י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לחשב מסלול מחדש

הבחירות הזיקו לחינוך ילדינו - רוחנית ונפשית

"הצורה בה התנהלו הבחירות האחרונות, לא רק שהיא לא מועילה, היא אף הזיקה לחינוך הילדים שלנו, מבחינה רוחנית ונפשית יחד" • טורו השבועי של מאמן הרגש החסידי - מרדכי רוט

הבחירות הזיקו לחינוך ילדינו - רוחנית ונפשית
תעמולת בחירות צילום: נתי שוחט, פלאש 90

איני איש פוליטיקה, איני אוהב פוליטיקה, אבל הייתי חייב לכתוב את השורות הבאות למען הנוער והילדים שלנו.

אחרי ימי הבחירות האלו, אני חושב שיש פה עניין שצריך לעשות בו חשבון נפש כבד. אקדים, לפני זה שבטוח לי שכל יהודי חרדי לדבר השם צריך לשמוע בקול רבותיו ולהצביע לאיפה שאמרו לו, למפלגה ולמועמד שרבותיו בחרו לתמוך בהם. על זה אני לא מדבר ואין לי שום עוררין.

אני מדבר על משהו אחר לגמרי, על הצורה בה נעשו הדברים, ועל ההשפעות שיש לנוער ולילדים שלנו, מה שהם רואים בכל הקמפיין הזה.

ילדים ובני נוער חרדים שרואים את כל המאבקים והדיבורים פה בחודשים האחרונים - אני שואל ובכנות - עם איזה מסר חינוכי יוצא ילד תמים מכל המערכה הזו, אחרי שהוא רואה את כל הבלגן שקורה מסביב?

אני אומר את זה אחרי שיצא לי להיפגש ברוך השם עם הרבה בני נוער וגם עם אברכים. ושמעתי מהרבה מהם את הדיבורים והמשפטים הבאים, שכל מה שקורה פה בחודשים האחרונים לא מוסיף להם לאמונת חכמים.

מה תגיד לבחור שהוא רואה שמפלגה חרדית אחת תוקפת את השנייה, והן לא מצליחות להגיע לאחדות יחד? הרי אם המטרה ברורה להגדיל תורה ולהאדירה, אז למה כל הבלגן הזה שקורה מסביב? האם אתם חושבים שבחור ישיבה שרואה את המאבקים האלו זה מוסיף לו ביראת שמים משהו?

איני רוצה לפרט דברים ומשפטים שנאמרו מכל הצדדים, כי אז חס וחלילה גם אני אמצא את עצמי חלילה מצטרף לכל המעגל הזה, שאני ממש לא רוצה להיות שותף בו.

כותב השורות, מרדכי רוט

אני כותב את הדברים כי אני חושב שאם אנחנו כיהודים חרדים לדבר השם (או לפחות כאלה שמשתדלים כמה שיותר) רוצים שהבנים שלנו ילכו בדרך אבותינו. הצורה בה התנהלו הבחירות האחרונות, לא רק שהיא לא מועילה, היא אף מזיקה לחינוך הילדים שלנו, מבחינה רוחנית ונפשית יחד.

גם אם החליטו בכל מפלגה לרוץ בנפרד, השאלה היא איך הם עושים את זה ובאיזו צורה. למרות שבני נוער אמרו לי - מה באמת? הם לא מצליחים להסתדר יחד? הרי המטרה היא משותפת.

זה חשבון נפש שמי שאכפת לו מהילדים ומהנוער שלנו צריך לעשות חישוב מסלול מחדש. גם כך יש לנוער שלנו התמודדויות וקשיים מבית ומבחוץ, לא צריך להוסיף לו עוד.

גם אם כל מפלגה החליטה להתמודד לבד בהוראת רבותיה, יש דרך וצורה לעשות זאת, מבלי לפגוע באמונת חכמים של הדור הצעיר, שלא חסרות לו התמודדויות גם בלי הקמפיינים שליוו את מערכת הבחירות האחרונה.

ושוב אני אסייג את דברי שברור לי שחובה על כל יהודי החרד לדבר השם לשמוע בקול רבותיו ולהצביע למי שאמרו להצביע. אני מדבר אך ורק על הצורה בה דברים התרחשו ועל כך שהיא משפיעה בצורה שלילית על הילדים ובני הנוער שלנו ועל הכאב שלא הצלחנו להגיע בציבור שלנו לאחדות בין כל הפלגים.

בעניין דומה ראיתי פעם כתוב שהרבה חושבים שאדם וחוה גורשו מגן עדן בגלל שאכלו מפרי עץ הדעת. הרי כתוב שאחרי שאכלו השם יתברך דיבר איתם והם עדיין היו בגן עדן.

מתי הם גורשו מגן עדן - רק אחרי שדיברו דברים רעים אחד על השני.

הקב"ה שאל את אדם הראשון מה עשית? והוא ענה "האישה אשר נתת עמדי היא נתנה לי מן העץ ואוכל", הוא האשים את אשתו. וכשהקב"ה שאל את חוה, היא לא אמרה שהיא פיתתה את אדם הראשון, אלא אמרה הנחש השיאני ואוכל, הנחש פיתה אותי.

ראה הקב"ה ששניהם מאשימים, מדברים דברים רעים אחד על השני ולא מנסים להגן אחד על השני, אז גירש אותם מגן עדן.

שבת שלום לכל עם ישראל היקרים. לתגובות [email protected]

 

 

 

 

 

בחירות מחלוקות מפלגות פילוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד