י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

חוק הגיוס חוזר לכנסת: הוועדה המיוחדת תתכנס בדרך לאישור

לאחר פגרה ממושכת, חוק הגיוס חוזר לשולחן הוועדה המיוחדת בכנסת, לדיון נוסף בדרך לאישורו הסופי, קודם פקיעת חוק הגיוס | לאחרונה התגמש שר הביטחון בעניין ובירך על החלטת מועצת גדולי התורה החסידית לקבל את החוק ולנהל מו"מ סביב שינויים בסעיפי החוק

חוק הגיוס חוזר לכנסת: הוועדה המיוחדת תתכנס בדרך לאישור
הדס פרוש, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר פגרה ממושכת, חוק הגיוס חוזר השבוע לשולחן הוועדה המיוחדת בכנסת, לדיון נוסף בדרך לאישורו הסופי, קודם פקיעת חוק הגיוס בעוד כחודש.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי היום (ראשון) הוציאה הוועדה המיוחדת זימון לדיון ראשון מאז פתיחת כנס החורף, ליום חמישי הקרוב, בכדי להתקדם עם הצעת החוק בדרך לאישור הסופי בקריאה שנייה ושלישית, עוד קודם חג החנוכה, אז פוקע חוק הגיוס הקיים, בעקבות פסילתו על ידי בג"ץ.

כזכור, בחודש החולף התכנסה מועצת גדולי הורה החסידית בכדי לדון בפעם השלישית בשנה האחרונה בחוק הגיוס, כשבסופו של דבר שינתה המועצת את החלטתה המקורית לפרוש מהקואליציה באם חוק הגיוס יעבור, והורתה לחברי הכנסת לפתוח במו"מ עם ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה כדי לשפר את חוק הגיוס המוצע.

בתוך כך, בישיבת ראשי הקואליציה אמר סגן השר יעקב ליצמן, כי למרות חילוקי הדעות הכבדים, חוק הגיוס הוא פתיר וכי יש לחברי הכנסת מסמך מדויק מחברי המועצת כיצד לפעול בעניין.

בהחלטת מועצת גדולי התורה נכתב כי, "המועצה הנחתה את חברי הכנסת להביא ליישום החלטה זו כמדיניות ברורה". דהיינו, לקבל התחייבות כי גם אם החוק יופקע לא יגויסו בחורי ישיבות שאינם חפצים להתגייס לצה"ל.

בביטאוני 'אגודה' נכתב בבוקר שאחרי הכינוס: "מועצת גדולי התורה ביטאה את חשיבות לימוד התורה בכל הדורות ובכל הזמנים ותחת כל סוגי השלטון בעולם. יהודים מסרו נפשם ללמוד תורה והתורה ורק התורה היא היא אשר הצילה את עם ישראל במשך אלפי שנים, חרף הרדיפות - בעוד עמים אחרים נעלמו ונכחדו".

חוק הגיוס שהוצע על ידי שר הביטחון ונוסח על ידי וועדה מיוחדת שהורכבה בין היתר מאנשי צבא מקצועיים, עורר סערה בציבור החרדי, כאשר מועצת גדולי התורה החסידית הורו לחברי הכנסת להתנגד לחוק בהצבעה ואף לפרוש מהקואליציה באם היא תעבור. לבסוף, כלל הסיעות החרדיות התנגדו לחוק שעבר בתמיכת יש עתיד.

לאחר שהחוק עבר, התכנסה הוועדה המיוחדת שבראשה עומד יו"ר הקואליציה חה"כ דוד אמסלם, ובה חברים גם נציגי הסיעות החרדיות חה"כ אורי מקלב וחה"כ יואב בן צור, הוועדה נענתה לדרישת החרדים לשנות את סעיפים בחוק.

לאחרונה התגמש שר הביטחון אביגדור ליברמן וסרב להצהיר שוב כי לא ייתן יד לשנות אות או פסיק בחוק ובירך את החלטת המועצת שקבעה כי יש לפתוח במו"מ לשנות את החוק בכדי לא להפיל את הקואליציה.

 

חוק הגיוס דוד אמסלם חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד