י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רצו אבל התחרטו

מתברר: בנט ושקד חשבו להקדים את ליברמן

כמעט והיינו בפני דרמה הרבה יותר גדולה. על פי הדיווח ב'כאן חדשות', שרי 'הבית היהודי' תיכננו להקדים את ליברמן להתפטר מהממשלה - מה שהיה מוביל לבחירות מיידיות

מתברר: בנט ושקד חשבו להקדים את ליברמן
בנט VS ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדרמה הפוליטית אליה נחשפנו בצהרי יום האתמול, עם התפטרותו של שר הביטחון, יכולה היתה להיות הרבה יותר דרמטית, עם משמעויות הרבה יותר רציניות.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', שרי 'הבית היהודי' נפתלי בנט ואיילת שקד, קיבלו כבר ביום שלישי בערב החלטה להתפטר מהממשלה, עוד לפני שליברמן הודיע על כך בצהריי יום האתמול (רביעי), וזאת בעקבות הפסקת האש מול חמאס.

השרים בנט ושקד תכננו להקדים את שר הביטחון, לאחר שנודע להם כי הוא מתכוון להכריז על כך בבוקר. אולם לבסוף, במקום להתפטר מהממשלה, החליטו ב'בית היהודי' לדרוש עבור היו"ר בנט את תיק הביטחון.

במידה ובנט ושקד היו פורשים מן הממשלה ומן הקואליציה, הרי שהרוב הקואליציוני היה נסדק ויורד ל-58 כולל 'ישראל ביתנו', מה שלא היה מותיר לראש הממשלה ברירה כי אם להכריז על בחירות מוקדמות.

כזכור, כפי שדווח אמש, בתום ישיבה שקיימה סיעת 'הבית היהודי' בהשתתפות כלל השרים והח"כים, נמסר כי "ממשלה ללא הרתעה אינה ממשלת ימין". במפלגה הבהירו: "ללא קבלת האחריות על המשימה הלאומית של שינוי המצב הביטחוני ביחד עם ראש הממשלה - אין טעם בהמשך קיום הממשלה".

מוקדם יותר הבהירה יו"ר הסיעה בכנסת, חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי כי " בלי תיק הביטחון הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה", היא כתבה זאת לראשונה, תוך כדי מסיבת העיתונאים בה הכריז ליברמן את הודעתו הדרמטית על עזיבתו את הקואליציה ואחר כך שבה על הדברים בקולה בראיונות לכלי התקשורת.

אם בסופו של דבר יקבל השר בנט את תיק הביטחון, תהיה זו הנקמה המתוקה ביותר בליברמן, מאחר ונפתלי בנט הפך ליריבו המר, כאשר בחודשים האחרונים הוא לא מרפה ולא חוסך את ביקורתו על תיפקודו הכושל כשר ביטחון.

גם נתניהו עשוי להרוויח אם יעניק לבנט את תיק הביטחון. שכן אם לא יצליח בו, הרי שהציבור יבוא עמו חשבון בקלפי ומי שעשוי להרוויח מזליגת הקולות הוא נתניהו והליכוד.

נפתלי בנט איילת שקד אביגדור ליברמן התפטרות משרד הביטחון הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד