י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טלטלה בלשכת היועמ"ש

שקד דורשת ממנדלבליט: תפטר את זילבר

בשל הביקורת שמתחה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה על חוק "נאמנות בתרבות" שיזמה השרה רגב, הודיעה שרת המשפטים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי היא מצפה שזילבר תתפטר לאלתר: "אינה מייצגת עוד את עמדת המשרד בוועדות הכנסת"

שקד דורשת ממנדלבליט: תפטר את זילבר
צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

המשנה ליועמ"ש מסעירה את המערכת הפוליטית, לאחר שתקפה את התנהלות הממשלה וטענה כי החוקים שמוגשים על ידי הממשלה לאחרונה בהם חוק הנאמנות בתרבות ופסקת ההתגברות שעלתה לכותרות לאחרונה.

את הדברים אמרה הבוקר המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, בדיון בוועדת החינוך, בחוק שעוסק בסכמות שרת התרבות לשלול תקציבי תרבות למי שמבזה את המדינה, את סמליה או מעודד פעולות טרור.

זילבר אמרה בין היתר במהלך הדיון כי, "כמו בפאזל תצרף את החלקים והתמונה הגדולה נפרסת מול עינינו ומקבלת משמעות מובהקת. אנחנו משתנים, והארץ שינתה את פניה".

לדבריה, "הימים אינם פשוטים והם מביאים איתם לא רק חוקים חדשים, אלא גם מילים חדשות: משילות, נאמנות, התגברות, שיח לעומתי פוצע, מצלק את הרקמה החברתית המשותפת, מסמן ומתייג - מי לנו מי לצרינו, ואם יש מי שנאמן אז יש מי שבוגד, גיס חמישי. הבו לנו יועמ"שים צייתנים, אמנים מסורסים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך שחשיבתו אחידה".

זילבר סיכמה את דבריה ואמרה: "הנאמנות בתרבות היא אוקסימורון כמו 'שתיקה רועמת'.  מגילת העצמאות קוראת 'להיות עם חופשי בארצנו' בכלל, ובעיקר בתרבות - זוהי התורה כולה. עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שהחוק מעורר קשיים של ממש".

בעקבות דבריה הקשים של המשנה ליועמ"ש שגם עוררה לא אחת את זעמם של ראשי המפלגות החרדיות, פנתה שרת המשפטים איילת שקד ליועמ"ש לממשלה ודרש כי זילבר לא תייצג יותר את עמדת הממשלה בדיוני הכנסת.

שקד כתבה למנדלבליט: ניכר ממעשיה החוזרים ונשנים של זילבר שאין היא מבקשת לפעול על פי הנחיות תקנון שירות המדינה, הנחיות היועץ המשפטי לממשלה. ניכר גם כי אין מבקשת לפעול כיועצת משפטית באופן מקצועי וישר".

לדברי השרה שקד, "זילבר פתחה בשורת התבטאויות קיצוניות ומתריסות נגד חברי הכנסת ושרי הממשלה. ניכר ממעשיה החוזרים ונשנים של זילבר שאין היא מבקשת לפעול על פי הנחיות התקשי"ר, הנחיות היועץ המשפטי לממשלה או כל כלל בסיסי אחר של מנהל תקין המובן מאליו לכל גם מבלי שיועלה על הכתב".

"לצערי אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטית של זילבר צריכה למצוא את ביטוייה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת" הוסיפה שרת המשפטים

שקד דורשת ממנדלבליט לפטר את זילבר מתפקידה וקבעה כי החל מהיום, היא לא תוכל לייצג את עמדתה, או את עמדת משרד המשפטים, בדיוני הכנסת או בדיוני הממשלה, ולדרישת שקד יש לקבוע הגעת נציגים לייצג את עמדתה דרך לשכתה.

ממשרד המשפטים נמסר, "במענה לפניות כתבים בנוגע למכתב שרת המשפטים אל היועץ המשפטי לממשלה בנושא הופעתה של המשנה ליועמ"ש, גב' דינה זילבר, בדיון היום בכנסת - היועץ המשפטי לממשלה מתכוון לברר ולבדוק את הטענות ביסודיות, ורק לאחר בדיקת הדברים יגבש את דעתו לגבי דרך הטיפול בנושא. מעבר לכך לא נתייחס כרגע".

בתוך כך, שרת התרבות והספורט מירי רגב שיגרה הערב מכתב לשרת המשפטים איילת שקד וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובו היא כותבת בין היתר כי זילבר חורגת פעם אחר פעם מסמכותה ועל כן יש להדיחה.

"זו לא הפעם הראשונה שהיא מביאה את האג'נדה האישית שלה אשר מנוגדת לעמדת הממשלה. היא חורגת מסמכותה ויש להדיח אותה מתפקידה", אמרה השרה רגב.

 

מנדלבליט אביחי מנדלבליט שקד איילת שקד אילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד