ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעקבות הטבח

בעל החנות מציע לרבנים נשק להגנה בחינם

לאחר הרצח שבוצע לפני שבוע בבית כנסת בפיטסבורג, בו מצאו את מותם 11 יהודים, החליט בעל חנות נשק לצאת במבצע חימוש בחינם. הוא מציע לרבני קהילות נשק להגנה עצמית. הוא מסביר: המתפללים בבית הכנסת בפיטסבורג היו כמו במטווח ברווזים, צריך את הנשק כדי להשיב מלחמה"

בעל החנות מציע לרבנים נשק להגנה בחינם
דוברות המשטרה

הבעלים היהודי של חנות נשק בקולורדו, הציע לתת לרבנים רובים חצי אוטומטיים בחינם, בעקבות רצח של 11 מתפללים בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג לפני שבוע על ידי נאצי מתועב.

מל ברנשטיין, הבעלים של חנות הנשק 'דרגון ארמס' בקולורדו, הציע את הענקת הנשק בחינם בראיון לרשת ABC.

"נניח שיש שריפה בבית כנסת. מה אתה תופס ביד? אתה תופס מטף אש", אמר ברנשטיין. "בסדר, בוא נאמר שמישהו נכנס ומתחיל לירות בכל אחד, מה אתה מחפש לתפוס? אתה תופס את ה-AR-15 או רובה או אקדח". הוסיף ברנשטיין.

"במהלך הירי ביום שבת אנשים ישבו בבית הכנסת כמו במטווח ברווזים, אף אחד לא עצר את היורה", הסביר ברנשטיין, "אתה צריך את הנשק כדי להשיב מלחמה, ואני תורם את זה לרבנים".

כל אקדח שברנשטיין מקווה לתת למנהיגים דתיים מקומיים מוערך בכ-650 דולר, וכל מנהיג שיקבל נשק בחינם יצטרך לעבור בדיקת רקע רפואי כדי לקבל את הנשק, כך דווח ב'ווסטרן ג'ורנל'.

לאחר הדיווח על ההצעה של נתינת הנשק בחינם לרבנים ומנהיגים יהודיים, מספר מנהיגים הגיבו על כך, חלקם טענו שזה לא מתאים שרב בית כנסת יסתובב עם נשק, חלק לא רצו להגיב על כך כשנשאלו, מנהיג יהודי אחר הגיב, כי צריך לבדוק את הנושא לעומק, אחר הציע להתקין לחצן מצוקה שיהיה מחובר לתחנת המשטרה הקרובה.

בתוך כך, יצוין כי עיתון סוף השבוע של מגזין 'פיטסבורג פוסט' היו"ל בשפה האנגלית, כתב בראש השער שלו את המילים "יתגדל ויתקדש שמיה רבה" - מדובר בעיתון לא יהודי שכתב זאת כאות הזדהות עם היהודים שנטבחו.

הטבח בפיטסבורג נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד