י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"זירה קשה ומורכבת"

תאונה קטלנית: ששה הרוגים בכביש 90

בתאונת דרכים קטלנית שאירעה הבוקר בכביש 90, עם מעורבות משאית ורכב הסעות, מצאו את מותם ששה פלסטינים וחמישה נוספים נפצעו קשות | הפצועים פונו במסוקים של צה"ל ומד"א

תאונה קטלנית: ששה הרוגים בכביש 90
תאונה בין רכב הסעות פלסטיני למשאית בכביש 90 צילום: כב"ה מחוז יו"ש

פחות משבוע לתאונה המחרידה בה ניספו שמונת בני משפחת עטר ע"ה, תאונה קשה נוספת עם כמה קורבנות: שישה בני אדם נהרגו וחמישה נוספים נפצעו באורח קשה, בתאונה שאירעה בכביש 90, סמוך לפצאל שבבקעת הירדן - בין רכב הסעות למשאית.

חובשים ופראמדיקים של מד"א, לצד מתנדבי איחוד הצלה, העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם בסיוע מסוקים של מד"א ושל צה"ל לבתי החולים, בילינסון, תל השומר והדסה עין כרם.

כוחות הכיבוי ממחוז יו"ש, פעלו לחילוץ הלכודים מתוך הרכב המעוך, ולאחר שהוצאו - נאלצו הצוותים בשטח, לקבוע את מותם של שישה מנוסעיו.

נכון לשעה זו, הכביש חסום לתנועה לשני הכיוונים ובוחני תנועה של המשטרה נמצאים במקום כדי לחקור את נסיבותיה. נהג המשאית נעצר לחקירה.

פראמדיק מד"א דניס פולקוב, שטיפל בזירה מספר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד בין משאית ורכב הסעות מסחרי. במרכז הכביש ראינו את הרכב המסחרי שהיה עם פגיעה קשות מאוד בחלקו הקדמי, 2 פצועים בשנות ה-30 שכבו על הכביש כשהם סובלים מפציעות קשות בפלג גופם העליון ו-8 מנוסעי הרכב נלכדו בתוכו. הענקנו לפצועים שהיו מחוץ לרכב טיפול רפואי ראשוני מציל חיים והם פונו במסוקים לבי"ח כשמצבם קשה ויציב. לוחמי האש חילצו 2 פצועים נוספים, אחד מהם היה מחוסר הכרה והונשם בשטח ובהמשך גם הם פונו במסוקים לבי"ח. 6 נפגעים נוספים שחולצו מהרכב היו מחוסרי הכרה עם פציעות רב מערכתיות קשות מאוד, ביצענו בהם בדיקות רפואיות אך הם היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם בשטח. נהג המשאית שהתהלך בזירה נבדק ולא נזקק לפינוי לבית חולים".

קצין הכיבוי אופיר לוי תיאר את פעולות הצוות שלו בזירת התאונה: "כבר שהגענו זיהינו זירה קשה ומורכבת ומספר לכודים קשה ברכב ההסעות, מיד התחלנו בפעולות החילוץ בזירה מאוד מורכבת, עד כה הצאנו שישה מהלכודים".

מנחם בקוש סגן ראש סניף 'איחוד הצלה' בנימין מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה של תאונה עם מעורבות משאית ורכב הסעות פלסטיני. צוותי כיבוי פעלו בזירה לחילוץ הלכודים. מרבית הנוסעים ברכב ההסעות סבלו מפגיעות רב מערכתיות וששה מהם היו ללא רוח חיים. יחד עם צוותי רפואה של צה"ל, מד"א, והסהר האדום, הענקנו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לנפגעים שפונו לאחר מכן לבתי החולים במסוקים ואמבולנסים של הסהר האדום".

תאונה קטלנית הרוגים תאונת דרכים כביש 90

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד