י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מגיעים למפגש החשאי > תיעוד

בדרך לאישור סופי > הפגישות החשאיות על חוק הגיוס • חשיפה

הבחירות כמעט מאחורינו מלבד הסיבוב השני בירושלים ובצפת, שלא גוזל זמן רב משגרת יומם של הח"כים החרדים במאמציהם להסיר את המכשול הבא - חוק הגיוס שאמור לעבור עד חנוכה | ל'בחדרי' נודע כי מתנהלות פגישות חשאיות בין יו"ר הקואליציה לבכירי הח"כים ומי מטעמם

בדרך לאישור סופי > הפגישות החשאיות על חוק הגיוס • חשיפה
אטיאס, מקלב ואמסלם מגיעים לפגישה על חוק הגיוס צילום: באדיבות המצלם

בשקט בשקט, מתחת לפני הראדר, בסיעות החרדיות נטשו את העיסוק בבחירות המוניציפליות ונכנסו בימים האחרונים לעובי הקורה בנושא חוק הגיוס, שעולה שוב לשולחן הכנסת בדרך לאישורו הסופי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים, החלו שיחות המשא ומתן בין חברי הכנסת החרדים לבין יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם, בכדי למצוא פתרון שיהיה מקובל על כלל הסיעות החרדיות ולהעבירו בשבועות הקרובים בקריאה שנייה ושלישית, דבר שגם יבטיח את שרידות הקואליציה - אולי עד תום ימיה.

מי שמנהל את השיחות, הם חברי הכנסת אורי מקלב ומאיר פרוש, שנועדו בפגישות נפרדות עם יו"ר הקואליציה חה"כ דודי אמסלם ונציג משרד הביטחון לצורך גיבוש סיכומים.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד של מפגש חשאי, שנערך אמש (שני) במשכן הכנסת, בין יו"ר הקואליציה לבין נציג 'יהדות התורה' בוועדת הגיוס חה"כ אורי מקלב והשר לשעבר אריאל אטיאס, שמרכז את הנושא מטעם סיעת ש"ס.

ח"כ מקלב והשר לשעבר אטיאס במסדרונות הכנסת, בדרכם לפגישה.

במהלך המפגשים אותו מגדירים המשתתפים כ"שיחות טובות", הוצגו על ידי הצדדים נוסח אשר יובא להכרעת גדולי ישראל לקראת הצבעה בוועדה כבר בזמן הקרוב.

הנוסח המוסכם, מציג את עיקרי הדברים אשר הועלו בפני הוועדה עד כה, תוך שימת לב להתאמות הנדרשות, אשר סוכמו במפגשים האחרונים עם נציגי 'יהדות התורה' בוועדה ח"כ מקלב לבין נציגי משרד הביטחון, הכוללים התאמות אשר משרד הביטחון דורש להכניס לחוק.

יו"ר הקואליציה חה"כ דודי אמסלם התייחס בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לפירצה בחוק הגיוס ואמר; "אנחנו מתחילים להתקדם בנושא הזה, אני מקווה שנגיע להבנות בקרוב, אני כרגע צריך לחכות לקצה ולראות, אנחנו בעיצומו של התהליך אין לנו עוד המון זמן".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף, כי בקואליציה מקדמים את החוק וביום חמישי תתכנס וועדת הגיוס לדיון נוסף, לאחר שלא התכנסה מאז סוף כנס הקיץ, כאשר לוח הזמנים דוחק לערב חג החנוכה, אז יפקע חוק הגיוס הקיים.

אורי מקלב אריאל אטיאס חוק הגיוס פגישה חשאית מאיר פרוש דודי אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד