כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כתב אישום חסר-תקדים נגד פרנק • הסיבה: צעקה

מדינת משטרה • כתב אישום הוגש נגד זאב פרנק שלטענת השוטרים ירק על אשה במאה שערים בגלל לבושה, גרם לילדה לבכות וקרא לשוטר נאצי • סרטון האבטחה מספר סיפור אחר

זאב פרנק בבית המשפט. צילום מסך: ערוץ 2
זאב פרנק בבית המשפט. צילום מסך: ערוץ 2

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (א') לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום נגד הסיקריק זאב פרנק, בן 29, המתגורר בשכונת מאה שערים, המואשם בהטרדה מינית, לאחר שצעק על אשה שהלכה בשכונת מאה שערים שלא בצניעות: פרוצה. לאחר מכן, כך על פי כתב האישום, ירק עליה, וצעק עליה: 'הסתלקי מכאן!'

הסיפור החל ביום חמישי האחרון בשעה 22:00 בערב. פרנק צעד בשכונת בית ישראל והבחין באשה שאינה לבושה בצניעות. על פי כתב האישום פרנק פנה אליה בתנועות גוף מאיימות, כינה אותה בקריאות גנאי – וירק עליה.

עוד בנושא:
סרטון חושף: משטרת ישראל העלילה על פרנק • צפו

מסרטון שהוצג בבית המשפט על ידי עורך דינו של פרנק, יאיר נהוראי עולה כי המשטרה לא יכלה להבחין מה עשה פרנק לאשה אם בכלל. האשה – שזהותה לא ידועה למשטרה – לא העידה נגד פרנק – והעדויות כולם מגיעות מהשוטרים שהיו בקרבת מקום.

עוד על פי האישום, באותו זמן היו במקום שלושה שוטרים, שיצאו מניידת סמויה ועצרו אותו. בתגובה, התאספו במקום עשרות מפגינים שצעקו על השוטרים לשחרר את פרנק. השוטרים טוענים כי פרנק התנגד באורח פיזי למעצרו, אך הסרטון שהוצג בבית המשפט מספר סיפור שונה לחלוטין.

מיד לאחר מכן, בזמן שאחד השוטרים הכניס את פרנק לניידת, כיתרו המפגינים את השוטרים והחלו להשליך אבנים ומוטות ברזל לעבר הניידת. לאחר מכן, כך על פי עדות השוטרים, ניסו המפגינים לעקור את דלתות הניידת. אחד השוטרים נפצע בהתפרעות, והשמשה האחורית של הניידת נופצה.

פרנק מואשם בהטרדה כלפי האישה, בתקיפה ובתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. בנוסף, בכתב האישום מוזכר מקרה נוסף ממרס 2011, אז נכנס פרנק לחנות בשכונת מאה שערים. כאשר ראה שם אישה וילדה צעק דבר מה כלפי השתיים, שגרם לילדה לבכות ולהיצמד לאישה.

בתגובה לכך, מנהל החנות הוציא את פרנק מהחנות בכוח. פרנק שב לאחר מספר דקות ביחד עם חבריו, והם ניסו למנוע מלקוחות נוספים לקנות בחנות, וצעקו לעובדים וללקוחות: "למה אתם קונים בחנות בה יש אנשים לא צנועים?". במקרה זה מואשם פרנק בהתנהגות פסולה במקום ציבורי.

עוד סעיף בכתב האישום מדבר על כך שלפני כארבעה חודשים אמר פרנק לקצין משטרה "נאצי, תעוף מפה. אין לך מה לחפש פה". הפרקליטות מאשימה את פרנק במקרה זה בהעלבת עובד ציבור. במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את פרנק עד תום ההליכים נגדו.

פרקליטו של פרנק, עו"ד יאיר נהוראי, אמר בתגובה לכתב האישום: "השימוש שעושה הפרקליטות בסעיף ההטרדה איננו עולה בקנה אחד עם מטרת החוק, ואף לא עם הפרשנות המרחיבה שניתנת לו בימים אלו מצד גורמי התביעה עצמה. לעצם העניין ביום ו' הצגנו בפני בית המשפט קלטת אשר מעלה ספקות ביחס לחשדות המופנים כלפי מר פרנק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד