י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

העתודה האחרונה בגבעת זאב תכריע את צביון השכונה

תהליך ההתחרדות של העיר ירושלים וסביבותיה, ניכר באופן בולט לפני כעשור, בשנת 2008, על אף שהחל באופן מתון שנים רבות קודם לכן • בגבעת זאב נותרה אחת העתודות הבודדות, מה שיכול לקבוע את צביונה של השכונה המתחרדת

העתודה האחרונה בגבעת זאב תכריע את צביון השכונה
צילום: יוסי זמיר- פלאש 90

בחודשים הקרובים עתידה רשות מקרקעי ישראל לצאת במרכז לפרויקט רחב היקף בעתודת הקרקע האחרונה בשכונת גבעת זאב החדשה. בתוכנית: 552 יחידות דיור! מדובר בפרויקט בסדר גודל משמעותי, שאכלוסו יקבע לחלוטין את אופי השכונה שהולכת ומתחרדת בשנים האחרונות.

מהסתכלות פשוטה על המצב, נראה כי הקמת שכונה על עתודת הקרקע האחרונה במקום, היא זו שתקבע באופן סופי את צביון המקום. במכרז על הקרקע שיתקיים בקרוב יוכרע האם האזור יתאכלס במשפחות חרדיות או במשפחות מהמגזר הכללי.

חברת "מינהל מגורים ישראל", שניגשת למכרז עם הצעה לפרויקט 'קרית עולם התורה', תהפוך באופן סופי את גבעת זאב החדשה, במידה ותזכה במכרז,  לשכונה בעלת אופי חרדי מובהק. 'מינהל מגורים ישראל' היא אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בישראל, עם רזומה עשיר של קבוצות רכישה בהיקפים גדולים ובכל רחבי הארץ: תל אביב, מודיעין, פתח תקווה, חריש ועוד.

'קרית עולם התורה' בגבעת זאב, שעתידה להיות שכונה חרדית, זכתה לברכתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, ביניהם מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי שליט"א.

תהליך ההתחרדות של העיר ירושלים וסביבותיה, ניכר באופן בולט לפני כעשור, בשנת 2008, על אף שהחל באופן מתון שנים רבות קודם לכן. מי שהיתה מחלוצות השינויים היא שכונת רמת אלון, שתושביה היו 70% חילונים ואילו בעשור האחרון מאוכלסת כמעט כולה בציבור חרדי. כמוה שכונות כמו רמת אשכול ומעלות דפנה, ובהמשך התרחבה התופעה לשכונות עוטפות ירושלים כמו פסגת זאב וגבעת זאב.

בשנת 2017, כאשר קידמו ח"כ יואב קיש והשר ישראל כץ את הצעת החוק 'ירושלים רבתי' שתספח לירושלים ערים חרדיות נוספות, כבר היתה שכונת רמת גבעת זאב בתהליך התחרדות משמעותי. כיום ניתן לומר בוודאות שמרבית הפרויקטים בגבעת זאב הישנה והחדשה, הפכו לבעלי אופי חרדי.

כאמור, עתודת הקרקע האחרונה שנותרה בגבעת זאב החדשה, בגבעת הבננה, יוצאת למכרז לבניית 552 יחידות דיור. מאות משפחות חרדיות נרשמו בהמתנה להצטרפות רכישת דירה ב'קרית עולם התורה', כשהן נהנות מגב יציב של חברת נדל"ן ותיקה, שלראשונה מעניקה הסכם הכולל 'סעיף ביטחון' להבטיח את צד הקונה. הדירות, החל משלושה חדרים ועד פנטהאוזים של 6 חדרים, יחלו במחירים של החל מ- 990,000 ₪ לדירה שלושה חדרים ועד 1,690,000 לדירות דופלקס גג 6 חדרים.

ניתן למלא את הטופס הבא, ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים, או להתקשר לטלפון: 072-3713-456

חרדים נדל"ן גבעת זאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד