י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לייבל'ה ביומן בחירות

הסוד הליטאי: החברונער'ס הכריעו בירושלים

לייבל'ה ביומן מסכם מכל הערים החרדיות ברחבי הארץ: פגישת הנגיד והמשב"ק, הנעליים של קלמן, הסיום של הדובר, השניצל של חבר המועצה, הברכה של ראש העיר, החיזוק של הזמר, הארוחה של מוזס, האחדות בחיפה וההסתופפות של ליצמן

הסוד הליטאי: החברונער'ס הכריעו בירושלים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה שכמעט ולא ישן מהבחירות המקומיות ייאלץ להשלים שעות שינה בשבת הקרובה, לפניו ליל שבת ארוך מתמיד עם שעון חורף מבורך, לצד זמן קריאת שמע שייאלץ אותו לקום מוקדם, אך ברור שלייבל'ה יסגור בייגלה עם שומשום וללא זעתר.

לייבל'ה היה בטוח כל הזמן שיד החסידים תהיה על העליונה, מסתבר שידם על התחתונה. אם כי, ככל הנראה יש יותר ליטאים בירושלים, וזה הודות לבחורי חברון הדורשים דירה בירושלים, פלוס דירה להשכרה בחיפה, והחסידים, כך מתברר, יוצאים לקרית גת וערד, והפקירו לליטאים את ירושלים לניצחון מוחץ.

מה שבטוח, נוכחות דלילה נראתה אצל האדמו"רים בהצבעות לקלפי. אחד החסידים אף טען באזני לייבל'ה, כי אם הצלם שוקי לרר היה מלווה את הרעבע'ס לקלפי, פלוס טיש לאחר מכן, החסידים היו נוהרים בהמוניהם וכך היו ללייבל'ה תמונות במצוות ההצבעה, בלחיים טיש לאחר מכן, ביציאה מהטיש, בשלשול הפתק לקלפי והמסתעף.

אך הדבר הגדול באמת, אלה הבדיחות השנונות שרצו ברשת, אשר ללא ספק עוד ילמדו בבתי ספר לליצנוע'ס. אחד הגדולים זהו הורדת ה"הויזן זאקן" של הגררערס לחצי התורן, מה שהתברר כנכון מתמיד, חסידי גור לא יצאו מהבית והלכו עם פנים נפולות היות ואפילו בשטיבל לא נצחו, חבל מאוד.

הספר שיצא מהארון לכבוד הבחירות האחרונות, הוא הספר של מוישה אבוטבול, ראש העיר המודח של בית שמש, הנושא את השם "העלייה, השבר והנצחון", שכתב הסופר חנוך ברסלר יחד עם ראש העיר, שקיבל משמעות בכל הנושא וגם זכה לכותרת הראשית בעיתון "בקהילה", למבינים בלבד. כעת, לא ברור מה אבוטבול יעשה והאם החל לנהל משא ומתן עם סרטי גרובייס או לחלופין, ימשיך בפעילות חברתית ענפה, אך מה שברור: חבל על דאבדין ולא משתכחין.

ואחרי שבישל את 'קוגל ירושלמי בנשמה', השף משה גולדיס מבית ישרא,ל יודע להפסיד בכבוד והוציא מאכל חדש 'ה"דגל" של ליאון', אם כי הקוגל נראה יותר טעים מהדגל.

מי שנראה מעודד מתוצאות הבחירות, הוא דווקא האסטרטג המפורסם מנחם גשייד, שאף פעם עוד לא אמר את המילה האחרונה. לייבל'ה פגש אותו ביום חמישי בצהריים אצל "שלייקעס" ברחוב הקישון, לייבל'ה אכל געפילטע כמנהגו וגשייד מכל טוב הארץ.

ולייבל'ה פותח בסיורי יום הבחירות המפרכים, שהחלו כבר משעות הבוקר המוקדמות, אז ראה את סגן השר פרוש לומד את הדף יומי במירון ומשם ממשיך לצפת, סגן השר גמע מאות קילומטרים בבחירות וכאיש ציבור ערכי לא שכח את הדף היומי.

מי שגם הגיע בבוקר לצפון, הוא סגן השר הגוראי ליצמן, שהגיע להסתופף בצילו של יונה יהב המודח. כבר בבוקר היה ניתן לראות על פניו של יהב את האכזבה מכך שהפסיד את הבחירות לקליש רותם, שניצחה אותו בנוק אאוט מפתיע.

ועדיין בחיפה, שם ראה לייבל'ה את חה"כ יעקב אשר הדגלאי, נפגש עם נכדו של הרבי מבעלזא הרב הרשל'ה רוקח, שאוטוטו צפוי לדרגת הרה"צ. לייבל'ה הביט בהשתאות בשיחה בין השניים, שם גם השתתף אירום, מנהל המטה בהדר חיפה, מה שמלמד על חלקה הגדול של חסידות בעלזא בתוצאות הבחירות.

גם אחדות נרשמה בעיר האדומה: מנהל מטה הבחירות של אגודת ישראל, הקמב"ץ האגדי חזקי פרקש, נצפה מברך את מיכי אלפר על הניצחון הסוחף בליל הבחירות.

ובמוצאי הבחירות הבחין לייבל'ה בפעיל של 'דגל', שאין תואר שיכול להגדיר אותו לאחר עבודתו סביב השעון – לייבל'ה יודע לומר שמפלגת 'דגל התורה' הורידה לחיפה האדומה את הכוח הגדול שלה, שמיד לאחר חג הסוכות הקים את המטות בכל השכונות לכל המגזרים, ובסופו קצר: 2 מנדטים וקליש רותם אחת. בתמונה נראה ארנד האח, עם השופט בדימוס יהודה כהן, מנהל הבחירות בחיפה.

אחיו של אליהו  - יהודה ארנד, מאנשי יוסי דייטש בבירה, נצפה היום, לאחר הבחירות, בשערי רווחה בירושלים, משלים את הקניות לבית, לאחר חודשים ארוכים של היעדרות. גם בדרכו לקופה הוא שקע בעיון בטלפון.

ובירושלים ראה לייבל'ה את מנחם לייזר מוזס, אשר לאחר שקיים מצוות רבו והצביע ליוסי דייטש, הגיע לחב"ד ברחוב חנה, עם ארוחת הבוקר בידיו, למען יוכל להמשיך בשגרת יומו מבלי לסייר במטות ולקום לתוצאות בבוקר.

במוצאי הבחירות ראה לייבל'ה את אנשי הניצחון של ליאון: ירח טוקר, שמעון ברייטקופף ודודו עמר, בדרך לסיבוב השני, יחד עם נתי קרויזר מנתיב מדיה, החברה הגדולה במגזר להדבקת מודעות הפקות וקד"מ, שהצליח לחלוש על כל הערים בו זמנית בירושלים עם ליאון ודגל, באלעד עם פינדרוס, ובגבעת זאב עם ברנר, ועל כך שאפו גדול.

בבחירות בבית שמש ראה לייבל'ה את אבוטבול לפני התבוסה, עם הזמר אהרל'ה סמט מתולדות אברהם יצחק, שאינם מצביעים בבחירות, מחזק את ידי אבוטבול. אולי אם סמט היה מצביע, היה מטה את התוצאה, לאחר ספירת המעטפות הכפולות של החיילים והאסירים.

ועדיין בבית שמש: במטה של יהדות התורה ראה לייבל'ה ריקוד של אחדות. סגן עורך משפחה ישראל אלתר גרובייס האגדי, בריקוד עם העיתונאי והסופר יצחק פלדמן מ'בקהילה', שלא נס ליחו בטוויטר ונחשב כיום כגדול השנונים בצייצני המגזר. השניים פרצו בריקוד מטורף, כך זה נראה בתיעוד וידאו.

בבני ברק ראה לייבל'ה הפוגה. לאחר שראש העיר הנכנס אברהם רובינשטיין לא נח ביום הבחירות מלבד שעה של לימוד בכולל 'נחלת משה', הלה הגיע למרכז אחים ליזמות ועסקים בגג של בני ברק, שם פגש לעת דמדומי חמה בחה"כ ישראל אייכלר, שהגיע למקום אחרי סיורים בכל הארץ. השניים עשו 'לחיים' עם יין משובח, שהביא הרל"ש של אייכלר חיים רבינוביץ, שהרים גם צוות ניו מדיה של סרטונים שהתפרסמו לאורך כל מערכת הבחירות.

ביום הבחירות ראה לייבל'ה ברכה מראש העיר החדש. לייבל'ה שעקב אחרי החסיד שלום ארנפלד, הבחין בברכה לא שגרתית בין ההצבעות של ראש העיר עם ה'פראק' לילדו של ארנפלד שנהיה גם סבא לנכד ראשון.

מי שלקח את האוטו למוסך בערב הבחירות, בכדי שיוכל לנוע בכל הארץ, הוא העסקן הצעיר יענקי בן שלמה, מלשכתו של מנחם שפירא. בן שלמה לקח את הרכב ל"אוטו בני ברק" של שלומי מרציאנו, תיקן אותו כמו שצריך לטובת המוניציפלי.

ובמודיעין עילית, שם מערכת הבחירות הוכרעה עוד קודם שיצאה לדרך, כמעט ללא כרזות ולכלוך וראש עיר שנבחר בלמעלה מתשעים אחוז, כמעט כמו ראש עיריית באר שבע. לייבל'ה ראה את גוטרמן עם שמוליק גולדמן, מנהל המטה שהצליח למקסם את ההצבעה ולהביא את כל המצביעים עד השעה 15:00 בצהריים.

ובביתר עילית ראה לייבל'ה את יענקי ברנשטין, כוכב חדש בביתר מחסידות פינסק קרלין, יחד עם מנחם שיינברג, נציג המתמידים, בפעילות ענפה ביום הבחירות, לעיר שראש העיר נבחר בלמעלה משבעים אחוז.  

ובאלעד ראה לייבל'ה ביום הבחירות את מנהל מטה הבחירות של פינדרוס בדימוס משה רבר, ברכבו של חיים פרידלנדר, מנסה להתגבר על ההטרדות הטלפוניות שפקדו אותו ממטה הסייבר האלמוני.

ובמטה הבחירות של ישראל פרוש, ראה לייבל'ה גם זברה ירושלמית, הלא הוא העסקן מאיר ברוין, שהגיע לעזור לחברו ראש העיר פרוש במערכת הבחירות.

ובאשדוד, במטה החסידי שגרף מספר לא מבוטל של קולות, ראה לייבל'ה את נציג ויז'ניץ החדש שמוליק שוק, מסביר לסגן השר פרוש את הפילוחים, כך שמרוב מפלחים לא נשאר כבר תפוזים.

ובחלק מיום הבחירות, לייבל'ה מאוד רצה להגיע לתל אביב בכדי להשתתף בסיור של סגן השר ליצמן לטובת מפלגת 'מאמינים', שבסופו של יום קיבלה רק מנדט אחד, מה שאומר שנציג 'אגודת ישראל' בת"א לא נכנס ועל כך תנחומינו, אבל מי שכן חגג, זהו נתן אלנתן מש"ס, שהפעם רץ לבד והביא 2 מנדטים. בסיום הבחירות, תפסנו את אלנתן בשעה 4:00 לפנות בוקר, מחוץ לחדר ספירת הקולות, בשיחת סיכום עם יעקב פריימן, שניהל תקשורתית את המערכה, בשיקול דעת ובאחריות.

בכנסת ראה לייבל'ה את המנצח הגדול מירושלים, העיתונאי מיתד נאמן אליעזר ראוכברגר, שיהפוך לדמות הכי בכירה של 'דגל' בבירה, לצד היותו נואם כיכרות ידוע. העיתונאי הליטאי הגיע לכנסת והסתער על המזנון, תוך שהתחבט בין השניצל לשיפודים המשובחים. ראוכברגר האגדי ניהל שיחה ערה עם כל הדגלאים במזנון על התוצאות המרנינות.

והבכיר של דגל בביתר, שעושה צעד אחר צעד בדרך לעוד פסגה, הלא הוא דודי זלץ, שהתקבל בלשכתו של מקלב בכבוד גדול, לאחר שהביא ארבעה מנדטים.

וההצבעה שכבשה את כל הסטטוסים, היא ההצבעה של הצלם החרדי שלומי כהן, שכבר עוד מעט גורף ארבע ספרות של צפיות בסטורי, לצד עבודה נון סטופ בבחירות וצילום כל המועמדים. הוא הצביע כמו סלאח שבתי, בצורה יוצאת דופן, שלא מביישת את הסרט המפורסם בשחור לבן כך זה נראה.

ומי שיצא אחרי הבחירות לנוח מעט, הוא הכתב הפוליטי של האתר החרדי הגדול בעולם, שבו אתם גולשים כעת, מיודענו הנערץ ארי קלמן, שהעפיל לפסגות ולאחר שהתרוצץ בכל הארץ נעליו נקרעו. היום הוא נצפה בירושלים, רוכש נעלים חדשות, לייבל'ה מאחל שתלך בדרכים ישרות. אינשאללה.

ולייבל'ה לא דילג על ניו יורק החרדית, שם נקלע לפגישה של המשב"ק הראשי של חסידות בעלזא הרב שמעון וואלף קליין עם הנגיד הצעיר בערי וייס, הנחשב למולטי מיליונר לא קטן.

ובבורו פארק ראה לייבל'ה פגישה של שניים, זאבי פריד איש המוזיקה הגדול, ואיש עסקים בפני עצמו נפגש עם יענקל ברונר מתושבי סיגייט שבניו יורק ואיש עסקים גדול ומגדולי עסקניה בעבר של חסידות בעלזא בניו יורק ובארץ. ללייבל'ה לא ברור על מה נסובה השיחה.

ואפרופו חסידות בעלזא, לייבל'ה ראה לאחר הבחירות את דובר החסידות המוכשר שיעלה וינברגר, מסיים מסכת במעונו של הרבי בקרית יערים טלז סטון. וינברגר שלא נכנס כחבר עירייה בבני ברק, עקב מיקומו הגבוה, התנחם בסיום ביום היארצייט של המהרי"ד הקדוש זיע"א.

ולפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב לאיש היח"צ והפרסום יוסי רוזנבוים, לרגל הולדת הבת בשעטומ"צ. הלידה התרחשה במרכז הרפואי שמיר (קמפוס אסף הרופא), ליולדת ולתינוקת שלום.

ומי שחיתן דווקא במוצאי הבחירות הוא ברוך פולק, איש מקהלת ויז'ניץ ומבכירי משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, שחגג את שמחת נישואי בתו באולמי 'ארמונות פרידמן' עם הזמנה מקורית ליום הבחירות.

ברכת מזל טוב לאיציק קליין, איש אגודת ישראל וסלונים, לרגל לידת בנו בערב הבחירות ושמחת הברית שנערכה היום חמישי באולמי שבט הלוי, לייבל'ה נעדר עקב התוצאות.

ולסיום, ברכת מזל טוב למאיר וידר, צלם חצר חסידות קרעטשניף ירושלים, לרגל נישואיו ביום חמישי הקרוב בלונדון. במקום חתונה בארץ תיערך עלייה לתורה בשבת בבוקר בבית המדרש קרעטשניף ברח' השל"ה בב"ב.

לייבל'ה רכילות חרדית בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד