י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"טירוף, חוצפה" > דיון סוער

ועדת הכספים אישרה מטוס לראש הממשלה

ועדת הכספים בראשות הח"כ החרדי משה גפני, אישרה את תקצוב מטוס ראש הממשלה, שהולך ונבנה בימים אלה | העלות הכוללת: 580 מיליון ש"ח לחמש שנים | האופוזיציה זעמה: "זה יהיה מטוס עגל זהב מעופף, זה חצוף" | גפני הדף: "לא צריך כזה להט רק כי ביבי ראש ממשלה"

ועדת הכספים אישרה מטוס לראש הממשלה
ראש הממשלה נתניהו בטיסה-ארכיון צילום: אבי אוחיון, לע"מ

בדיון סוער אישרה היום (שני) ועדת הכספים, העברת כ-165 מיליון שקלים לתקציב משרד ראש הממשלה, בכללם 60 מיליון שקלים תוספת לצרכי העמדת מטוס לראש הממשלה. משרד רה"מ מבהיר: "העלות הכוללת כולל תחזוקה ל-5 שנים תעמוד על 580 מיליון".

התקציב נגזר ממשרדי המשפטים, החינוך, הגנת הסביבה, קליטת עלייה, החקלאות ורזרבות האוצר – התקציב נועד לממן העברת 60 מיליון ש"ח, לצורך השתתפות המשרד עבור מטוס לרה"מ במשרד הביטחון. זאת עפ"י בקשת משרד האוצר במסגרת יישום החלטות הקבינט המדיני ביטחוני, המאמצות את עיקרי דו"ח גולדברג. בנוסף מיועדים 48 מיליון ש"ח למימון נסיעות רה"מ לחו"ל בהתאם לקצב הביצוע בפועל וגידול במספר הנסיעות ביחס לשנים קודמות.

בנוסף נועד התקציב לממן גידול בהוצאות אבטחת רה"מ וראשי מדינות שמגיעים לישראל (14 מיליון ₪), בנוסף מיועד בין היתר התקציב גם לתוספת עבור תכנית החומש להפחתת נטל הרגולציה (10 מיליון ₪) ולתגבור התוכנית הממשלתית לשילוב יוצאי אתיופיה (כ-7 מיליון ₪).

ח"כ מיקי רוזנטל מ'המחנה הציוני' תקף בחריפות את העברת התקציב ואמר: "רה"מ לא אוהב להיות פה, אלא במקומות שמשתחווים לו. כל פעם מביאים לנו בנפרד את הנסיעות שלו, שיביאו במרוכז את נסיעות הממשלה, לא רק רה"מ. לעניין המטוס – הוועדה אישרה 300 מיליון, זה עלה ל-400, ראיתי את המטוס, כל הבקשה לא נוגעת לסוגיות ביטחוניות או לאמצעי שליטה, התוספת היחידה שנדרשת היא למנגנון הפאר והנוחות, זה יהיה מטוס עגל הזהב, זה חצוף. ראוי שיהיה מטוס לרה"מ אך לא עגל זהב מעופף".

ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' תקף אף הוא את העברת הכספים ואמר: "אישרנו כבר 278 מיליון ש"ח, היום מבקשים עוד 60, הגענו ל-338 מיליון וזה לא הסוף. מבקשים 30 מיליון לתחזוקה שוטפת, המטוס כבר כאן, עושים לו עיצוב פנים. דווח שהמטוס יגיע ל-580 מיליון ש"ח. לשכור מטוס שיחכה לו עולה מיליון שקל לנסיעה, ההחזקה השנתית השוטפת מכסה 30 נסיעות, מה הטירוף הזה של מטוס פרטי?! זה שישית מהכסף שצריך כדי לאושש את הבריאות. לנכים אין, לסיעוד אין, אבל לטירוף של המטוס יש כסף".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני טען, כי "מי שהציע את ההצעה לא היה רה"מ ולא הקואליציה, בהצעה היה היגיון רב, שלא רק רה"מ יסע. מדובר על מטוס שאמורים לנסוע בו גם שרים בכירים, גם הנשיא, גם אישים בכירים שצריכים את האבטחה הזו. היה ויכוח אם צריך את המטוס או לא וזה לא התחלק לקואליציה אופוזיציה. לא צריך כזה להט רק כי ביבי ראש ממשלה, אבל אנחנו רוצים לדעת למה התוספות".

דרורית שטיינמץ, מנהלת אגף תקציבים במשרד רה"מ, אמרה בדיון: "משרד הביטחון הוא הגורם שאחראי על הפרויקט הזה, הוא יצא להליך מרכזי, המסגרת נידונה בוועדת חוץ וביטחון, היא לא נפרצה ואתם לא נדרשים לאשר תוספות, אנחנו מאשרים את אבני הדרך שנקבעו לפרויקט. המשרד שבוצע ע"י משרד הביטחון, כלל רכישה ותחזוקה שוטפת של הפרוייקט למשך 5 שנים. זה הליך מכרזי שזכתה בו חברה, הוועדה מתבקשת לאשר את אבני הדרך לרכישה והסבה, עדין אין תקציבים שמועברים. אין פריצה של מסגרת התקציב שנקבעה על ידי כל הגורמים - כלל התקציב, כולל תחזוקה ל-5 שנים תעלה כ-580 מיליון ש"ח".

ועדת הכספים מטוס ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד