ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פגיעה ישירה בבניין • 'בחדרי' עם עדכונים שוטפים

טרגדיה באשקלון: כבן 40 אותר ללא רוח חיים; 2 נפצעו אנוש וקשה

ההתחממות בדרום לשיאים חדשים: צה"ל ממשיך בסדרת התקפות בעומק עזה, לאור המטח הכבד לעבר יישובי העוטף • במקביל: נמשכים מטחי הקסאמים לאורך כל הערב • פגיעה ישירה באשקלון הביאה לטרגדיה: כבן 40 ללא רוח חיים • 'בחדרי' עם אשכול עדכונים שוטפים מכל הזירות

טרגדיה באשקלון: כבן 40 אותר ללא רוח חיים; 2 נפצעו אנוש וקשה
הבית שספג את הפגיעה באשקלון צילום: כב״ה מחוז דרום

2:24 > פראמדיק מד"א, אייל חן, סיפר: "כשהגענו למקום עלינו לדירה בקומה האחרונה וראינו באחד החדרים בדירה הרס רב. בחדר נמצאו גבר ואישה בשנות ה-40, הגבר היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית, ביצענו בו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. האישה שהייתה בהכרה וסבלה מפגיעות הדף חולצה מהדירה כשהיא במצב קשה ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים."

2:19 >
 בהמשך לזירת הנפילה באשקלון - משה ויצמן חובש באיחוד הצלה סיפר: "הגעתי לזירה יחד עם צוות אמבולנס של איחוד הצלה ומתוך ההריסות חולץ גבר ללא דופק ונשימה ולמרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו בזירת האירוע עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. כמו כן הענקנו טיפול רפואי ראשוני לפצועה בינוני עד קשה שפונתה לאחר מכן להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים".

דוד קריספל מנהל אגף מבצעים של איחוד הצלה הוסיף כי במקום עדיין נערכים סריקות לאיתור נפגעים נוספים. כמו כן שני נפגעים באורח קל פונו מהזירה באמבולנס של איחוד הצלה לבית החולים ברזילי. עקב סכנת קריסה של המבנה ניתנה הנחיה לכוננים להמתין מחוץ למבנה לסיום פעילות הכיבוי ופיקוד העורף".

2:09 > בשעה 01:31 התקבלו דיווחים במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על גבר ואישה שנמצאו ע"י השכנים כשהם לכודים בדירה בקומה הרביעית בבניין בגזרת אשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותו של גבר כבן 40 ומפנים לבי"ח ברזילי אישה כבת 40 במצב קשה עם פגיעות הדף.

2:00 > 
בהמשך לפגיעה ישירה בבנין מגורים בעיר. מתחת להריסות הבנין בקומה העליונה נמצא גבר כבן 60 ללא רוח חיים. אישה כבת 30 מפונה במצב בינוני לביה״ח. מתנדבי זק״א צוות אשקלון מטפלים במקום. כך נמסר מזק"א.

00:59 > 
בהמשך לאירוע בגזרת אשקלון: פראמדיק מד"א אייל חן סיפר: "לאחר הנפילה ביצענו סריקות במקום, כוחות הכיבוי פרצו את אחת הדירות שהייתה נעולה ובכניסה לבית ראינו אישה כבת 60 שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעת הדף ופגיעה רב מערכתית. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה ופינינו אותה לבי"ח ברזילי כשמצבה קשה ויציב.

החובשים והפראמדיקים של מד"א שהיו איתנו בזירה העניקו טיפול רפואי לעוד 6 נפגעים שסבלו מפגיעות רסיסים ומשאיפת עשן עקב שריפה שפרצה בחצר הבניין ובנוסף ב 3 נפגעי חרדה. אתם כולם פינינו לבי"ח ברזילי באשקלון".

00:51 >
בהמשך לאירוע באשקלון לוחמי האש סרקו את הבניין ולאחר מספר סריקות,צוות לוחמי אש שפרץ את אחת הדירות זיהה מיד לאחר הפריצה לכודה שמצבה עדיין אינו ידוע והיא פונתה מהמקום,עדיין מקררים את בלוני הגז אך ללא שריפה כרגע.

00:46 >
עדכון לנפילת בגזרת אשקלון. במהלך סריקות שבוצעו בבניין אותרה באחת מהדירות אישה כבת 60 מחוסרת הכרה במצב קשה כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית.



00:44 >
כוחות המשטרה יחד עם לוחמי האש ביצעו בשעה זו סריקה בכל הדירות בבניין שנפגע לרבות פתיחת דלת הבית באמצעים מיוחדים. באחת הדירות אותרה אישה מבוגרת כשהיא פצועה באורח קשה (עפ"י גורמי רפואה) והיא הועברה להמשך טיפול רפואי.

00:40 > סוכנות הידיעות הערבית - יוניוז : ישראל מגייסת מילואים וממשלת ישראל מסרבת לבקשה מצרית להפסיק את האש.

00:39 >
שר הפנים אריה דרעי, החליט כעת (יום ג׳), לדחות את הסיבוב השני של הבחירות לראשות המועצה האזורית חוף אשקלון, שאמור היה להערך ביום ג׳ החל מהשעה 13:00 ועד 22:00. זאת בעקבות המלצת אלוף פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, עליה הוחלט בתום הערכת מצב.

במהלך הלילה תועבר ההחלטה לגורמי המקצוע במשרד הפנים. שר הפנים, אריה דרעי: ״החלטתי לדחות את הבחירות בחוף אשקלון כי ביטחון התושבים הוא החשוב ביותר. לא ניתן לקיים בחירות כשהתושבים לא יכולים לעזוב את אזור המתחמים המוגנים, המקלטים והממ״דים. הבחירות ידחו לימים שקטים יותר״.

00:35 > 
עדכון לנפילת בגזרת אשקלון. במהלך סריקות שבוצעו בבניין אותרה באחת מהדירות אישה כבת 60 מחוסרת הכרה במצב קשה כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי 10 נפגעים, בהם: 1 קשה אישה כבת 60 עם פגיעת הדף ופגיעה רב מערכתית מרסיסים כשהיא מורדמת ומונשמת, 1 בינוני כבן 40 מרסיסי זכוכיות, 2 צעירות כבנות 20 מרסיסי זכוכיות, 2 גברים כבני 40 ואישה כבת 90 שוסבלים משאיפת עשן עקב שריפה שפרצה במקום ו- 3 נפגעי חרדה. עדכון בהמשך.

00:22 > דוברות איחוד הצלה - מחוז דרום: מספר נפגעים קל מרסיסים וחרדה עקב נפילה של רקטה ואזעקה בדקות האחרונות באשקלון.

יעקב ישראל בר יוחאי, חובש באיחוד הצלה, סיפר כי פצוע קל מחבלות עקב ריצה למרחב מוגן ונפגע חרדה חרדה נוסף מפונים בדקות אלו באמבולנס של איחוד הצלה לבית החולים ברזילי.

00:12 > באר שבע: לאור המצב הביטחוני, לאחר הערכת מצב ובהנחיית פיקוד העורף, לא יתקיימו הלימודים, מחר יום שלישי ה-13/11, בבאר שבע.

00:10 > דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז דרום: צוותי כיבוי פועלים בשריפה בקומה תחתונה בבניין בן 3 קומות בעקבות פגיעה ישירה, כרגע מבצעים סריקות בבניין לאיתור לכודים. במקביל בוערים במקום 3 מיכלי גז ולוחמי האש פועלים להשתלטות גם על המיכלים.

00:07 >
ראש עיריית אשדוד: "בהערכת מצב עם פיקוד העורף, קיבלנו החלטה שלא לקיים לימודים מחר בכל מערכת החינוך באשדוד".

23:53 > שוב אזעקות באשקלון ובחוף אשקלון.

23:44 > השר לשעבר גדעון סער תקף את התנהלות מערכת הביטחון: "תגובת ישראל לשיגור פראי של יותר מ-300 רקטות על אזרחי ישראל - רפה". סער הוסיף: "תגובה חלשה אינה מתכון להרגעה אלא להיפך - לחוסר שקט מתמשך. ככל שחמאס יחוש שישראל אינה מכה בו בעוצמה המתחייבת - תעוזתו תמשיך ותגבר".

יונתן אוריך, דובר הליכוד, מסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לציוצים בטוויטר ברגעים אלה שבהם ראש הממשלה נתניהו מוביל את המערכה יחד עם הרמטכ"ל וכוחות הביטחון".

23:37 >
הודעת שליח האו״ם מלאדנוב: האו”ם פועל בשיתוף פעולה הדוק עם ⁧ מצרים ⁩ועם כל הנוגעים בדבר על מנת למנוע מרצועת ⁧ עזה ⁩ להתדרדר לתהום. ההסלמה ב-24 השעות האחרונות הנה מסוכנת מאוד ופזיזה. ירי הטילים חייב להיפסק! על כל הצדדים להפגין איפוק! אסור לחסוך במאמצים על מנת לעצור את סחרור האלימות.

23:31 > 
אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס: החדר המשותף של פלגי ההתנגדות נמצא בהתייעצות רצינית כדי להרחיב את מעגל האש, תחילה אשקלון ואחר כך כמיליון ציונים יחלו להיכנס למעגל הטילים שלנו אם החלטת האויב היא להמשיך בתוקפנות.

23:24 >
עקב ההסלמה במצב הביטחוני משטרת ישראל תיערך לבצע במקביל הן את משימותיה השוטפות, הן את הטיפול בסיבוב השני של הבחירות והן במענה הנדרש להסלמה הביטחונית הכולל טיפול בזירות הנפילות, הגנה בגזרות המתואמות עם צה"ל מענה מיידי מציל חיים לכלל האירועים.

עד שתתקבלנה החלטות על ידי מערכת הביטחון, כלל האמצעים העומדים לרשותה של משטרת ישראל יופעלו על פי הפקודה ובכללם כוחות השיטור האורגניים, היחידות המיוחדות שהוקצו לתיגבור בדרום, חבלני המשטרה לפירוק ונטרול נפלים מסוקי המשטרה והשיטור הימי.

יש לאפשר ככל שניתן המשך שמירה על שגרת חיים וקיום הבחירות לרשויות המקומיות שמתוכננות למחר. המפכ"ל הנחה לתת דגש מיוחד לנושא הטיפול באוכלוסייה ומתן הנחיות מצילות חיים בכל תווך אפשרי.

23:26 > 
עדכון: בקרוב דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עבידה צפוי לפרסם הודעה.

23:08 >
כוחות המשטרה מטפלים הערב במספר זירות נפילה בעיר אשקלון. כמו כן, חבלני המשטרה מטפלים בזירות ומסירים חשש מסיכון אזרחים.

23:02 > 
במד"א מסכמים: משעה 16:30 ועד 23:00 טופלו 22 נפגעים, בהם חייל במצב קשה שנפגע מרסיסים, 9 קל שנפצעו מרסיסי זכוכיות, הדף ונחבלו במהלך ריצה למרחבים מוגנים, כמו כן 12 בני אדם שלקו בהתקף חרדה.

22:59 >
 עד כה הגיעו לבית החולים 'ברזילי' מתחילת מטחי הטילים 44 נפגעים, כולם במצב קל.

22:24 > 
עדכון נפגעים בנפילות אחרונות בגזרת אשקלון: חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-3 נפגעים במצב קל כתוצאה מהדף ורסיסים, בהם גבר כבן 40 עם פציעה מרסיס בגב, גבר כבן 60 עם פציעה בראש מרסיסי זכוכית ואישה כבת 70 עם חבלה בגב מהדף. הנפגעים פונו לבית החולים ברזילי. בנוסף, מפונים 5 נפגעי חרדה.

22:08 >
עד כה, יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל למעלה מעשרות שיגורים מתוך כ-300 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. רוב השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

22:04 >
דובר צה"ל על תקיפת תחנת אל-אקצה בעזה: המבנה מצוי בבעלות ארגון הטרור חמאס ושימש את הארגון לפעילות צבאית הכוללת העברת מסרים לפעילי טרור גם בגדה, קריאות מפורשות לביצוע פיגועי טרור והדרכה כיצד לבצע אותם.

יצוין כי בשידורי התחנה מופיעה הסתה קשה נגד מדינת ישראל ואזרחיה, הדרכות ושיטות לביצוע פיגועים נגד אזרחים וחיילים והשגת נשק.

מדובר בתקיפה של נכס שלטוני מרכזי של חמאס שבוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל ובתגובה למתקפת הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס לעבר אזרחי ישראל.

צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים שונים ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל.

21:50 > פגיעה ישירה של רקטה סמוך לבניין באשקלון. חובשים באיחוד הצלה מעניקים בדקות אלו סיוע ראשוני לנפגעת חרדה. צוותים של העירייה וכוחות הביטחון במקום.

21:41 > דובר הג'יהאד האסלאמי: הפצצת ערוץ אל-אקצא ובתים של אזרחים מראה שישראל ממשיכה בתוקפנות. ישראל מתעלמת מהמאמצים (להרגיע את המצב) והדבר יוביל להרחבת התגובה של ההתנגדות.

21:22 > אגודת העיתונאים העזתית: ישראל פגעה במשרדי ערוץ אלאקצא כדי למנוע מהעיתונאים לחשוף את פשעיה.

21:20 > קנצלר אוסטריה בטוויטר: "התקפות הרקטות על ישראל ואוכלוסייתה האזרחית הן בהחלט לא הדרך לפתור את הבעיות של עזה וחייבות להיפסק מיד. יש חשיבות עליונה לכך שהאזרחים יהיו מוגנים והאלימות תופסק מיד, אוסטריה מחוייבת באופן מלא לביטחון ישראל".

21:18 > בעקבות תקיפת משרדי ערוץ אלאקצא, השידור הופסק. המנכ״ל: ״השידור יתחדש בקרוב״. בשלב זה נמשכות התקיפות על המתחם.

21:16 > חיל האוויר הרס בחמישה טילים את מבנה ערוץ אלאקצא של חמאס לאחר שערך אזהרת ״הקש בגג״.

עוטף עזה ירי רקטות חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד