ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בגלל השאננות

מי אשם בתבוסה של אבוטבול ומה הוא מתכוון לעשות ביום שאחרי

בית שמש עברה לידיים אחרות, כל ההסכמים שנחתמו עם ראש העיר היוצא - אבוטבול, נגוזו | הג'ובים והדילים אינם שווים את הנייר עליו הם כתובים | מה שיכול אולי לעודד, הוא הרוב במועצה, שאפשר באמצעותו ליצור גוש חסום ולנסות לעשות שרירים | ולאן פניו של המפסיד מועדות? 

מי אשם בתבוסה של אבוטבול ומה הוא מתכוון לעשות ביום שאחרי
משה אבוטבול צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

את האשם הספציפי לכישלון המוחץ בעיר בית שמש, לא ניתן למצוא נכון לשעה זו, אבל את הסיבה להפסד ניתן כבר עכשיו לקבוע: שאננות.

לאורך תקופת הבחירות כולה, חברי הכנסת ראו במשה אבוטבול כמנצח הוודאי, המטות והפוליטיקאים לא בזבזו מזמנם היקר ולא מצאו זמן 'לפעול ולהפעיל' בעיר בית שמש.

חברי הכנסת השקיעו את רוב מרצם וזמנם דווקא בערים פחות רלוונטיות, אם זה ליצמן בערד, דרעי באלעד ופרוש בצפת, תוך שהם שכחו מהקרב בעיר החרדים - בית שמש, שכעת חמקה מידיהם תוך הלם מוחלט.

לא בטוח שעליזה בלוך גרועה ממשה אבוטבול, כבר אתמול התבטא אחד מחברי הכנסת ב'דגל התורה' ואמר "עליזה בלוך היא לא יונה יהב - אין בעיה לשבת איתה".

לא ברור כיצד ינהגו החרדים, המהווים רוב במועצת העיר (12 חברי מועצה מתוך 21) והאם כולם ילכו בגוש אחד, למען שמירה על ערכי הציבור החרדי בעיר. כך שסיעת 'בני תורה' לא בהכרח תלך לגוש אחד עם 'דגל התורה'.

בית שמש למי שהספיק לשכוח, היתה המערכה הראשונה של הסיעות האשכנזיות. מה חדש פה? 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים', שביקשו להתמודד לראשות, אך לבסוף נכנסו למו"מ ארוך ומתוח עם הסכמים שמנים.

עליזה בלוך נכנסת לבעיה קשה, שכן את רוב התיקים היא כבר סגרה באופן בסיסי עם שותפיה מהסיעות החילוניות, 'הליכוד' ו'הבית היהודי'.

כך למשל, החרדים יכולים לשכוח מכמה חלומות בשנים הקרובות: שני סגנים לסיעת 'יהדות התורה המאוחדת', תיק החינוך, תיק ההנדסה, ראשות המועצה הדתית שביקשו ב'דגל', רבנים ראשיים שביקשו למנות בש"ס וב'דגל'.

כך או כך, בסיעה החרדית יאלצו לפתוח במו"מ, כאשר בידיהם נשק יום הדין בדמות 'גוש חוסם', כאשר החרדים יאלצו ללכת יד ביד ולהביא להישגים חרדים.

בתוך כך, הערכה הגוברת בבית שמש היא שראש העיר היוצא משה אבוטבול שהוצב במקום הראשון ברשימת 'יהדות התורה' - יתפטר ולא יכהן כחבר מועצה, המשמעות היא: עזיבת החיים הציבוריים בבית שמש.

משה אבוטבול דגל התורה בית שמש שלומי אמונים תבוסה עליזה בלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד