י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאור היום • תיעוד נדיר

דרמה: פשיטה משטרתית על כת 'לב טהור'

פשיטה משטרתית דרמטית: ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד נדיר מתוככי כת 'לב טהור' • בתיעוד נראים בחורים צעירים צועקים על עסקנים חרדים שהגיעו למתחם של הכת, בליווי כוחות משטרתיים - בניסיון למצוא את ילדי הרבנית טלר, בתו של מנהיג 'לב טהור' שעזבה את הכת • צפו בתיעוד

דרמה: פשיטה משטרתית על כת 'לב טהור'
השוטרים פושטים על מתחם כת 'לב טהור' צילום: באדיבות המצלם

ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד נדיר מתוככי הכת לב טהור, בחורים צעירים צועקים על עסקנים חרדים שהגיעו למתחם של הכת, בנסיון למצוא את הילדים, המראות לרגע הזכירו את ההפגנות במאה שערים.

הרבנית שרה טלר, אחות של נחמן הלברנץ ובתו של שלמה הלברנץ המנוח, מי שהיה מנהיג הכת 'לב טהור. עזבה את הכת עם חלק מילדיה, ומנסה לקחת את שאר הילדים שלה שנמצאים במרחק נסיעה של 4 שעות מהעיר גואטמלה סיטי, שם הם בחזקת אביהם, הרבנית התגרשה לפני תקופה ועזבה את הכת.

לאחר שהצליחה לחלץ שלושה מילדיה, היא מנסה לחלץ עוד שלושה ילדים, אך ללא הצלחה, הרבנית נסעה לשם פעמיים עם עורכי דין, שוטרים, אנשי חוק מבית המשפט, אך ככל הנראה מישהו מדווח לאנשי הכת שהשוטרים בדרך, והם מסתירים את הילדים, בפעמיים שהרבנית נכנסה לתוך מתחם המגורים, היא לא מצאה את הילדים, הם נעלמו.

השבוע הגיעו שוטרים לצורכי הכת וערכו חיפושים אחר הילדים, אך הם נעלמו מהמקום.

עסקן שמעורב בכל הנוגע לכת אומר ל'בחדרי חרדים' "האמא נסעה 4 שעות לכל צד עם שוטרים ואנשי חוק מבית המשפט, פעמיים היא נסעה לשם, וכל פעם הילדים לא היו שם, או שהם הועברו למקום אחר, או שהם מוחבאים היטב, מישהו כנראה מספר לראשי הכת שיש שוטרים בדרך, והם מסתירים את הילדים, מישהו כנראה משחד גורם במשטרה".

כזכור, לפני כשנה וחצי - ביום שישי י"ג תמוז תשע"ז - נפטר במפתיע ובאופן טראגי שלמה ארז הלברנץ ז"ל, מנהיג קהילת 'לב טהור' הקיצונית והוא בן 54 בפטירתו.

היה זה עת ירד הלברנץ לטבול בנהר סואן במקסיקו לכבוד שבת, הוא נסחף וטבע למוות.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לאחר הטביעה הועברה גופתו לבדיקות במכון רפואי במקסיקו, ועל פי הדיווחים גופתו לא נותחה.

הלוויתו התקיימה בגואטמלה בהשתתפות בני הקהילה והוא נקבר בחלקת אדמה שיוחדה לשמש כבית קברות ונמצאת במתחם גדול שהמנהיג קנה בחייו.

מאז עברה ההנהגה לידיו של הבן נחמן הלברנץ, לצד מאיר רוזנר ויעקב יואל וינגרטן, שמנהיגים קו קיצוני ותקיף עוד יותר מהמייסד המנוח.

לב טהור פשיטה משטרתית כת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד