ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקבינט התקפל?

הרמטכ"ל בהערכת מצב באוגדת עזה

אחרי יממה של טרור וירי מטח טילים לעבר עוטף עזה ומרכז הנגב, הושגה רגיעה • הפלגים הפלסטינים בעזה מדווחים כי נענו לבקשת המצרים להפסיק את ירי הרקטות  • על פי הדיווח, מצרים מתווכת בין ישראל לחמאס בדרך לרגיעה • בעזה צוהלים, בעוטף זועמים על החלטת הקבינט

הרמטכ"ל בהערכת מצב באוגדת עזה
צילום: נתי שוחט / פלאש 90

איסמעיל הנייה מנהיג החמאס, התייחס לדיווחים על הפסקת האש ואמר כי "אם הכיבוש יפסיק את תוקפנותו, יהיה אפשר לשוב להבנות הפסקת האש".

הפלגים הפלסטינים בעזה מדווחים כי נענו לבקשת המצרים להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל החל מהשעה 15:30, שכבר חלפה. עם זאת, ישראל בשלב זה אינה צד לכאורה בשיחות הללו. גורמים אחרים ברצועת עזה, אמרו ל'כאן' כי הדיווחים על החלטה של הפלגים לנצור את האש בשלוש וחצי אינם נכונים. גל ברגר ציטט את בכיר חמאס איסמעיל רדוואן, שאמר כי "אין חדש במאמצים להפסקת אש".

במהלך מתקפת הטרור של ארגון הטרור חמאס לעבר מדינת ישראל ירטו לוחמי כיפת ברזל למעלה ממאה שיגורים מתוך כ-460 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. עד כה צה"ל תקף כ-160 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, ביניהם ארבעה נכסי טרור ייחודיים.

מאז אתמול (שני) בשעות אחר הצהרים, אז שוגר טיל קורנט לעבר אוטובוס דרות לאחר שירדו ממנו חיילים חרדים, שיגרו ארגוני הטרור מרצועת עזה למעלה מ-400 רקטות לעבר מדינת ישראל. מרביתם, התפוצצו בשטחים פתוחים, למעלה מ-100 יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל, אולם לא מעט מהרקטות פגעו ישירות במבנים וגרמו ללמעלה מ-100 נפגעים שמרביתם באורח קל, אולם יש חייל שנפצע קשה אתמול בסמוך לאוטובוס, ערבי מחברון שנהרג הלילה באשקלון ופצועה באורח קשה.

במקביל, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, מינה צוות בדיקה, שיבחן את התנהלות הכוחות באירוע ירי הנ"ט (נגד טנקים) ממנו נפצע קשה חייל צה"ל באנדרטת "חץ שחור", לאחר שחיילים חרדים ירדו ממנו. את הצוות יוביל מפקד מערך הגנת הגבולות, תת-אלוף אמיר אבשטיין.

ישיבת הקבינט הדחופה שהתכנסה לדון בהסלמה בדרום, הסתיימה בסמוך לשעה 16:40, זאת לאחר כשבע שעות. במקביל, גורמים בעזה מאיימים "נרחיב את הירי מעבר לאשדוד ובאר שבע".

גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, הודיעו כי בשיגור אתמול לעבר אשקלון, השתמשו עם טיל חדש שהוכנס לשירות הצבאי. בהצהרה קצרה שפורסמה באתר הרשמי, נכתב כי הטיל החדש שימש לאחרונה במהלך הפגזת העיר אשקלון, "הרקטה גרמה נזק קשה לבתיהם של המתנחלים" נכתב.

למרות דיווחים אלה, בשעה 15:40 לערך נשמעה אזעקה באחד הקיבוצים במועצה האיזורית אשכול בעקבות זיהוי שיגור רקטה מרצועת עזה. דקות ספורות לפני השעה 15:30, רקטה התפוצצה על בית במושב במועצה האיזורית חוף אשקלון, בני המשפחה לא שהיו בבית ונגרם נזק. בסמוך לשעה 16:00 צה"ל תקף צה"ל מספר יעדים ברצועת עזה.

בסמוך לשעה 16:00, צה"ל תקף בבית לאהיא בצפון רצועת עזה, מדיווח של משרד הבריאות הפלסטיני עולה כי חאלד מערוף בן 29, נהרג בתקיפה ושניים נפצעו. בכך עולה מניין ההרוגים הקרב ארגוני הטרור בעזה, לשבעה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לנשיא מקרון על האירוח בפריז והתנצל על עזיבתו המוקדמת. נתניהו אמר לנשיא מקרון כי ישראל מקיימת את זכותה להגן על עצמה מול גורמי טרור הפועלים לפגוע באזרחי ישראל.

ראש הממשלה אמר כי על הקהילה הבינלאומית להמשיך במאמציה נגד התוקפנות האיראנית.

רצועת עזה עוטף עזה הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד