י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מי אשם בהפסד?

עיתונאים ופוליטיקאים, טלו קורה מבין עיניכם

רק היה צריך לרדת קצת ממגדלי השן של הפוליטיקאים והעיתונאים, אשר בדור האחרון עושים את עבודתם דרך פלאפונים ורשתות חברתיות, תוך ייחצון ופימפום של כותרות הזויות ושקריות. איפה היו הכתבים והשדרנים אשר גרים ומשדרים מבית שמש, משום מה נדם קולכם, בפיכם לא צייצתם הגה, רק הידיים לא הפסיקו לצייץ // טור נוקב בעקבות ההפסד הצורב בבית שמש

עיתונאים ופוליטיקאים, טלו קורה מבין עיניכם
אילוסטרציה צילום: unsplash

שבוע מהבחירות בבית שמש - זמן לחשבון נפש: בבני ברק ובירושלים, באלעד ובקרית ספר, בביתר ובצפת נתפסו המוני הציבור החרדי בתדהמה ובהלם, לראות בנפילתה של בית שמש לידי ידיים חדשות. רק במקום אחד בארץ לא היה הלם, גם לא תדהמה, אפילו לא הפתעה. בעיר בית שמש. שם כולם ידעו, שם כולם התכוננו, שם כולם ייחלו לשינוי המיוחל. הכתובת הייתה על הקיר. רק עיוור לא ראה, רק סומא לא שם לב.

נכון הצבענו בקול רעש גדול לרב משה אבוטבול לראשות העיר ולמפלגות החרדיות, נכון עשינו כהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, קיימנו בגאווה את מצוות "ועשית ככל אשר יורוך", גם כשאומרים לך על שמאל שהוא ימין. הכרזנו בגאון "ה' הוא אלוקים". אולם פנינו לא-ל מלא רחמים וביקשנו "ה' עשינו את שלנו, אתה תקיף עשה את שלך". ותפילה לא שבה ריקם, "צדיקים מלאכתם נעשית ע"י אחרים".

על הכל הסכמנו לוותר, את הכל הסכמנו לספוג. את הזבל ברחובות, את המדרכות השבורות, ואפילו את הכבישים הלא בנויים. לוקח זמן, לא הכל ביום, יש כאן עיר בבנייה. אחרי שעשו איתנו חסד והקדימו לאנשים טופס ארבע מוקדם מהרגיל, ודאי שלא נבוא אחר כך בתלונות על כך.

על נושא עקרוני אחד לא הסכמנו להבליג: על העוולות, ועל הקומבינות, על השחיתות ועל התחנונים, על השפלת בני התורה והתושבים הפשוטים, על המסחר בצרכי הדת בעירנו, על המקוואות שאינם, ומעל הכל "על החילול ה' הגדול", כשבכל רחוב, ובכל סמטה, אומרים איש לרעהו מכל מגזר וקהילה "ראו פלוני, ראו אלמוני, כמה מכוערים דרכיו, כמה מקולקלים מעשיו".

זעקנו וביקשנו שדברים יעשו בישרות ובהוגנות, על פי תורה ועל פי השכל הישר, שימצאו את האדם הנכון לכך מתוכנו, אבל לא היה עם מי לדבר. כשהשמענו את זעקתנו, לא היה מי שיקשיב. את הפוליטיקאים זה כמעט לא עניין, ואת העיתונאים זה וודאי לא עניין.

אתם העיתונאים סגורים עם הפוליטיקאים, אתם צריכים להתפרנס, אתם צריכים לייחצן, במצב כזה איך תשאלו שאלות, איך תעשו את עבודתכם העיתונאית נאמנה. ואתם הפוליטיקאים וחברי הכנסת, למי יש כוח להילחם בשביל התושב הפשוט, ידעתם שהבעיה קיימת, ידעתם שישנם לא מעט אפשרויות להחליף את הנציגות הקיימת, אולם בחרתם בפוליטיקה מאוסה שהובילה אותנו לאבדון, העיקר שבית שמש תסתדר עם אלעד, ליקווד עם בני ברק, ש"ס עם דגל, דגל עם אגודה, ובא לציון גואל.

כמה מכם העיתונאים והפוליטיקאים ביקרו או דרכו פה בעיר בית שמש בחצי שנה האחרונה, ובכלל בשנים האחרונות. ו"ביקרו" לא הכוונה ביקור בית בביתו של אדריכל ההפסד הצורב בבית שמש, או "ביקור" במטה הבחירות שבוע לפני הבחירות. ביקור הכוונה - ביקור שמאפשר "ביקורת", בבחינת "לבקר בהיכלו", שימת לב למצב העיר, לצרכיה ולרצון תושביה.

גם כשהיה מי ששמע אותנו, קיבלנו תגובות בזויות, כתבות מוזמנות מראש ע"י אותם פוליטיקאים ועוזריהם, עוזרים שמזמן כבר לא משמשים כעוזרים אלא כיחצנים לכל דבר וענין העומדים ולוחשים על אזניהם של חברי הכנסת דברי הבל ושקר. לפני מספר חודשים בחודש תמוז תשע"ח, כשעוד הכל היה פתוח והיה אפשר לבחון את הדברים בעין נקיה, נכתב באחד מחשובי העיתונים במגזר החרדי "נאספו אצלנו עוד ועוד טענות, רובן הזויות וחלקן בזויות ממש. חלק מן הטענות, בעיקר אלו הנוגעות לגינות ציבוריות בעיר, אכן רציניות, אלא שרוב הטענות שעלו מהסיור שלנו, נראו בעינינו כהזויות", מעניין שעשרים ואחד אלף איש בעיר בית שמש הצביעו אחרת, ועשרים ואחד אלף איש הנוספים חושבים אחרת הגם שלא זכו להצביע אחרת. עיתונאות במיטבה.

פנינו ודיברנו, השמענו והתחננו, העיתונאים והפוליטיקאים הכירו טוב מאוד את המחטפים ואת העוולות, ידעו את מה שלא ניתן להיכתב, אבל את אף אחד זה לא עניין. הציבור החרדי בין כך יקשיב לגדולי ישראל נאמר לנו.

נכון, הציבור החרדי מקשיב לגדולי ישראל, וכפי שהוכח בכל הארץ כולה, ובבית שמש בפרט כשמעל עשרים ואחד אלף איש ואשה יצאו לקדש שם שמים ולצעוק בגבורה "הבו לה' כבוד ועוז".

אולם אם אי מי מכם היה יורד לשטח, לומד את המפה באמת, הוא היה רואה כי בית שמש גם התברכה בהמוני איש ואשה, שלא גדלו איפה שאנחנו גדלנו, הם לא התחנכו איפה שאנחנו התחנכנו, הם באו מאמריקה, מאירופה, ושאר יבשות תבל, הם אוהבים את התורה, מכבדים את גדולי ישראל ומשוועים לברכתם, אולם הם לא זכו להבין "שאפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין" אין אתה זז כמלא נימא. אנו תפילה שיום יבוא "ומלאה הארץ דעה את ה'" וגם הם ייטלו חלק בכבודם של גדולי ישראל. אולם עד אז חובתנו לדרוש מעצמנו ומשלוחי דרבנן אנא "אל נביאם לידי ניסיון", בל נמאיס עליהם את התורה ומייצגיה.

כל מי שטרח לרדת לבית שמש, לכתת את רגליו בעפרה של בית שמש ההולכת ונבנית, לעשות עבודה עיתונאית נאמנה, חוקרת ובודקת יכל לדעת ולהבין. הכל היה גלוי לעין, רק היה צריך לרדת קצת ממגדלי השן של הפוליטיקאים והעיתונאים, אשר בדור האחרון עושים את עבודתם דרך פלאפונים ורשתות חברתיות, תוך ייחצון ופימפום של כותרות הזויות ושקריות. איפה היו הכתבים והשדרנים אשר גרים ומשדרים מבית שמש, משום מה נדם קולכם, בפיכם לא צייצתם הגה, רק הידיים לא הפסיקו לצייץ. גם ברגעים אלה ממש, במקום להכות על חטא ולומר "חטאנו, עווינו, פשענו" הנכם מחפשים דרך איך ממשיכים לנהל את העירייה כאילו ראש העיר ניצח, כאילו כלום לא קרה, עולם כמנהגו נוהג.

אתם העיתונאים ישבתם שם במוצאי הבחירות, באולפנים הנוצצים, חנוטים במיטב מחלצותיכם, מפרשנים ומפמפמים סיסמאות באוויר. ואז לפתע משהוא לא הסתדר לכם. יש תקלה בבית שמש, משהוא לא כמו התוכנית שתכננתם לבורא עולם. "בית שמש"? איך יתכן שאלתם, "הכל טוב בבית שמש, למה שיקרה כזה דבר, הוא הרי מביא קהלים נרחבים", "לא יתכן", "היא כנראה תפסיק את הבניה", כנראה ככה וכנראה ככה. הבלים היוצאים מפיהם של פרשנים, בכירים ככל שיהיו, שלא למדו ולא שנו דבר על עיר העתיד של הציבור החרדי, העיר בית שמש.

אנא, התכבדו ו"טלו קורה מבין עיניכם", עשו חשבון נפש, דאגו באמת לתיקון עולם במלכות שד-י. לא רק מן השפה ולחוץ. למען לא נבוש ולא ניכלם לעולם ועד.

בחירות מקומיות בחירות בבית שמש משה אבוטבול עליזה בלוך פוליטיקאים עיתונאים חרדים טור אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד