י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יצביעו לברקוביץ'?

ה'מועצת' הכריעה: "שב ואל תעשה" בבחירות

הציבור החסידי לא ישתתף בבחירות שיתקיימו מחר לראשות עיריית ירושלים, בעקבות החלטת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לקיים 'שב ואל תעשה' ולהמנע מלהתערב בבחירות

ה'מועצת' הכריעה: "שב ואל תעשה" בבחירות

הציבור החסידי לא ישתתף מחר בסיבוב השני שיתקיים בבחירות לראשות העיר ירושלים, זאת לאחר ש'דגל התורה' סירבה לשנות את החלטתה בעיר צפת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בתום סבב התייעצויות שקיים בשעות האחרונות מזכיר המועצת החסידית יעקב ולצר, הוחלט פה אחד כי החסידים בירושלים יקיימו 'שב ואל תעשה', והאדמו"רים אינם מורים לחסידים כיצד להצביע מחר בסיבוב השני.

ההחלטה מגיעה לאחר שהמועצת החסידית הורתה בסוף השבוע החולף כי 'דין ירושלים כדין צפת' ודרשה מ'דגל התורה', לשנות את החלטתה לתמוך מועמד החילוני שוקי אוחנה, לטובת נחמן גלבך החרדי.

לא ברור כיצד יקבלו הציבור החסידי את ההחלטה שמתפרסמת כאן לראשונה וייתכן שחלקם יפרשו את ההודעה כתמיכה שקטה במועמד החילוני עופר ברקוביץ'.

בתוך כך, משה ליאון שיגר הקלטה למצביעי 'אגודת ישראל' בירושלים ואמר, "חברי היקרים בוחרי אגודת ישראל. אני יודע מה עובר עליכם בימים אלו ומבין בהחלט את הרגש העמוק שלכם. אני בימים אלו כבעבר מקיים קשר רציף עם נציגיכם בעירייה ובכנסת. לזכות לי לעמוד בקשר מול הרבע'ס והאדמו"רים החשובים ממועצת גדולי התורה".

"אני אוהב אתכם ומבטיח לכם כי אני אהיה ראש העיר של כולכם, אדאג לכל מכל ליבי ומכל יכולתי, אני מבין בעומק את הסיטואציה בה אתם נמצאים אך רק אדם כמוני שהקריב רבות במירוץ הזה מתוך נכונות אמיתית לעשות למען ירושלים עיר הקודש", הוסיף ליאון.

המועמד, שבניגוד לציפיותיו לא קיבל את תמיכת האדמו"רים פנה לחסידים ואמר, "בואו ועיזרו לי להיבחר לראשות העיר כיאה לעיר הקודש והמקדש, אשמח שתבחרו ותביעו בי אמון ברמה האישית ומבלי להתייחס לרעשי הרקע שהיו כאן סביב".

"אני מבטיח לכם באופן אישי לכל אחד ואחד מכם שאדאג לכם בכל עניין ברמה האישית, לא אשכח אף אחד, אף חסיד ואף ירושלמי תנסו אותי - סומך עליכם שתקבלו את ההחלטה הנכונה לטווח הארוך", אמר ליאון.

בחירות בחירות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד