י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תמיכה דרמטית בישראל

נשיא ברזיל: "אעביר השגרירות לירושלים"

נשיא ברזיל הנבחר, המכונה "טראמפ הבריזלאי", הודיע היום: "אנו מתכוונים להעביר את שגרירות ברזיל מתל אביב לירושלים - ישראל היא מדינה ריבונית ואנו מכבדים זאת"

נשיא ברזיל: "אעביר השגרירות לירושלים"
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו צילום: רויטרס

הנשיא הנבחר, ז'איר בולסונרו, הכריז לאחרונה כי יעביר את שגרירות ברזיל מתל אביב לירושלים ויסגור את השגרירות הפלסטינית בברזיל. בולסונרו נבחר לפני ארבעה ימים לנשיאות ברזיל.

"האם פלסטין היא מדינה? פלסטין היא לא מדינה, ולכן לא צריכה להיות כאן שגרירות", התבטא. בהזדמנות אחרת אמר על המשא ומתן עם הפלסטינים: "אתה לא עושה משא ומתן עם טרוריסטים".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ז'איר בולסונרו ניצח בסיבוב השני בבחירות לנשיאות ברזיל. האיש שמכונה 'טראמפ הברזילאי' זכה ב-55.2% מהקולות, לעומת יריבו שזכה ב-44.8%.

לאחר פרסום תוצאות הבחירות הוא אמר, כי ממשלתו "תגן על החוקה, הדמוקרטיה והחופש, לא הבטחה של מפלגה או מילים ריקות של גבר זאת שבועה בפני אלוקים, אנחנו הולכים לשנות את הגורל של ברזיל".

תומכיו יצאו לחגוג ברחובות עם רובים מקרטון ודגלי ישראל. הוא כונה לאורך מסע בבחרות כ'טראמפ של ברזיל' לאור היותו ימני מאוד ואוהב ישראל.

בולסונרו, שנבחר נדקר על ידי אדם "לא שפוי" לפני כחודשיים ונפצע בינוני, זכה בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות ברזיל, וכאמור ניצח את הסיבוב השני.

בולסונרו, חבר קונגרס נוצרי שמרני בן 63 שנחשב למועמד פרו-ישראלי, זכה ב-46% מהקולות בסיבוב הראשון והוא התמודד בסיבוב השני מול פרננדו אדאד - מועמד מהשמאל. הסיבוב השני נערך מאחר שלא היה מועמד אשר זכה ל-50% מהקולות.

ז'איר בולסונרו ברזיל שגרירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד