י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: הקידוש של ראש הממשלה בבולגריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה את השבת האחרונה בעיר ורנה שבבולגריה, וערך קידוש וסעודת שבת עם שלוחי חב"ד במדינה בטרם כניסת השבת

צפו: הקידוש של ראש הממשלה בבולגריה
צילום: באדיבות המצלם

תיעוד מיוחד: ראש הממשלה ששהה בימים האחרונים בבולגריה לצורך דיונים מדיניים, נשאר בשבת בעיר ורנה שבבולגריה.

בכדי למנוע חילול שבת, ראש הממשלה הזמין אל ביתו סעודות שבת מבית חב"ד המקומי, וערך קידוש המוני קודם כניסת השבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ראש הממשלה ששהה בסוף השבוע בבולגריה, סיים את המפגשים המדיניים בבוקר של יום שישי והזמן לא איפשר לו לשוב ארצה קודם כניסת השבת ולכן הוא נשאר במקום והתארח באחד מארמונות מדינת בולגריה הרשמיים, לשם הגיעו חברי המשלחת לסעודות שבת.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי שעה קודם כניסת השבת התאספו חברי המשלחת הישראלית בראשות ראש הממשלה ורעייתו עם שליח הרבי מליובאוויטש במקום, הרב יוסי הלפרין ומשפחתו.

לאחר הטקס הרשמי, עם כניסת השבת, קיימו חברי המשלחת תפילת קבלת שבת בהשתתפות ראש הממשלה ורעייתו ולאחר מכן קיימו סעודת שבת מצומצמת, שם סעדו לצד ראש הממשלה ורעייתו, חברי המשלחת ומשפחתו של שליח חב"ד המקומי.

במהלך הסעודה שמעו הנוכחים מראש הממשלה את השחזור המדויק של המפגש המיוחד בינו לכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, נתניהו אמר כי "הפגישה הזו עומדת לנגד עיניי כל חיי".

לא רק בליל שבת השתתף נתניהו בסעודות השבת, גם בשבת בבוקר סעד נתניהו לצד חברי המשלחת, בארוחות כשרות שהגיעו מבית חב"ד המקומי.

לצורך כך ביקשו חברי המשלחת פלטת חימום, בכדי לחמם את האוכל, וכן מיכל חימומים כדי לא לחלל את השבת חלילה.

כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף  כאורח הכבוד של פורום קאריובה בו השתתפו ראשי מדינות בולגריה, רומניה, סרביה ויוון. זוהי הפעם הראשונה שמתארח בפורום מנהיג זר.

ראש הממשלה נתניהו קיים פגישות בילטרליות עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב, ראש ממשלת רומניה ויוריקה דנצ'ילה, נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ וראש ממשלת יוון אלכס ציפראס.

עם סיום הפגישות הבילטרליות אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני כאן בפסגה של ארבע מדינות – בולגריה, יוון, סרביה ורומניה וזאת הפעם הראשונה שהם הזמינו מנהיג מחוץ לארבע המדינות האלה להשתתף איתם. זה כבוד גדול לישראל, זה משקף את המעמד העולה של ישראל בעולם. ספציפית, כל אחד מהם הבטיח לי שהם יקדמו שיפור בהצבעות שלהם בעניינים שנוגעים לנו גם באיחוד האירופי וגם באו"ם, ומנגד כולם רוצים שנקדם את צינור הגז מלווייתן לאירופה ולבלקנים. הם מאוד רוצים בגז הישראלי, הם מאוד רוצים בטכנולוגיה הישראלית והם מאוד רוצים בידידות של ישראל. זה סימן טוב."

ראש הממשלה שבת בולגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד