י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מדינת היהודים, 2018

זעזוע: אלמונים תלו חזיר בפתח בית הכנסת

הלם וחלחלה: אלמונים תלו הבוקר (שישי) ראש של חזיר בכניסה לבית הכנסת הספרדי "סוכת שאול" ברמת השרון | המתפללים שהגיעו לתפילת שחרית נחרדו לגלות את ראש ה'דבר אחר' | הרקע: הסתה חמורה נגד הציבור החרדי בעיר בתקופה האחרונה | המשטרה פתחה בחקירה

זעזוע: אלמונים תלו חזיר בפתח בית הכנסת

מתפללי בית הכנסת הספרדי "סוכת שאול" ברמת השרון, נחרדו הבוקר לגלות בפתח בית הכנסת ראש של 'דבר אחר' שנתלה בידי אלמונים ככל הנראה בשעת לילה מאוחרת.

הרקע למעשה הנפשע, נעוץ בהסתה חמורה שמתנהלת בתקופה האחרונה בעיר, נגד שומרי התורה והמצוות, ובני הציבור הדתי והחרדי, במסגרת מערכת הבחירות לרשות המקומית.

ממשטרת ישראל נמסר, "לפני זמן קצר התקבל דיווח במשטרת ישראל על תלית ראש חזיר בכניסה לבית כנסת בעיר. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום. נסיבות האירוע נבדקות. נפתחה חקירה".

אלי עלמני, גבאי ראשי בבית הכנסת מסר בכאב, "הזעיקו אותי מהבית. אמרו לי שיש פה ראש של חזיר, הגעתי מיד. זה לא תמונה או פסל זה ראש חזיר עם הדם, הבשר עוד עליו, הדם עוד עליו. הזדעזעתי ממש. מזעזע"

אחד המתפללים אומר ל'בחדרי חרדים' "אני מתפלל בבית הכנסת הזה כל שבת כמעט, אני גר בעיר, זה מזעזע, בחיים לא היו מאבקי דת בעיר, הבחירות בעיר הוציאו את כולם מדעתם, אין קהילה דתית ו/חרדית ברמת השרון כולם חיים עם כולם, זה מזעזע ומטריף".

כזכור, בצל הבחירות לרשויות המקומיות – רכבו של הרב מרדכי מן רב הושחת בין שישי לשבת ברמת השרון. על הרכב רוססה הכתובת "חרדים לבית", וכן נופצו שמשות.

ח"כ מוטי יוגב מ'הבית היהודי' הגיב למעשה הנפשע, "‏הצבת החזיר בפתח בית הכנסת ברמת השרון, מוכיחה שקמפיין ה"הדתה" הפך למסע הסתה. אבי ז"ל שעלה מברלין ערב השואה, ודאי לא היה מאמין שיחזה במראה אנטישמי כזה כאן במדינת ישראל. על מנהיגי הציונות החילונית לעשות חשבון נפש, לבדוק אם לא הלכו רחוק מדי במאמציהם לעקור את תורת ישראל מליבות ילדיהם".

מטעמו של ראש העיר, אבי גרובר, נמסר: "יום שישי רגע לפני בחירות. את המקרה המזעזע בבית הכנסת תחקור המשטרה ואני בטוח שהיא תדע להגיע למי שעשה זאת ולהעמידו לדין".

גרובר הוסיף, "לא אתן לגורמים קיצוניים לייצר פה קרע, הסתה ושיסוי. אין להם מקום ברמת השרון ואין להם מקום בחברה הישראלית בכלל".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "רמת השרון היתה קהילה אחת ותישאר קהילה אחת - דתיים וחילונים, גברים ונשים, אשכנזים ומזרחים. קהילה אחת, שבה מתקיימת אחדות של ניגודים".

"אני מבקש מכולם לנשום. לזכור שיש בחירות, והרבה יותר חשוב יש את היום, את הימים ואת השנים שלאחר הבחירות", ביקש ראש העיר.

‫״מדובר בפשע שנאה חמור ומקומם. אני קורא למשטרה לחקור מיד מי עומד מאחורי המעשה, ומקווה מאוד שלמבצעים אין קשר למערכת הבחירות המקומית. אל לנו לשכוח כי גם לאחר הבחירות, נמשיך לחיות יחד - דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים - וההסתה לא תשנה זאת.‬״

רמת השרון חזיר בשר חזיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד