י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ברשת ובפוליטיקה תוהים

עליית הנשים לראשות העיר בזכות החרדים: האם זו מגמה שתימשך או צעד חד פעמי

ברשתות החברתיות ובפוליטיקה הארצית, עוסקים בעובדה המרתקת, ששתי נשים הוכתרו לראשות עיר בזכות קולות החרדים ומנסים להבין האם זה מקרי, נקודתי או שמא בהתחדשות ובמגמה שתימשך: "כמה סימבולי שהשינוי התאפשר בזכות קולות החיילים - אלו שהוכו ובוזו על ידי חרדים קיצוניים, הם אלו שהכריעו את המהפך!", כתבה אחת הח"כיות 

עליית הנשים לראשות העיר בזכות החרדים: האם זו מגמה שתימשך או צעד חד פעמי
חרדי בקלפי צילום: פלאש 90

בצל הדרמות הפוליטיות סביב מאבקי הכוח בגושים החרדים, שינוי נוסף נרשם במערכת הבחירות החולפות, כאשר בעקבות תמיכת הציבור החרדי, עלו לשלטון שתי נשים לראשות העיר.

עליזה בלוך, שניצחה ביום רביעי סופית, את מערכת הבחירות בבית שמש, בעקבות תמיכה גורפת של הציבור החרדי, וכן עינת קליש-רותם, שניצחה בעקבות תמיכה מובהקת של הסיעה החרדית השמרנית 'דגל התורה', ברשתות החברתיות תוהים, האם מדובר במעשה נקודתי או שמא בשינוי שיגיע גם לכנסת.

‏בראיון לרשת ב' התייחסה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממפלגת 'העבודה', לתופעה של תמיכה החרדים בנשים ואמרה: "קורה כאן משהו מרענן. מאמינה שעצם ההצבעה בנשים ישפיע גם על הבחירות בכנסת".

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני הגיבה אף היא ואמרה: ‏"בחירת עליזה בלוך לראשות עיריית בית שמש, היא סיום מקסים למערכת בחירות, בה נבחרו יותר נשים להוביל, בראשן עינת קליש-רותם לראשות חיפה. עוד נשים שנכנסו למועצות הערים וריקודי השמחה של מצביעים חרדים - רק מוכיחים שאפשר אחרת, סימן לבאות מול כל מחסום. עדיין לא מספיק אבל מחמם לב".

חברת הכנסת מרב מיכאלי, הידועה כרודפת חרדים, בכל נושא השוויון המגדרי, כתבה; "הרבנים הזהירו ואיימו והפחידו, אבל הציבור ידע מה הוא רוצה. כבוד ענק לנשים שדחפו אותה ולאשה העצמאית והנחושה שתקח את בית שמש לעידן חדש. ממש תיכף מגיעות חברות הכנסת החרדיות".

גם חה"כ רועי פולקמן מ'כולנו', התייחס לתופעה החדשה וכתב כי ניצחונה של בלוך הוא ‏מרגשת מאוד ולדבריו, "דרך העשייה והתקווה נצחה את הפוליטיקה הסקטוריאלית".

"‏חרדים רוקדים סביב ראשת העיר החדשה בחיפה, בבית שמש הצביעו רבים מהם לעליזה בלוך, בניגוד להוראת הרבנים. מרגש. הפוליטיקה החרדית משתנה באופן עמוק וזאת בשורה טובה לכולנו", כתב תומר פרסיקו, חוקר ומרצה בתחומי דתות העולם.

חה"כ רויטל סוויד אמרה כי, ניצחונה של בלוך, מביאה לתושבי העיר בשורה של שינוי, אחדות והכלה שהעיר זקוקה לה. "כמה סימבולי שהשינוי התאפשר בזכות קולות החיילים - אלו שהוכו ובוזו על ידי חרדים קיצוניים, הם אלו שהכריעו את המהפך!", כתבה.

העיתונאי שמעון ריקלין מ'ערוץ 20' כתב בעקבות ניצחונות הנשים בחיפה ובית שמש; "בעוד שפה מתנהל שיח בכייני מקטר ונקמני, בחוץ, במציאות, החיים חזקים יותר מכל ססמאות ההדתה והבכיינות המגדרית: קליש בחיפה ובלוך בבית שמש היו טובות מספיק וקיבלו בשני המקומות גם תמיכה של חרדים. די להתקרבנות ולספירות המתישות. כבוד למצויינות באשר היא גברים או נשים. קחו אחריות ותצליחו".

ל'בחדרי חרדים' רק נותר לעקוב, האם מדובר בתופעה נקודתית חדשה, או שמא הפוליטיקה החרדית בדרך למהפך, בו הציבור החרדי ישגר גם נשים לייצגם בכנסת, ברשויות המקומיות ובתפקידים ציבוריים אחרים.

עליזה בלוך עינת קליש רותם ייצוג נשים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד