י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
על רקע הטבח בבית הכנסת

הרב עורר סערה: "לא מצטער על האסון"

רב חרדי המפורסם כדרשן בניו יורק, התייחס בדרשה שנשא להירצחם של 11 היהודים בבית הכנסת בפיטסבורג ואמר "אני לא מצטער על האסון הזה" וכן, "אתם תוהים למה היה טבח? זה בית כנסת קונסרבטיבי. הם מונעים את ביאת משיח" • דבריו עוררו סערה ופורסמו באתרים רבים בחו"ל

הרב עורר סערה: "לא מצטער על האסון"
הרב אדרת על רקע בית הכנסת בפיטסבורג צילום: רויטרס

רב חרדי עורר סערה, לאחר שהתבטא במילים קשות נגד אותם יהודים שנרצחו בבית הכנסת הקונסברטיבי 'עץ חיים - אור לשמחה' בפיטסבורג לפני כשבוע. לדבריו, הם נענשו בגלל שהם התפללו בבית כנסת כזה.

מדובר ברב מרדכי אדרת, המנהיג קהילה ובית כנסת בניו יורק, שסיפר לאחר הטבח, "מישהו ניגש אלי וסיפר לי, שהוא קיבל אימייל, בו מבקשים מאנשים להגיע לאיזה מקום בעיר, כדי לקרוא קריאת שמע ישראל, לזכר אותם 11 אנשים שנרצחו", הרב אדרת אמר את הדברים במהלך דרשה שנשא ביום ראשון, "שמעתי שזה בית כנסת קונסרבטיבי, שמעתי שאנשים נוסעים שם בשבת, ואני לא חושב שאנשים צריכים להצטרף לדברים האלה".

הרב תקף את ברית המילה שנערכה בבית כנסת ואמר, "זה טקס ברית מילה בבית כנסת קונסרבטיבי והשניים אימצו את הילד שלא לפי ההלכה ועשו ברית מילה ואתם תוהים למה היה טבח?", שאל הרב אדרת ואמר, "אני לא מצטער על האסון הזה".

הוא גם התנגד לאנשים שאומרים תהילים לעילוי נשמת הנרצחים, "זה לא תהילים, זה לירוק בפנים של אלוקים, אתה יכול לאוהב את זה ואתה יכול לא לאהוב את זה, אבל זו האמת", אמר הרב בפני שומעי ליקחו.

"האנשים האלה מונעים את ביאת משיח. אם אתה לא הולך ישר, אלוקים לא יביא את המשיח", כך הרב.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים', כי הרב אדרת מוכר כדרשן שלא עושה חשבון ולא חושש לומר את מה שהוא חושב בגלוי. הם נזכרים ומספרים כי בשנת 2010 הוא הוזמן להשתתף במסיבת יום הולדת בארה"ב, כשהגיע הוא גילה כי חלק מהמשתתפים לבושים שלא על פי גדרי הצניעות, הוא פתח במשא קללות נמרצות בפניהם.

אתר Ynet מפרסם כי ב-2008 הגיע הרב אדרת לביקור בשדרות וחילק שטרות של 200 שקלים לעוברים ושבים, כדי לחזק את התושבים שסבלו אז משיגורי רקטות קסאם בתדירות גבוהה. עם זאת כשהרב נתקל בנשים ונערות שלא התלבשו בצניעות, הוא העיר להן על כך ומחה בתוקף.

יצוין כי רבנים מתונים תקפו את הרב אדרת על ההתבטאויות הללו, בו בזמן שעם ישראל כולו התאחד באבלו על הירצחם של יהודים בשל יהדותם, על ידי נאצי מתועב שונא יהודים, שלא הבחין ולא דקדק בזרם היהודי לו הם משתייכים.

הרב מרדכי אדרת הטבח בפיטסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד