כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

40% מבני נוער ללא רישיון נהיגה הודו כי נהגו ברכב

אור ירוק ושירות המבחן לנוער פתחו 12 קבוצות "נהיגה במבחן", לשיקום בני נוער, שנתפסו נוהגים ללא רישיון. מדי שנה נתפסים כ-1500 בני נוער שנהגו ללא רישיון נהיגה

40% מבני נוער ללא רישיון נהיגה הודו כי נהגו ברכב



עמותת אור ירוק בשיתוף שירות המבחן לנוער במשרד הרווחה, מרחיבות את פרוייקט נהיגה במבחן. בחודש דצמבר נפתחו קבוצות חדשות באשקלון, פתח תקווה, נתניה, אילת, עפולה, רחובות, ירושלים, באר שבע ותל אביב. במקביל נפתחו לאחרונה סדנאות נהיגה במבחן גם במגזר הערבי - בבאר שבע ובתל אביב.

נהיגה במבחן הינה תוכנית של טיפול קבוצתי, פסיכו-חינוכי, שאליה מופנים נערים/נהגים צעירים בעקבות נהיגה ללא רישיון או ביצוע עבירות תנועה. התכנית פועלת משנת 2009, ומטרתה להחזיר את בני הנוער למסלול של שמירה על כללי בטיחות, זהירות בדרכים ולקיחת אחריות. את הקבוצות מנחים קצין מבחן מטעם שירות המבחן לנוער, בשיתוף עם מומחה מעמותת "אור ירוק", שמעביר תכנים חינוכיים בנושא. שיתוף הפעולה מאפשר שילוב בין הידע המקצועי של קציני המבחן, בשירות המבחן לנוער, בנושא נוער עובר חוק ובין הידע המקצועי של עמותת אור ירוק בתחום נהיגת צעירים ובטיחות בדרכים. התכנית כוללת עשרה מפגשים, בני שעה וחצי, כאשר במהלכם מבינים הנערים את חומרת המעשה ואת ההשלכות שהיו יכולות לקרות בנהיגה ללא רישיון. כיום פועלות ברחבי הארץ 12 קבוצות פעילות.

מדי שנה נתפסים כ-1500 בני נוער שנהגו ללא רישיון נהיגה. עמותת אור ירוק: "מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי 40% מקרב הנשאלים בגילאי 17-18, שאינם בעלי רישיון נהיגה, הודו כי נהגו ברכב. 26% מקרב הנשאלים בגילאי 17-18, שיש להם רישיון נהיגה, הודו שנהגו גם בטרם קיבלו רישיון נהיגה. תכנית נהיגה במבחן, מסייעת לנערים לקבל אחריות למעשים שלהם ולהבין את ההשלכות של נהיגה ללא רישיון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד