י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

הערכות: הפרדת פייפאל מאי-ביי תגדיל את שוויין הכולל בכ-30%

ההנפקה תסייע לאי-ביי לממן את הפיכתה לקמעונאית יותר - דמויית אמזון, מבלי לגרום להעלאת עלויות המימון של פייפאל

  • י"ד טבת התשע"ב
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



הפרדת חטיבת התשלומים פייפאל מאי-ביי צפויה להגדיל את שוויין הכולל של 2 החברות ב-30%, לפי ניתוח שביצעה חברת ייעוץ ההשקעות הנטינגטון אסט אדווייזרס ביחד עם בלומברג. ההנפקה תסייע לאי-ביי לממן את הפיכתה לקמעונאית יותר - דמויית אמזון, מבלי לגרום להעלאת עלויות המימון של פייפאל, לפי חברת ההשקעות מורגן קיגן.

מאז החליף ג'ון דונהו את מג ויטמן כמנכ"ל אי-ביי במארס 2008, רשמה אי-ביי תשואה של 1.4% בלבד, מה שאיפשר ליריבתה אמזון לעקוף אותה בשווי השוק כשהכפילה את שווייה ל-83 מיליארד דולר. שווייה של אי-ביי עומד על כ-40 מיליארד דולר, לאחר שבשיאו ב-2004 הגיע ל-78 מיליארד דולר.

"יתכן כי עדיף לפייפאל לא להיות קבורה באי-ביי", אמר פיטר סורנטינו מהנטינגטון בראיון לבלומברג. "אני מקווה שהם בחנו אפשרות זו. זה גם יאפשר להם להשקיע באי-ביי". אלן מרקס, דובר אי-ביי, אמר כי לחברה אין כוונות להנפיק את החטיבה. הוא התייחס למכתב ששלח דונהו לעובדי פייפאל, לאחר שנשיאה לשעבר סקוט תומפסון הודיע כי יקבל לידיו את תפקיד מנכ"ל יאהו. "החזון של פייפאל ברור. לפייפאל הייתה שנה מצויינת ב-2011. יש לנו אסטרטגיה ברורה, והנהגה חזקה וממוקדת".

הכנסות פייפאל, שנרכשה על ידי אי-ביי תמורת 1.18 מיליארד דולר באוקטובר 2002, צמחו ביותר מ-75% בשנה האחרונה לעומת 2008, לפי נתוני בלומברג. לעומת זאת, הכנסות חטיבת המכירות של אי-ביי צמחו פחות מ-10% באותה תקופה. פייפאל אחראית כיום לכ-40% מהכנסות אי-ביי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד