י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נאום בלתי צפוי > צפו

"אדם קם בבוקר ומגלה שהוא פושע בינלאומי"

בנאום תקיף שנשא במליאת הכנסת התייחס ח"כ ישראל אייכלר לעינוי הדין שעובר גיל הירש: "בוקר אחד קם אדם ולומד מהתקשורת במדינת ישראל שהוא פושע בינלאומי"

"אדם קם בבוקר ומגלה שהוא פושע בינלאומי"
אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בנאום תקיף שנשא במליאת הכנסת התייחס ח"כ ישראל אייכלר לעינוי הדין שעובר גיל הירש: "בוקר אחד קם אדם ולומד מהתקשורת במדינת ישראל שהוא פושע בינלאומי. הוא בכלל לא ידע שהוא כזה. רק ערב אחד קודם התבשר שהוא מועמד השר לתפקיד מפכ"ל המשטרה. קדמו לכך פגישות, דיונים ובדיקות בדבר התאמתו, כישוריו וגישתו לתפקיד. תוכננו מהלכים ותכניות והוא נמצא ראוי".

"אני מדבר כמובן על גל הירש", אמר אייכלר. "אינני מכיר אותו, אבל אני קורא ושומע שהוא היה לוחם הוא חינך לוחמים וקצינים, הוביל כוחות ומבצעים, לחם במלחמות ונפצע קשה. הוא רק דוגמה אחת לתרבות הרעה במדינה הזו, איך ניתן לפגוע בבן אדם בצורה כזו שהוא לא יכול להתגונן מול הגיהנום התקשורתי. לא די בכך שגל הירש הוא נכה בחמישים ותשעה אחוזים לצמיתות, אלא שלוש שנים הוא עדיין בחקירות משטרה. המוגדר "חשוד בפלילים". החיים שלו התרסקו. מי ירצה לעשות עסקים עם אדם שנחשב כחשוד בפלילים? והסוף עדיין לא מסתמן".

ח"כ אייכלר הוסיף: "חשבתם שהוא נחקר מדי יום כדי למצות את ההליכים?  אז חשבתם. גם אני חשבתי. הוא נחקר רק פעמיים בשלוש וחצי שנים. אם זה קורה ללוחם כמו גל הירש, שוו בנפשכם מה קורה לאזרח פשוט שנקלע תחת גלגלי השיניים של אותן חקירות והשמצות".

"לפני חודש נסגר תיק אחד נגדו מחוסר אשמה, והתיק השני עדיין מתנהל - כשכל המעורבים בתיק ממדינות אחרות יצאו זכאים. עסקיו נפגעו קשות, כל מי שמחפש מידע עליו לפני ביצוע עסקה, מגלה שהוא מוגדר כ"מושחת וחשוד בפלילים", ציין אייכלר בנאומו. 

לדבריו, "הרי לפני שמונה למפכ"ל לא חקרו אותו. מישהו סיכל את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, אין לי מושג מי זה, ומאז חייו הפכו לגיהנום, את כל הפנסיה שלו הוא נאלץ להוציא על הגנה משפטית, ככה מתנהגים בתרבות רעה לאדם שמסר את חייו למען עם ישראל".

בסיום נאומו קרא ח"כ אייכלר: "דווקא בגלל שאני אובייקטיבי בעניין, אני רוצה לקרוא מכאן לגורמי החקירה והמשטרה, הרפו ידיכם מגל הירש. או שתעמידו אותו לדין, או שתסגרו לו את התיק. אתם חייבים לסיים עם זה. גל הירש הוא דוגמה ומופת לכל אלפי ורבבות אנשים שנעשה להם עינוי דין. חובה לשנות את התרבות הרעה הזו".

הח"כים הסכימו לדבריו הנרגשים של ח"כ אייכלר, כך למשל, חברת הכנסת לאה פדידה ציינה בסיום דבריו כי זו הפעם הראשונה שהיא מסכימה איתו, בהמשך ח"כ אייל בן ראובן ניגש ולחץ את ידיו בחום.

גל הירש אייכלר ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד