י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בניגוד לדיווחים

מחלוקת בין מנהיגי 'הפלג' בעניין ההצבעה

בניגוד להודעה בבטאון 'הפלג הירושלמי', הגאון רבי עזריאל אויערבך מכחיש את הקריאה לתמוך בעופר ברקוביץ' בבחירות לראשות ירושלים שמתקיימות היום • "אני לא יכול להכריע, אני לא בעל ההכרעה", השיב הגר"ע לתלמיד • מאידך, הגר"א דויטש חזר על ההוראה שהובאה ב'הפלס'

מחלוקת בין מנהיגי 'הפלג' בעניין ההצבעה
קובי הר צבי

בצל מערכת הבחירות בסיבוב השני לראשות העיר ירושלים, נסע הגאון הרב עזריאל אויערבאך הבוקר (שלישי) לצפון הארץ, שם הוא הכחיש בפני תלמידיו כי הורה לתמוך בעופר ברקוביץ'.

בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה הגר"ע אויערבאך נשאל על ידי אחד מהתלמידים בעת שהוא נכנס לציון הרשב"י במירון: "אומרים בשם הרב שהרב עם ברקוביץ מול השומר תורה ומצוות".

הרב מצידו מסמן בידו כי הדבר לא נכון. כשהתלמיד הקשה ושאל מה למעשה צריך לעשות, ענה הרב "אני לא יכול להכריע, אני לא בעל ההכרעה".

נציין כי ההכחשה מגיעה לאחר שבביטאון סיעת בני תורה 'הפלס' הורה כי יש לפעול נגד בחירתו של משה ליאון 'מועמדו של אביגדור ליברמן', ומנגד התבקשו אנשי 'בני תורה' לצאת לצאת ולהצביע, דהיינו תמיכה שקטה בעופר ברקוביץ, מבלי להזכיר את שמו.

בהודעה הרשמית שהתפרסמה על ידי דוברות סיעת בני תורה נכתב, "בשעות האחרונות הודיע מרן פוסק הדור, הגאון הגדול רבי עזריאל אוירבך שליט"א למקורביו, כי חל איסור מוחלט להצביע לליאון, וכי חובה על כל אחד ואחד להשתתף ולהצביע בבחירות לעיריית ירושלים, וכפי שפורסמה הבוקר בעיתון הפלס הוראתם של מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א".

בתוך כך,  הגאון רבי אשר הכהן דויטש, מראשי ישיבת פוניבז' וחבר המועצת של בני תורה, במענה לתלמידיו הבוקר כיצד לנהוג בהצבעה, חזר על ההוראה שהובאה הבוקר בעיתון 'הפלס', כי איסור גמור להצביע למשה ליאון, מועמדו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, וכי הדברים שנכתבו בעיתון על החובה להשתתף בבחירות ולא לנקוט ב'שב ואל תעשה' - הינם הוראה ברורה של מרנן גדולי התורה שליט"א רבני הפלג הירושלמי.

באשר לשאלה האם הצבעה לעופר ברקוביץ תגרום לפגיעה בקדושת ירושלים, עונה ראש הישיבה כי בדברים הללו אין בהם ממש, ליאון אמנם חובש כיפה אך שייך הוא למפלגת ישראל ביתנו הידועה ברדיפת הדת העמוקה שלה.

נציין כי גם במטה המועמד החילוני עופר ברקוביץ הבהירו כי "בניגוד למה שמנסים להפיץ מטה ליאון באשר להסכם עם הפלג, לא היה ולא נברא" לדבריהם מדובר "בשקר מוחלט!".

בני תורה הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד