י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זעם על הנשיא: "אנחנו בהלם על ההחלטה"

הנשיא הצרפתי נקלע להתקפה צולבת מצד הארגונים היהודיים במדינתו, לאחר שהילל רוצח מתועב שהיה אחראי להרצחם של עשרות אלפי יהודים בשואה

זעם על הנשיא: "אנחנו בהלם על ההחלטה"
רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון מעורר סערה לאחר שהודיע כי ​פיליפ פטן, מי ששיתף פעולה עם הנאצים וניהל את גירושם של עשרות אלפי יהודים צרפתים למחנות השמדה, יזכה לכבוד של "מאה שנה", משום ש"היה חייל גיבור במלחמת העולם הראשונה".

הארגון היהודי הראשי של צרפת, "קריף", אמר על הפרסום, "אנחנו בהלם מההחלטה".

את הדברים אמר נשיא צרפת אתמול (רביעי), "אני רואה את זה לגיטימי לחלוטין, כי אנו חולקים כבוד למרשלים שהובילו את הצבא שלנו לניצחון", אמר מקרון.

"המרשל פטן היה חייל גדול במלחמת העולם הראשונה", הוסיף הנשיא.

יו"ר 'קריף' פרנסיס קאליפאט, אמר כי "הדבר היחיד שאנחנו זוכרים על פיליפ פטן הוא שהוא, בשם העם הצרפתי, היה חלק מבושה לאומית במהלך משפטו ביולי 1945, אני מזועזע שאנחנו יכולים לכבד ולזכור אדם שהוא עצמו אחראי על גירוש יהודים מצרפת".

פטן עזר להוביל את הצבא הצרפתי לניצחון במלחמה הראשונה והפך לגיבור הלאומי של צרפת, אך לאחר כיבוש צרפת בידי הגרמנים ב-1940 הוא מונה לראש ממשלת וישי, ממשל בובות שהקימו הנאצים.

בשנים ששלטה ממשלת וישי רוכזו למעלה מ-75,000 יהודים בצרפת, בסיועם של שוטרי וישי ופטן, ונשלחו למחנות ריכוז, שם נרצחו כולם.

לאחר המלחמה פטן הועמד לדין והורשע בבגידה. גזר דינו הומר ממוות למאסר עולם בשל גילו ושירותו במלחמת העולם הראשונה. הוא מת בכלא ב-1951.

עמנואל מקרון צרפת שואה פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד