י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למחרת הבחירות

פוליטיקאים יקרים: די למחלוקת, די לפילוג!

בסופו של יום ובסופה של מערכת בחירות, הפוליטיקאים חוזרים ללשכתם המחוממת והאזרחים – אנחנו - נשארים עם הצלקות • אנא מכם פוליטיקאים יקרים, המצביעים שלכם רוצים שלום ושלווה, הם רוצים שקט. תכריזו באופן רשמי וגלוי: 'די למחלוקת, די לפילוג!' • העורך הראשי באתר 'בחדרי חרדים', יעקב גרודקה בטור דעה למחרת הבחירות

פוליטיקאים יקרים: די למחלוקת, די לפילוג!
משה גפני על רקע תמונת שר התורה צילום: Aharon Krohn/Flash90

'דגל התורה' רשמה שורה מרהיבה של ניצחונות בבחירות המקומיות. משה ליאון נבחר לראשות העיר ירושלים, מספר נציגיה בבירה הוכפל לשישה נציגים, בחיפה היא הדיחה את אויבה המר יונה יהב ובצפת שוקי אוחנה שנתמך על ידה - נבחר לראשות.

בכל העשורים האחרונים, האחות הליטאית איימה השכם והערב בפניה של אחותה החסידית וטענה על חוסר שוויון. הסוגיה עלתה על השולחן בכל מערכת בחירות ארצית ומקומית, כשהטענה המרכזית הייתה: ההסדר בחלוקת המנדטים בכנסת של 60 – 40 כבר לא רלוונטי. מהכנסת הדיונים עברו לערים השונות ובעיקר בירושלים.

במערכת הבחירות המקומיות האחרונה – נרשמה היסטוריה, האיומים עברו למעשים. קשה לקבוע האם המהלך היה מתוכנן מראש או שהסיטואציות השונות הביאו לריצה הנפרדת בירושלים, הן לראשות והן למועצה, אך בשורה התחתונה, התנועה הדגלאית יצאה למהלך אמיץ ועתיר סיכונים, שהיום ניתן לומר בוודאות – שהוא הצליח מעל לכל תחזית.

בשלב הראשון, היו כאלו מתוך הבית פנימה שהתנגדו נחרצות לריצה נפרדת, הן בירושלים והן בערים אחרות כדוגמת אלעד. אותם גורמים, חששו מהמחלוקת שתיווצר ובצדק. אך לבסוף, בברכת גדולי הדור הליטאים – המהלך יצא לדרך כשהוא מכה שוק על ירך באחות החסידית.

מתוך הניצחונות הרבים שנרשמו, הניצחון הגדול של 'דגל התורה' הוא היציבות שנחשפה במפתיע. לאחר פטירתו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן – היו רבים שהספידו את התנועה הליטאית, "אין הנהגה, אין מנהיגות", טענו הספקנים, והאמת צריכה להיאמר: 'דגל התורה' הפתיעה גם את עצמה, כשהוכיחה, שיש הנהגה חזקה וישנה מנהיגות איתנה. העם כולו התאחד סביב שר התורה הגר"ח קניבסקי, אשר כיתת את רגליו מעיר לעיר.

למרות הביקורות וההתקפות, אנשי ביתו של שר התורה לא נרתעו מהמהלך שהובילו, שכאמור התברר כהצלחה גדולה מעבר למצופה, הן בהגדלת הכוח מול האחות החסידית והן בגיבוש היציבות בתוככי התנועה הדגלאית.

אולם, כעת, אחרי שההישגים נרשמו בספר דברי הימים – הגיע העת לגילוי שלב נוסף של אחריות ציבורית. על ראשי 'דגל התורה' ואחותה ספרדית ש"ס, לעצור את הדימום הפנים חרדי ולהכריז על שלום כולל עם 'אגודת ישראל'.

בסופו של יום ובסופה של מערכת בחירות, הפוליטיקאים חוזרים ללשכתם המחוממת והאזרחים – אנחנו - נשארים עם הצלקות.

אנא מכם פוליטיקאים יקרים, המצביעים שלכם רוצים שלום ושלווה, הם רוצים שקט. תכריזו באופן רשמי וגלוי: 'די למחלוקת, די לפילוג!'.

דגל התורה אגודת ישראל שר התורה בחירות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד