י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לייבל'ה בליל שישי

התרגיל שעשו ח"כי 'אגודת ישראל' למוזס

והשבוע במדור מאחורי הקלעים של הציבור החרדי: קו הנייעס החריג של הגערערס, הויסקי של רובינשטיין, מפגש הפסגה של ארליך ושנייד, התרגיל המסריח למוזס, ההערינג של קלרמן, הריקוד של פינדרוס, הקאפטן של וינברגר ובעצם, מה לא?

התרגיל שעשו ח"כי 'אגודת ישראל' למוזס
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה כידוע, אינו נח לרגע, עד הסיבוב השני בבחירות שיתקיימו ביום שלישי בשבוע הבא, השבוע שחלף, כך מסתבר מהמדור שלפניכם, היה עמוס וגדוש, ואף עלה על גדותיו של לייבל'ה, שעדיין טרם הימר מי יקח: ליאון או ברקוביץ. אך לייבל'ה כבר שמע חסידים רבים האומרים שברקוביץ זה שם של היימישער ויש הטוענים גם שיש לו קשר משפחתי לגבאי של הרבי מספינקא ירושלים זצ"ל, אז עם כזה ייחוס מה נאמר ומה נדבר.

לייבל'ה שמע באזנו שאחד האדמו"רים התבשר בבוקר שאחרי הבחירות, לאחר תפילת שחרית, על התבוסה הנוראה ועל כך שהולכים לסיבוב שני בעיר הקודש והמקדש. הרבי שאל מדוע דייטש לא יכול להתמודד בסיבוב שני?, ויהי לפלא.

בנוסף, שמע לייבל'ה על אחד הרבנים, שנשאל על ידי החרדים לדבר ה' בגולה, במה לבחור בבחירות האמצע בארה"ב? הרב הרהר והשיב, כי לדעתו יש לחכות לסיבוב השני.

כל זאת ועוד, לא נופל חלילה מהתכנסות ועדת השמונה של 'אגודת ישראל' בתוככי משרד הבריאות של ליצמן, ביום רביעי השבוע, שם ישבו בצוותא שמונת החברים, לצד פינוקי מעושנים, אך בהיעדר אחד מחברי הכנסת של הסיעה, ששמע על המיקום של ההתכנסות דווקא בבית 'וועד הפועל' של 'אגודה' השוכן ברחוב שומר הכותל, מקום התכנסות חברי המועצת האגודאית. הח"כ הקשיש הגיע לשם ואז הופתע לגלות את התרגיל המסריח שעשו לו החברים. לייבל'ה איננו יודע מי לא רוצה את מוזס בוועדה, והאם זה קשור להחלטה לגבי הקדנציה הבאה בחסידות ויז'ניץ.

בסיום וועד הפועל, לאחר שמצא מקום שומם, התניע מוזס את רכבו לכותל המערבי, שם הגיע הרבי מויז'ניץ לתפילה לרגל חתונת נכדו בשבוע הבא. מוזס עדכן את הרבי על מהלכי השלום בבית שמש, שנראים כבלתי ניתנים לפתרון, לאחר שיגאל ביבי, שמנהל את המו"מ מטעם בלוך, כבר נפגש במחשכים עם כל הנציגים החרדים, ממש כמו סלאח שבתי וראוכברגר.

וחשיפה נוספת בידי לייבל'ה, והיא משדר בחירות סודי של חסידות גור במוצאי הבחירות. כידוע, בחצר גור, אלפי החסידים מערד, אשדוד, חצור ועוד, שאין בביתם רדיו ושום גישה לקו נייעס, ואינם ניזונים מפרעמדע פלייש, נותרו אובדי עצות, הם לא ידעו מה לעשות וכיצד יתעדכנו בתוצאות הגורליות. בגור כמו בגור, הוחלט על הקמת קו, רק ליום הבחירות, שבסופו נערך משדר דרמטי מתוצאות ספירת הקולות.

הקו זכה לשם "המטה המרכזי" ובאופן חד פעמי נפתח גם במכשירים כשרים. השדרנים שנבחרו להגיש את המשדר, בראשם אנשי תקשורת מבני החסידות, הלא הם: אברהם דב גרינבוים עורך עיתון 'הדרך', ישראל הרשקוביץ 'המודיע', ישראל גרובייס סגן עורך 'משפחה', יעקב רייניץ 'המודיע', מוטי גולדמן 'המבשר', וכן איש המספרים לאותו לילה דודי ויצמן, אף הוא מ'הדרך'.

השדרנים התכנסו במושב נוחם הסמוך לבית שמש, כשהם מצוידים בטלפונים, והגישו את המשדר לאלפי חסידי גור שחיכו בקוצר רוח וברען חסידי לוהט לשמוע את הניצחון. המשדר נערך החל משעת סגירת הקלפיות ועד לשעה 3 לפנות בוקר, כשבאורח חריג ולא שגרתי רבים מהחסידים וויתרו על ה'צענע' היומי, כשלמעלה מ-8,000 מאזינים לקו בכל רגע נתון.

לייבל'ה שגם הוא הפך גערער ללילה, האזין למשדר והבין לאן הרוח נושבת. אברהם דב גרינבוים שהגיע מאולפן אחר, נכנס לשידור עם שיעור של אמונה וביטחון, לבל יישברו החסידים מהתוצאות האיומות בירושלים, בבית שמש, בערד ובחיפה.

מעשה בבקבוק ויסקי שיבס טוב מהשבת האחרונה: ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, הראיס הבלתי מעורער שנכנס לקדנציה שלישית, חגג קידוש המוני בשבת, בבית הכנסת כולל חצות ברסלב, בהשתתפות הרבנים ועמך בית ישראל. מי שהגיע לקידוש ועשה כברת דרך ארוכה, הוא העסקן חיים רבינוביץ, המשמש בכובעו האחד כרל"ש של חה"כ אייכלר וכאיש פניות הציבור של חסידי באיאן בכל אתר ואתר, רבינוביץ הביא עמו בקבוק שיבס, במיוחד לכבוד הניצחון המוחץ, אך החסידים כנראה לא יודעים לשתות. משקה לבטלה.

מעקב צמוד של לייבל'ה אחר הבקבוק המיותם התגלה כשמיש במיוחד, זאת לאור חריצותו של ראש העיר הנבחר שמיהר אחרי הקידוש לחגוג עם החבדניקי"ם בפארבריינגען פוליטי, על הישגם בבחירות וכן, גם להאזין לקריאת התורה, לאחר שפספס כמה מילים. בפי ראש העיר הייתה בשורה לאנשי חב"ד: "הנה הבאתי לכם בקבוק שיבס לרגל הניצחון". אלא שהללו כנראה, מוותרים על תופינים שכאלה ומעדיפים תקציבים והקצאות למוסדות ולבית הכנסת באוהב ישראל.

ואותו רובינשטיין, נצפה משוטט בצפת ופועל להצלחתו של המועמד נחמן גלבך. לייבל'ה לכד את ראש העיר בסמטאות עיר המקובלים יחד עם הרל"ש המסור יהודה דייטש. 

ומכאן לשאר החדשות. לייבל'ה עקב בדאגה אל עבר הקומה השישית בבית החולים 'שערי צדק' בבירה, שם אושפז העיתונאי המוכשר אלי ביתאן, לאחר ניתוח קשה שעבר בראשו. לייבל'ה עקב אחר מערך הדוברות הענק, שליווה את התפילות הנרגשות בכל אתר ואתר, לצד ברכה בקודש פנימה משר התורה הגר"ח קנייבסקי, ביתאן אף לבש חולצה לבנה גדולה מעל מידותיו לרגל הברכה הנרגשת שקיבל.

בבית החולים ראה לייבל'ה את החברים שהגיעו לבקרו והתחבושות שעל ראשו, שהזכירו מעט את אריק שרון מתקופת אחת המלחמות, לצד המעלית שהפתיעה עם המספרים של 3-6.

לייבל'ה גם שולח רפואה שלמה ליו"ר ש"ס בגבעת זאב, יוסי מועלם. האיש מאושפז לאחר ניתוח מורכב, ומסתבר כי למרות המלצת רופאו האישי, דחה יוסי את האשפוז לסיום הבחירות וזאת למרות שסבל מכאבים עזים בשל אבן ענקית בגופו. זה שליח ציבור.

ולייבל'ה הגיע השבוע לכפר חב"ד, שם חגג ר' שייע דייטש האגדי את חתונת בנו הגדול. לייבל'ה, שלא דרך מעולם בכפר חב"ד (?) הגיע בדרך לא דרך, מסוג טויטה קורולה, עד לסמינר בית רבקה בכפר חב"ד - ב', שם חגגו המונים עם האיש שעל החסד הגדול במרכז מוסקבה, לצד היותו איש אמונו של רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר. 

בחוגגים ראה לייבל'ה את יצחק פינדרוס, רוקד ולא מפסיק לרקוד, לאחר שהובטח לו תפקיד חשוב בעיריית ירושלים, זאת לאחר שבית המשפט הציוני לא אישר אותו להתמודדות באלעד.

לייבל'ה הגיע גם לשבע ברכות שערכו המוסקבאים והחברים לשייע דייטש במערת דוד המלך בהר ציון, שם ראה מפגש פסגה שטרם נראה בעולם החסידות: השלושה, הרב החסיד רבי מרדכי דוד שנייד, איש אמונו של הרבי מבאיאן (שהביא בקבוק יין מהרבי לשמחה), סגן עורך משפחה ויקיר המדור אריה ארליך, איש החסידות חיים רבינוביץ. לייבל'ה יודע לספר כי השלושה היו מעורבים בכתבת ענק על הרבי מבאיאן בשבוען 'משפחה', כתבה שעוררה סערה בשעתו והשלושה נפגשו והעלו זכרונות מהימים ההם. מי שהיה עד לשיחה הוא ישראל אלתר גרובייס, שתיעד את הדברים למען יעמדו לדור אחרון.

והבולדזרים של אלעד, התיישבו על ספסל בכדי לסכם את מערכת הבחירות: דודי כץ מאנשי המטה של פרוש, שמעון סויסה והדובר חיים לוריא, שממשיך לקדנציה שניה ואז יוכתר רשמית לדובר מיתולוגי. 

וקצת חדשות מחו"ל: לייבל'ה ראה בארה"ב את הנגיד הצעיר אברמי זופניק, שחוגג היום 29, מציע לדובר חסידות בעלזא מספר דוגמאות לקאפטנ'ס חדשים מ'כתר'. זופניק שמכיר כל חור בניו יורק, הציע לוינברגר את הטוב ביותר.

ובמלון v אומן באוקראינה, ראה את דניאל ברק, האיש שלא הפסיק להלביש את המגזר החרדי. לייבל'ה ראה את ברק במפגש עם הבעלים שמעון מרזל וכפי הנראה ברק מתכנן קאמבק באוקראינה. הפרטים כך נראה, יגיעו בקרוב.

ולאחר הבחירות, הצלמים לקחו קצת הפוגה מהצילומים. לייבל'ה ראה את גדול הצלמים שוקי לרר יוצא עם תלמידו חביבו הצלם עזרא טרבלסי ללקק מעט גלידה בשעות שבין הערביים. כך זה הצטלם:

ובעוד האבא לרר מסתפק בגלידה, הממשיך נפתלי, הדרים לאילת, שם עשה מנצח ובחסדי שמים זה לא הסתיים בנאות דשא ירביצני.

ואילו הצלם יעקב לדרמן, יצא לצלם בפעם האחרונה את מוישה אבוטבול, כשהלה נפרד מלשכתו בצער ובכאב, אך בגבורה עילאית. הפעם חרג אבוטבול ממנהגו ולקח את המצלמה לבדוק איך אפשר להוסיף בסטטוס תמונה ממצלמה איכותית.

והצלם שמואל דריי, חגג את הכנסת בנו היניק והחכים לתלמוד תורה. דריי עטף את בנו בטלית וצעד עמו לחיידר נרגש מתמיד. לייבל'ה מאחל רוב נחת.

וזקן הצלמים החרדים ר' ברוך אוביץ, חגג את שמחת הברית לנכדו, בן לחתנו הקלרינט דוד הלר. השמחה נערכה אצל הרבי מקרלין סטולין, לייבל'ה חושף כי לראשונה הברית נערכה בצהריים, עקב הקושי של הסבא הרב אוביץ להגיע בשש בבוקר לגבעת זאב, היישר מביתר עילית.

ומוטי קליין, בעל רשת מסעדות "מוטיס", חגג בשבוע האחרון חומש סעודה לבנו זלמן מנחם זליג מת"ת בעלזא בבני ברק, לרגל השמחה יתקיים קידושא רבא המוני בשבת במסעדת הטרקלין ברחוב נפחא. ככה זה שיש שיתופי פעולה ואחווה בין מוטיס לטרקלין.

ובמעדני זהבה בבני ברק ראה לייבל'ה את ישראל קלרמן, שיתמנה כסגן בירושלים בעז"ה, לצידו של הבוס ראוכברגר. קלרמן הגיע לרכוש מעט הערינג לרגל השידוך. בשמחת האירוסין שנחגגה בבני ברק השתתפו כל המי ומי.

והרל"ש של קלרמן, שמוליק יעבץ האגדי, הגיע לציון הרשב"י במירון בכדי לשאת תפילה עבור ליאון, כי אוי ואבוי אם ברקוביץ ייבחר. פרנסה מה תהא עליה.

ובמסעדת "שאבעס" הבני ברקית, נצפה יו"ר זק"א משי זהב, בוחר מכל טוב הארץ, לכבוד שבת קוידש.

ובליל שישי במסעדת שלייקעס הבני ברקית ,ראה לייבל'ה את החזן שלמה סלצקי, יחד עם הזמר ישי לפידות, דנים על ענייני השעה.

ולייבל'ה לא הזניח את ירושלים בצד הקולינרי. בהדר גאולה נצפה מיילך פישר, האיש הבכיר מכיכר ספרא, שמכיר כל חלקה בעירייה ועבד ללא לאות בבחירות האחרונות, וגם כעת לא נח בסיבוב השני, פישר ישב לשיחה מסכמת עם ארי קלמן הפוליטי של 'בחדרי', והשניים בלסו עד דלא ידע.

ובשכונת בית ישראל ראה לייבל'ה מפגש פסגה בין מוטי ושאול קרויזר, דנים על יאבצ'ק. פיצה כמובן הם לא אכלו ביחד והם ממתינים שש שעות, כך שלייבל'ה אוכל אצל מוטי במסעדה ואחרי שש שעות הולך לנגוס פיצה אצל שאול.

ובעיר התורה והחסידות בהרי יהודה, ראה לייבל'ה מסיבת יום הולדת לאברימי ליפשיץ, יו"ר כולל עיתים לתורה ומעסקני חסידי ברסלב בביתר, כשהחברים הפתיעו אותו במלאת לו שלושים. במשתתפים: הראיס הנבחר מאיר רובינשטיין, אריה ארליך, אהרן קליגר, נחמן הרמן יו"ר הלשכה לפניות הציבור של אגו"י בירושלים והמחנך והמלחין יוסי רויכר, מי שעומד מאחורי הלחנים "אמונה" ו"רק רבש"ע", שהחל להתנגן בקרב הציבור הברסלבאי ובכלל.

ואיש הפרסום החרדי יהושע רודניק, נצפה השבוע חבוש בכובעו, עם הגראמר החסידי ר' משה צבי וינטרוב האגדי. 

וצביקה גולדמן מנתיב, חגג חלאק'ה לבנו אצל גדולי הדור. צביקה נאמן לגדולי וצדיקי הדור, הגיע לבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי ולאחר מכן לבית הגרי"ג אדלשטיין, שגזזו ממחלפות ראשו של היניק. 

וראש ישיבת 'משיב הרוח' ישעיהו רוטנברג, נצפה ברחובות בני ברק מנהל שיחה עם ר' יחזקאל אסחייק, נאמן ביתו של מרן הרב שך זצ"ל. השיחה של השניים סבבה על דרכי ההנהגה. 

פינת המזל טובים המורחבת: 

בשבוע שעבר בליל שישי, התחתנה בשעה טובה ומוצלחת בתה של הגב' בינה פלדשטין, מנכלי"ת משרד פרסום פידבק והבת של יהושע דב פלדשטיין, עו"ד ואיש נדל"ן מוכר. השמחה נערכה באולמי הדר דימול, בה השתתפו דיינים, רבנים וביניהם הרב ישראל מאיר לאו שסידר קידושין, האדמו"ר מלעלוב, הגאון הרב מרדכי אויערבך ועוד לצד אישי ציבור – סגן שר האוצר יצחק כהן, יעקב גוטרמן ראש העיר מודיעין עילית, אברהם רובינשטיין ראש העיר בני ברק, חה"כ יעקב אשר, אנשי מדיה ויועצי תקשורת, עופר וינטר – מזכירו הצבאי של שר הבטחון ואנשי עסקים מובילים - הנגיד הרב מאיר גורביץ – ארה"ב,  יו"ר עלבד,  מנכ"ל ביטוח איילון, יו"ר רייסדור, סמנכ"ל קבוצת קפה קפה, מנכ"ל שניב, סמנכלי רולטיים, בכירים במייקרוסופט ועוד.
 
ברכת מזל"ט להרה"ח ר' יעקב אורי משב"ק האדמו"ר מראחמסטריווקא, לרגל שמחת נישואי בתו, שתיערך ביום ראשון הקרוב באולמי תמיר בירושלים.

ברכת מזל טוב למשב"ק נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן הרב מאיר פנחס, לרגל הבר מצווה לבנו הבכור ביום שלישי הקרוב. 

ושורת שמחות ביהדות התורה: ברכת מזל טוב לסגן שר החינוך מאיר פרוש לרגל הולדת הנכד, בן לבנו שלומי פרוש, השלום זכר ייערך בליל שבת, בבית הכנסת שיכון הרבנים, ברח' תורה מציון בירושלים.

ברכת מזל טוב לחה"כ ישראל אייכלר, לרגל הולדת הנכדה, בת לחתנו הצעיר הרב דוד קוט. הקידושא רבא תיערך בשבת בבוקר בבית המדרש הגדול בעלזא בירושלים.

ברכת מזל טוב לחנוך זייברט ראש עיריית בני ברק היוצא, לרגל נישואי בתו ביום ראשון הקרוב באולמי היכלי הפאר בב"ב, זייברט פקד את בתי כל הרבנים בציבור החרדי במטרה להבטיח השתתפות מלאה.

ברכת מזל"ט לר' חיים שולם קעניג מנכ"ל מוסדות ברסלב צפת, לרגל נישואי בנו בשעה טובה. השמחה נערכה ללא השתתפות האבא, שעדיין מאושפז בבית החולים, אך השמחה באשדוד הרקיעה שחקים.

ברכת מזל"ט ליואליש קרויס, קמב"ץ העדה החרדית, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו. לייבל'ה כבר לא סופר איזה מספר בן מדובר.

ברכת מזל"ט לזמר אהרלה סמט, לרגל הולדת בנו. השלום זכר ייערך בליל שבת באולמי פארהאנד, בית יעקב הישן, ברח' בית ישראל בירושלים.

וברכת מזל"ט לאיש היח"צ והתקשורת יוסי רוזנבוים לרגל הולדת הבת, הקידושא רבא תתקיים בשבת בבוקר בשטטייל' ברח' אבינדב בירושלים.

וברכת מזל טוב ליועץ האסטרטגי שלמה וייזר לרגל נישואיו השבוע עם בת הנגיד יששכר קנול באולמי הדר דימול. בחתונה ראה לייבל'ה את הרבי מסאדיגורה לצד הרב מיילך פירר ועוד.

וגם בצל סערת החצי בנאדם - אילן גילאון. לאחר שחבר הכנסת אורן חזן התנצל בפני גילאון, הוא מצא זמן להתיישב לסעוד בחתונת וייזר, לא לפני שהתקשר לדפנה ליאל לשבח אותה על האייטם המכובד שפרסמה על הסולחה.

ועדיין בחתונה של וייזר, סגן השר איציק כהן נצפה מספר לאיש התקשורת מנחם הורביץ על ההישגים של ש"ס בבחירות המקומיות.

ברכת מזל"ט למנהל התוכניות ברדיו קול חי ומגיש מהדורת הבוקר, בצלאל קאהן, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שיערך הערב באולמי ויולה בבית שמש.

ועוד שמחה בבית שמש ברכת מזל"ט לאברהם קאפ יו"ר ארגון 'עזרת אחים' מבית שמש, לרגל נישואי בנו, שיערך ביום שני הקרוב באולמי היכל הנגינה במודיעין עילית.

ויחצ''ן המוזיקה אסף משיח התחתן השבוע עם בתאל אשכנזי. בסידור חופה וקידושין כובד הרב אברהם יוסף. וכמובן תעשיית המוזיקה התייצבה. מזל טוב!

ולסיום, זמרים ואנשי תעשיית המוזיקה החסידית חגגו השבוע בשמחת כלולותיו של חיים פביאן - האיש שמושך בכל חוט אפשרי בבראנז'ת המוזיקאים. לייבל'ה ראה גם את דוד קליגר לא מחמיץ הזדמנות לרקוד עם הסולם מזל טוב.

לייבל'ה רכילות חרדית וועדת השמונה מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד