י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"בוגי הפך לאיש קטן ונקמן"

ביקורת חריפה: לפיד ויעלון שיקרו בעדותם?

לאור ממצאי המלצות המשטרה בתיק 3000 - ביקורת חריפה על התנהלותם של יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון • גורמים במשטרה: "מצאנו פער בין מה שאמרו בחדר החקירות למה שאמרו בתקשורת" • עיתונאים מהימין מגיבים: "מעורר סלידה לא פחות מההמלצות לאישומים עצמם"

ביקורת חריפה: לפיד ויעלון שיקרו בעדותם?
נתניהו, לפיד ויעלון בימים טובים יותר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

היום פרסמה המשטרה את המלצותיה בנושא תיק 3000 - פרשת הצוללות.

האשמה נגד ראש הממשלה נתניהו לא מצאנו שם, מי שפמפמו בתקשורת כי ראש הממשלה ידע על העסקאות, "ניבאו" כי הוא ייחקר ואף יועמד לדין בפרשה - היו צמד שרים לשעבר, שנואי נפשו של נתניהו - בוגי יעלון, שהודח בבושת פנים מתפקיד שר הביטחון; ויאיר לפיד, שהודח מתפקיד שר האוצר.

לאור ההמלצות שפרסמה המשטרה, עולה אפוא כי השניים מסרו עדות שקר ממניעים פוליטיים.

חיזוק לכך, היא אמירתו של גורם משטרתי בכיר לכתב המשטרה איציק סבן ב'ישראל היום': "שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון וראש "יש עתיד" יאיר לפיד, לא סיפקו ראיות למעורבות ראש הממשלה בפרשת הצוללות. מצאנו פער בין מה שאמרו בחדר החקירות למה שאמרו בתקשורת".

כתבת משטרה נוספת שהעירה את תשומת לב עוקביה בטוויטר, היא שלי טפיירו מ'כאן', אשר צייצה וכתבה: ‏"בשולי ההמלצות - אבל בעיניי מעורר סלידה לא פחות מההמלצות לאישומים עצמם - העובדה שיאיר לפיד ובוגי יעלון ניסו לכאורה לסגור חשבון עם נתניהו בעדויותיהם "ולהפליל" אותו ולטעון שלא היה כל צורך במספר הצוללות שנרכשו, הכל בשם האינטרס האישי, מאבקי אגו ושלטון ואף מילה על אמירת אמת מצידם".

‏למרות העולה מן הדברים לעיל, לא התביישו השניים לפרסם תגובה ולהמשיך במסע הדה לגיטמציה נגד נתניהו.

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: ״מדובר בפרשת השחיתות הגדולה והחמורה בתולדות המדינה, וכי אין שום סיכוי שהחקירה תסתיים בלי כתבי אישום, וצדקתי. יחד עם זאת, אני חוזר ומדגיש כי העובדה שנתניהו לא נחקר באזהרה בפרשה, מעוררת שאלות קשות באשר להתנהלות החקירה. אין לי ספק שנתניהו ידע".

יאיר לפיד פרסם גם הוא תגובה דומה בטוויטר: "‏נתניהו חייב לציבור הסבר. מה הוא עוד לא ידע? איך קרה שסביבו הרוויחו לפי החשד עשרות מיליונים מתחת לשולחן בעסקת נשק רגישה שהוא ניהל באופן אישי. איך ייתכן שהוא לא ידע, ומדוע אישר מכירת צוללות מתקדמות למצרים תוך שהדבר הוסתר ממערכת הביטחון".

בתוך כך, העיתונאי יואב יצחק, עורך האתר 'ניוז 1', סיכם את המלצות המשטרה וכתב: "‏שימו לב לתוצאות בחקירת תיק 3000: הממצאים אכן חמורים. ואולם, בניגוד לפרסומיו של רביב דרוקר ולהקת מעודדיו - לא התגלתה שום ראיה למעורבות בלתי חוקית מצד נתניהו בפרשת הצוללות ו/או כלי השיט; כמו-כן לא התגלתה שום ראיה לרכש מיותר של כלי שיט או צוללות כדי להעשיר מי-ממקורביו של נתניהו".

עם זאת, כתב יצחק: "‏בדברים הנ״ל אין להמעיט בחומרת העבירות שמיחסת המשטרה לחשודים ובראשם עו״ד דוד שמרון. עם זאת, יש להדגיש: דרוקר פרסם האשמה כאילו רוה״מ נתניהו ספסר בבטחון המדינה ודחף לרכש צוללות מיותרות כדי להעשיר מקורביו. בעקבות דרוקר האשימו אחרים את נתניהו בבגידה. עלילת דם זו הופרכה", סיכם.

ירון דורון, מעיתון 'ישראל היום', הצטרף לקולות הביקורת שהושמעו על הצמד הנ"ל: ‏"לאור המלצות המשטרה בפרשת הצוללות והניקוי המוחלט של נתניהו, שוב התברר כמה בוגי יעלון הפך איש קטן ונקמן לאחר שאולץ לעזוב את משרד הביטחון".

נתניהו בוגי יעלון יאיר לפיד תיק 3000 משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד