י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יורים בתוך הנגמ"ש • תמונת מצב

הפילוג החרדי שמטלטל את הסיבוב השני

יממה לפתיחת הקלפיות בירושלים ובצפת, המערכת הפוליטית הפנים חרדית בסימן שאלה והקרבות הפנימיים מאיימות לגרום לתבוסה חרדית בבירה • ארי קלמן מגיש תמונת מצב מעודכנת: הפגישה החשאית, ההצעה של 'אגודה', ההיעדרות של גפני והדריכות כעת ביומונים החסידיים

 הפילוג החרדי שמטלטל את הסיבוב השני
צילום: פלאש 90

יממה לפתיחת הקלפיות והמערכת הפוליטית החרדית סוערת סביב הפיצול החרדי בערי הקודש, ירושלים וצפת, זאת לאחר ש'אגודת ישראל' מתנים את תמיכתם במשה ליאון בכך ש'דגל התורה' תתמוך במועמד מטעמם נחמן גלבך בעיר צפת.

מאז החלטת מועצת גדולי התורה ביום חמישי, נעשו מאמצים בין מזכירי המועצות של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', כמו גם בין בתי גדולי ישראל ורבני ירושלים, להביא להסכם מסוים וחזית חרדית בסיבוב השני.

על השולחן מונחת הצעה של אנשי 'אגודת ישראל' בפני בכירי המפלגה הליטאית, לפיה יכריזו על תמיכתם במועמד החרדי בצפת נחמן גלבך, בתמורה לתמיכה חסידית במשה ליאון בירושלים.

בין היתר, נועד ביום שישי החולף חה"כ אורי מקלב עם רב תנועת 'דגל התורה' בירושלים, ראש ישיבת תורת זאב הגר"ב סולובייציק, שניסה לשכנע את ח"כ מקלב להסיר את תמיכת 'דגל' במועמד החילוני בצפת.

"יש שם רק 100 משפחות של 'דגל', זה לא כמו ירושלים שהפסד הוא משמעותי יותר", אמר למקלב.

בנוסף, גם בשעות האחרונות נעשו מאמצים של הרגע האחרון, במטרה לשנות את החלטת 'דגל התורה' בצפת, אלא שנכון לשעה זו ב'דגל' עדיין מסרבים לשנות את החלטתם והם ממשיכים לתמוך בשוקי אוחנה לראשות העיר.

יש לציין, כי מי שנמצא לצד שלומי אמונים אלו אנשי סיעת ש"ס המקומית וחסידי חב"ד בעיר, כאשר מנגד עומדים ומתעקשים על תמיכה באוחנה סיעות 'דגל התורה' ויחד המקומיות.

באם יעבירו ב'דגל' את תמיכתם משוקי אוחנה לנחמן גלבך, אזי סיכוייו של גלבך יעלו. נכון לעכשיו, ההערכה היא שהתוצאה ביניהם תהיה צמודה.


שעות גורליות בירושלים

מה שבטוח, נראה שסיעת 'דגל התורה' תשפיע גם על החלטת 'אגודת ישראל' בירושלים, שכן המו"מ עם שני המועמדים טרם התבשלו לכדי הסכם חתום עבור תמיכה.

בין שלל הדרישות של 'אגודת ישראל' בירושלים, ניתן למצוא דרישות רבות בעניין השבת בעיר, בהן: הפסקת המסחר במתחם התחנה, הפסקת מכירת כרטיסים בגן החיות התנכ"י, שמירה על הסטטוס קוו, אכיפת חניות בשבת ושמירה על קדושת השבת במינהלים הקהילתיים.

מנגד, בין הדרישות של משה ליאון, ניתן למנות תמיכה פומבית באמצעות 'קול קורא' של גדולי האדמו"רים לתמוך בו בירושלים, כאשר הדרישה היא לפרסם את ה'קול קורא' ביומונים 'המודיע' ו'המבשר'.

המשמעות היא שהשעות הקרובות עד לסגירת בטאוני אגודת ישראל 'המודיע' ו'המבשר', הן השעות הקריטיות שכן מחר (שני) זו ההזדמנות האחרונה לפרסם 'קול קורא' שישפיע על הציבור החסידי בעיר.

דגל התורה אגודת ישראל משה ליאון עופר ברקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד