנושא:
כתב אישום חסר-תקדים נגד פרנק • הסיבה: צעקה
סרטון חושף: משטרת ישראל העלילה על פרנק • צפו
נעצר סיקריק שקרא 'שיקסע' לעוברת אורח בירושלים

במהלך הדיון אמרה השופטת, כי אינה מוצאת תשתית ראייתית לכך שהוא תקף שוטרים.

סיפורו של פרנק מתחיל ביום חמישי, כאשר צעד בשכונת בית ישראל והבחין באשה שאינה לבושה בצניעות, לדעתו. פרנק, כך לפי החשד, פנה אליה בתנועות גוף מאיימות, כינה אותה בקריאות גנאי – וירק עליה. הוא הואשם גם כי תקף את השוטרים והתנגד למעצרו.

בא כוחו של פרנק, עו"ד יאיר נהוראי, אמר במהלך הדיון כי הוא מודה בקיומן של ראיות לכאורה ביחס לאישום הראשון. "אך כופר בקיומן של ראיות ביחס לאישומים השני והשלישי", וטען כי "בנסיבות המקרה לא קמה עילת מעצר".

גם במהלך הדיון שהתקיים הערב הוצג סרטון אשר צולם במצלמות אבטחה הממוקומות בזירה. לטענת נהוראי, צפייה בסרט תומכת בכך שאין ראיות לכאורה ביחס לאישום השלישי נגד פרנק. עוד הוסיף, כי למרות שהמשטרה טוענת כי הוצגו בפניו של פרנק תעודות מזהות על-ידי השוטרים, הדבר לא נראה בסרטון ועל כן "מעצרו בלתי חוקי".

השופטת כתבה בהחלטתה: "לאור הכרסום בראיות, אשר אליו התייחסתי ולאור אופי העבירות המיוחסות למשיב, נראה כי ניתן להשיג את מטרות המעצר בחלופת המעצר אשר תפגע פחות בחירותו".

כהן כתבה בהחלטתה, כי פרנק ישהה במעצר בית אצל הוריו ברחוב חיי אדם בירושלים, ויפקיד 5,000 שקל, ערבות עצמית בסך 7,000 שקל, ערבות צד ג' כל אחד בסך 7,000 שקל. במקביל שירות המבחן יכין תסקיר מעצר בעניינו, ודיון נוסף יתקיים בעניינו ביום 29.1.12 בשעה 14:00.

המשטרה החליטה להגיש עיכוב ביצוע, על מנת לערער לבית המשפט המחוזי.

הדיון בבית המשפט המחוזי יתקיים מחר בשעות הבוקר. עד אז ישהה פרנק במעצר.































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד