י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בגלל חשד לזיוף > דרישה לחקירה משטרתית

מקומו של הנציג הגוראי בסכנה - ומה עם המנדט השני של 'דגל'?

הבחירות עדיין לא מאחורינו. לקראת הסיבוב השני, בערים ירושלים וצפת, ישנם ערים שאמנם נבחר ראש עיר ברוב מוחץ בסיבוב הראשון, אך המאבק עדיין נמשך באשר לכניסה למועצה | תל אביב סוערת סביב המנדט הבודד שקיבלה 'אגודה' | ובחיפה: האם אווירת הניצחון תשתנה מעט

מקומו של הנציג הגוראי בסכנה - ומה עם המנדט השני של 'דגל'?
ספירת קולות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

למרות שתוצאות הבחירות לראשות העיר תל אביב, נחרצו כבר בליל הבחירות, עם ניצחונו של ראש העיר המכהן רון חולדאי, שימשיך לקדנציה חמישית, הדרמות בעיר עדיין מתחוללות, לאחר שמקומו של הנציג הגוראי במועצת העיר בסכנה, בעקבות חשד לזיוף.

על פי החשד, כאשר נספרו 4,500 קולות החיילים, הוכנסו מבחוץ מעטפות כפולות עם פתקי הצבעה לסיעת 'מאמינים', שגרמו לכניסתו של נפתלי לוברט, חסיד גור - למועצה.

בעקבות תלונה שהוגשה, הוכרע לערוך בחירות חוזרות בצה"ל, רק עבור העיר תל אביב והמועצה, אלא שבמשרד הפנים אומרים כי האופציה של בחירות חוזרות בצה"ל לא עומדת כאופציה בחוק.

בעקבות הדרמה, מקומו של נציג גור נפתלי לוברט, שנכנס למועצה בעקבות קולות החיילים - נמצא בסכנה, כאשר סיעת 'מאוחדים' זכתה בשני מנדטים רק לאחר ספירת כל הקולות - כולל אלה של החיילים.

מסיעת 'מאמינים' נמסר בתגובה: "עם היוודע דבר האירוע פנה יו"ר סיעת 'מאמינים', חיים גורן, אל ועדת הבחירות בדרישה שתפתח בבדיקה מיידית מול משטרת ישראל על מנת שתפעל בכל הכלים שעומדים לרשותה. אם החשדות נכונות, מדובר באירוע חריג מאוד ופלילי לכאורה. מעבר לעניין החוקתי החמור, הפעולה של אותו אדם בקלפי הספציפי מונעת לפחות זמנית מהסיעה לקבל את המנדט השני שלה היא ראויה על פי קולות הבוחרים. כמו כן, פסילת כלל קולות החיילים מכל הקלפיות, על אף שהמקרה לכאורה התרחש רק בקלפי אחד, אינה מידתית, פוגעת בקולות הכשרים ומטריחה אלפי החיילים להצביע בשנית ללא כל צורך".

יו"ר 'מרצ' ח"כ תמר זנדברג, הגיבה ואמרה כי "הבחירות בתל אביב זוהמו. אנחנו לא ניתן לגנוב בחירות במדינת ישראל. והבחירה של התל אביבים בסכנת זיוף. לא נסתפק בפחות מבחירות חוזרות בקלפיות החיילים וחקירת משטרה רצינית של העבירות הפליליות. בחירות בישראל יתקיימו ביושר ובטוהר. אם הציבור התל אביבי יצטרך לגשת שוב לקלפיות, יהיה עליו להחליט איזה תל אביב הוא רוצה לראות: חופשית ופלורליסטית או מסיתה ומושחתת. מרצ או בנט".

"הציבור התל אביבי אמר את דברו באופן ברור בספירה הכללית: לא להסתה, לא לקמפיינים של שנאה, לא לגזענות וכן לעיר חופשית", כך יו"ר 'מרצ'.

בתוך כך, גם בחיפה, סאגה קטנה: עינת קליש-רותם, שניצחה בבחירות לראשות עיריית חיפה, שוקלת לערער על ההחלטה לפסול את 150 קולות החיילים, כיוון שהפסילה תגרום לה למחסור של 31 הקולות הדרושים לה למנדט חמישי בעירייה.

המשמעות היא, אם ערעורה של קליש יתקבל ותקבל את המנדט החמישי - יירד מנדט אחד למפלגת 'דגל התורה' שבראשות מיכי אלפר.

נפתלי לוברט תמר זנדברג תל אביב בחירות חוזרות ספירת קולות עינת קליש רותם מיכי אלפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד