י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המאבק על הגיוס חוזר

יעקב אשר לנתניהו במליאה: "צריך לקדם את פסקת ההתגברות"

למחרת הבחירות המוניציפליות, ח"כ עם הפנים למאבק הבא - חקיקת חוק פסקת ההתגברות שיסייע להתגבר על מכשולי בג"ץ בחקיקת חוק גיוס אחת ולתמיד | צפו בדברים שאמר לראש הממשלה

יעקב אשר לנתניהו במליאה: "צריך לקדם את פסקת ההתגברות"
נועם רבקין פנטון, פלאש 90

חבר הכנסת יעקב אשר מ'יהדות התורה', מעלה שוב את סוגיית פסקת ההתגברות לסדר היום, של הקואליציה והממשלה, כשהוא מבקש מראש הממשלה בנוכחותו, לכבד את ההסכמים הקואליציוניים ולהביא את פסקת ההתגברות להצבעה, חרף התנגדותו של שר האוצר כחלון.

במהלך ישיבה מיוחדת, שהתקיימה אתמול (רביעי) במליאת הכנסת, פנה אשר, לראש הממשלה בעניין ואמר; "בעת הקמת הממשלה, אתה העלית בפני השותפים הקואליציוניים את קידום פסקת ההתגברות. יש נושאים והחלטות ממשלה בקבינט בנושאים מדיניים רגישים, ביטחוניים רגישים, חברתיים רגישים, שבהם יש צורך במנגנון חוקתי שישתמשו בו במשורה ואשר יפתור את הבעיות של יחסי הגוף המחוקק שנבחר על-ידי העם".

אשר הוסיף כי צריך לפעול ולהביא את חוק פסקת ההתגברות שלדבריו, "יפתור את הבעיות של יחסי הגוף המחוקק הנבחר על-ידי העם, ובין הגוף השופט שנבחר בידי קומץ אנשים".

הח"כ הדגלאי ציין כי פסקת ההתגברות, שמבקשת השרה איילת שקד, להביא בימים הקרובים להצבעה, העוסקת רק בעניין המסתננים, "היא לא מקובלת". שכן לטענתו, "לא יכול להיות שבגלל התנגדות של השר כחלון או של מפלגת כולנו, יבוא מישהו ויאמר שהוא חושב שבית המשפט הוא מעל בית המחוקקים חוץ מחוק אחד, שבו קשה לעמוד אולי בלחץ שלו והוא נכון גם כן".

"זה חוק שכולנו מבינים שצריך לעזור בסוגיה הזאת", הוסיף אשר, וכינה זאת "צביעות. אי-אפשר לבוא ולומר: פסקת התגברות ספציפית למשהו אחד ולא למגוון דברים מצומצם שהחברה צריכה אותו. לכן אני חושב שאסור לקדם את פיסקת ההתגברות הספציפית ולקדם את פסקת ההתגברות כפי שהופיעה בהסכם הקואליציוני שנכתב על-ידי הליכוד בזמנו".

כזכור, בסיעות החרדיות ביקשו במהלך הקדנציה החולפת, להעביר את חוק פסקת ההתגברות המלא, שבין הייתר יעגן גם את חוק הגיוס, שמבוטל מידי כמה שנים על ידי בג"ץ, אלא שבשל התנגדותו של השר משה כחלון ההצעה ירדה מסדר היום.

יעקב אשר בנימין נתניהו חוק הגיוס פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד