י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המכתב לתושב

אבוטבול פותח את סגור ליבו: "מודאג מאוד"

במכתב תשובה ששיגר ראש העיר המובס, לתושב שביקש את סליחתו, הוא תיאר את תחושותיו בימים אלה ופרש את דאגותיו מפני הבאות: "חיש מהרה אמצא את מקומי לשרת את עם ישראל" | על עתיד העיר: "מודאג מאוד שחלילה דברים שהתחלתי ופעלתי למענם, עלולים כעת להיפסק"

אבוטבול פותח את סגור ליבו: "מודאג מאוד"
משה אבוטבול צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש העיר משה אבוטבול, שמסיים בימים אלו עשר שנות כהונה כראש עיריית בית שמש, חושף את דאגתו מכהונתה של עליזה בלוך כראש העיר וחושף את סגור ליבו במכתב אישי ששיגר לאחד מתושבי העיר.

במכתב תשובה ששיגר אבוטבול לתושב שביקש את סליחתו על כך שלא בחר בו, והגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותב ראש העיר המובס לתושב: "האמת היא שמאז היוודע תוצאות הבחירות בסוף השבוע, התקבלו אצלי ללא גוזמה מאות הודעות, מכתבים, מיילים מתושבי העיר הארץ וגם מרחבי העולם, כולם מעודדים מחזקים ומתרפקים על העשייה היפה של 25 שנות שרות נאמן לתושבי העיר מכל המגזרים, וזה לבד אמור לחזק ולעודד, ובפרט שרבים וטובים נהנו לקרוא את מכתב הפרידה שכתבתי לתושבים הכולל גם פרק באמונה מתוך חובת הלבבות".

אבוטבול מגלה: "אני באופן אישי אתמודד בס"ד עם הכאב והצער, היות שבס"ה חונכתי כל ימי שהכל מאת ד', וכל מאן דעביד רחמנא לטב עביד, וגם זו לטובה, ועוד עשרות מאמרי חז"ל בשבח האמונה ופירות הבטחון בה', כך שבמימד האישי בטוחני שד' סוגר חלון ופותח דלתות וחיש מהרה אמצא את מקומי לשרת את עם ישראל בעבודת הקודש למען שמו יתברך".

"גם אם לא זכינו לראשות העיר בית שמש פעם נוספת", מוסיף אבוטבול, "הגם שזה היה בהישג יד הפרש של 530 קול, שלולי מחצית מזה היו נשמעים לגדולי הדור ו-270 איש היו מצביעים, אזי לא היינו שם, אבל עצם הבשורה שבית שמש התורנית נשמעה לגדולי ישראל ברובה המוחץ למעט בודדים, כולם עבדו מתוך אחדות הלבבות זה שימח אותנו".

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ראש העיר היוצא חושף את סגור ליבו וכותב: "אני כן מודאג מאוד שחלילה דברים שהתחלתי ופעלתי למענם עלולים כעת להפסק חלילה, זה כן מטריד אותי באמת".

"אם יפסיקו ההנחות בארנונה לאלפי האברכים היקרים השוקדים על תלמודם בכוללים, או למשפחות הברוכות ילדים שזכו וקיבלו גם 90% הנחה, וכעת יקבלו פחות או יטרטרו אותם עד לקבלת ההנחה, זה באמת יצער אותי, ואם זה יקרה חלילה על זה עליך לבקש סליחה", מציין.

"אם חלילה יפסיקו את תקצוב התלמודי תורה ובית יעקב "מחוק נהרי", דבר שהשתדלתי בו רבות כדי שהתלמידים היקרים של הציבור החרדי גם יהיו זכאים לכל הזכויות של שאר ילדי העיר, אם זה יפסק חלילה זה יהיה כאב עצום. "אל תגעו במשיחי" אלה תינוקות של בית רבן אמרו חז"ל, על זה תצטרך לבקש מחילה אם זה יקרה", הבהיר ראש העיר.

עוד מציין אבוטבול; "אם חלילה יפסקו שיווקם של שכונות חדשות בעיר ותיעצר הבניה, דבר שעמלנו עליו כל השנים חרף בתי משפט והתנגדויות (7.000) כדי לספק פתרון נאות לזוגות צעירים מהציבור החרדי שנמצאים ללא קורת גג במחסנים או בשכירות גבוהה, וכל גדולי ישראל דרשו ממני להתמקד בזה - אם חלילה תעצר תנופת ההתיישבות החרדית בעיר (ופעמים באמתלה "עד שיהיה הפרח הסגול באדנית הירוקה לא ניתן טופסי 4 לקבלנים", ד' ירחם) ברגע שזה ייעצר ולא יגיעו עוד תושבים הממתינים בקוצר רוח לדירה משלהם, כאשר לצערנו מכל עיר בארץ זורקים את הציבור החרדי ולא מוכנים שיגיעו לגור אצלם, אני פתחתי את שערי העיר לציבור היקר הזה".

לדברי ראש העיר היוצא, "אם זה ייעצר, אתה תצטרך מחילה גדולה מאוד מכלל ישראל ומאלפי עיניים דומעות של אימהות הרוצות בסה"כ לראות את בניהם מקימים בית נאמן בישראל ובעירנו בית שמש".

"אין לי באופן אישי חלילה כלום בלבי", מוסיף אבוטבול וכותב, "אבל כן הייתי מציע לכל התומכים במועמדת שנבחרה גב' בלוך, אנא תפעילו את כל כוחכם שלא יפגעו בדברים שציינתי, ועוד תזכירו לה שבזכותכם היא ראש העיר ושלא תתעלם חלילה מכם כי אתם העליתם אותה לראשות, ושאתם רוצים תגמול אחד - לא לפגוע בעולם התורה בעיר, את זה תבקשו ותלחצו בכל הכח".

אבוטבול מתייחס גם לגוש הפוליטי - חרדי שמנסים לרקום בימים האחרונים וכותב; "כעת לא ברור אם הסיעות החרדיות יהיו בתוך הקואליציה, אני המלצתי להם שכן יכנסו יחד לפעולה, אבל יתכן שאתם שתמכתם בה תצטרכו להיות אותם אלה שיעמדו יום ולילה על המשמר שלא ינזק הציבור החרדי". לדבריו, "אחרת באמת תצטרכו לבקש המון סליחה, לא ממני, אלא מהציבור".

משה אבוטבול בית שמש מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד