י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ב-5 טילים • תיעוד

צה"ל השמיד את מבנה הטלוויזיה של החמאס

בשעה האחרונה תקף צה"ל את משרדי הטלוויזיה של חמאס - השידורים הופסקו; תקיפת צה"ל הגיעה לאחר אזהרת "הקש בגג" • הפלסטינים: "ישראל פגעה בערוץ כדי למנוע חשיפת פשעיה"

צה"ל השמיד את מבנה הטלוויזיה של החמאס
אולפן ערוץ 'אל-אקצא' של חמאס צילום: עבאד רחים, פלאש 90

הסלמה בדרום: לאחר שקט יחסי ביממה האחרונה, צעיר בן 25 נפגע מפגיעה ישירה באוטובוס נוסעים בעוטף עזה. נכון לשעה זו זוהו כ-80 שיגורים לעבר שטח ישראל. בוצעו מספר יירוטים על-ידי לוחמי כיפת ברזל. 

עד כה שוגרו מרצועת עזה כ-200 רקטות, מהם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל כ-60 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. רוב השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

במקביל, אזעקות צבע אדום נשמעות כל העת ביישובי עוטף עזה. כך גם מתקבל דיווח על פגיעה ישירה בבית בנתיבות, ללא נפגעים בחסדי שמים. בשדרות גם כן מדווחים על נפילה, במקום מספר נפעים קל מרסיסים.

בעקבות מטח הירי הכבד, ראש הממשלה מקיים כעת התייעצות ביטחונית בקריה עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון וצה"ל.

בעקבות הנפילה בגזרת שדרות, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-3 פצועים קל בשנות ה-30, שנפגעו ככל הנראה מרסיסי זכוכיות.

לאחר כרבע שעה של עשרות רבות של שיגורי רקטות מרצועת עזה לעבר ישובי העוטף, החלו מטוסי קרב של צה"ל בתקיפת מטרות טרור לאורך רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי בשעה זו החלו מטוסי קרב של צה"ל בתקיפת מטרות טרור לאורך רצועת עזה לאחר המטחים הכבדים לעבר יישובי הדרום. בנוסף, טנקים מפגיזים עמדות חמאס בצפון הרצועה. החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות ברצועת עזה הודיע כי החל בירי של עשרות רקטות על יישובים ישראלים ומוצבים צבאיים "בתגובה לפשע שישראל ביצעה אמש".

מדוברות עיריית שדרות נמסר בשעה 17:20 כי בחצי השעה האחרונה נורו מטחים רבים לעבר העיר. אחת הרקטות פגעה במפעל באזור התעשייה. במקום פצוע שמטופל על ידי צוותי ההצלה. בנוסף, רקטה שפגעה במרכז העיר גרמה לשריפה. כוחות כיבוי במקום.

17 נפגעים קל פונו הערב משדרות, מאשקלון ומהסביבה, לבית החולים ברזילי.

בתוך כך, הופעלו אזעקות צבע אדום גם בבאר שבע, הרקטה יורטה בידי מערכת כיפת ברזל.

דובר מזכ"ל האו"ם מזהיר מפני הסלמה: "אני מקווה שהאירוע הנוכחי ייפסק ולא יוביל להסלמה כי אז תהיה מלחמה בעזה ואנחנו חייבים להימנע מכך בכל מחיר"

בשעה 16:43, לאחר שעות רבות של שקט, הופעלה אזעקת צבע אדום בשדרות ובישובי עוטף עזה. במשך מספר דקות הופעלו אזעקות רבנות בכל רחבי עוטף עזה, ומערכת ההגנה של כיפת ברזל הופעלה. 

במקביל, הפלסטינים מדווחים כי צה"ל תקף אחר הצהריים באש טנקים עמדת תצפית של חמאס בצפון הרצועה. טרם נמסר על נפגעים.

על רקע המתיחות הביטחונית, הנחה ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, לפתוח את כלל המקלטים הציבוריים המשותפים הפרוסים בשכונות ברחבי העיר.

בשעה האחרונה מדווחים הפלסטינים כי צה"ל תקף את משרדי ערוץ אלאקצא, ערוץ הטלוויזיה של ארגון הטרור חמאס.

כתב חדשות 10, אור הלר, מדווח כי חיל האוויר הרס בחמישה טילים את מבנה הערוץ של חמאס, לאחר שערך אזהרת ״הקש בגג״.

בעקבות תקיפת משרדי ערוץ אלאקצא, השידור הופסק. המנכ״ל: ״השידור יתחדש בקרוב״. בשלב זה נמשכות התקיפות על המתחם.

אגודת העיתונאים העזתית: ישראל פגעה במשרדי ערוץ אלאקצא כדי למנוע מהעיתונאים לחשוף את פשעיה.

ובינתיים, ישראל מקבלת גיבוי חד-משמעי מארה"ב. ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא למזרח התיכון, תקף הערב (שני) בחשבון הטוויטר שלו את ארגון הטרור. "טרוריסטים בעזה תוקפים את ישראל באמצעות כלי מלחמה", כתב השליח. "על כולם לגנות את התקיפות של הטילים ופצצות המרגמה על ערי ישראל. ישראל נאלצה לנקוט בפעולה צבאית כדי להגן על אזרחיה. אנחנו עומדים לצד ישראל ולצד הזכות שלה להגן על עצמה מפני התקיפות הללו".

גרינבלט הוסיף: "בפעולות של חמאס הוא הוכיח שלא באמת איכפת לו מתושבי עזה ומהאינטרסים שלהם, והוא משתמש בהם כדי להשיג מטרות פוליטיות. נראה שאפילו חיי הפלסטינים לא משנים דבר עבור חמאס".

לסיום כתב גרינבלט: "לעולם נמאס מהאלימות של חמאס ומהאלימות של שחקנים נוספים ברצועה עזה", ציין. "האלימות הזאת מונעת כל עזרה אמיתית לתושבי הרצועה".

קנצלר אוסטריה כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התקפות הרקטות על ישראל ואוכלוסייתה האזרחית הן בהחלט לא הדרך לפתור את הבעיות של עזה וחייבות להיפסק מיד. יש חשיבות עליונה לכך שהאזרחים יהיו מוגנים והאלימות תופסק מיד, אוסטריה מחוייבת באופן מלא לביטחון ישראל".

משטרת ישקנצלר אוסטריה בטוויטר: "התקפות הרקטות על ישראל ואוכלוסייתה האזרחית הן בהחלט לא הדרך לפתור את הבעיות של עזה וחייבות להיפסק מיד. יש חשיבות עליונה לכך שהאזרחים יהיו מוגנים והאלימות תופסק מיד, אוסטריה מחוייבת באופן מלא לביטחון ישראל".ראל שבה ומזכירה לציבור על מספר כללים מצילי חיים: יש להישמע להנחיות פיקוד העורף בכל הקשור להתנהגות בזמן אזעקה וכניסה למרחבים מוגנים. על כל חפץ חשוד לרבות אנשים, חפצים וחלקי יירוט, יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרת ישראל בקו 100.

עוטף עזה יישובי עוטף עזה רצועת עזה ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד