י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עימות בצמרת המשפט

שקד VS מנדלבליט: זילבר לא תופיע בכנסת

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא קיבל את בקשת שקד שלא לאפשר למשנה ליועמ"ש דינה זילבר להופיע בכנסת, אך נזף בסגניתו דינה זילבר, "החלטתי להעיר לך בעקבות התבטאותך אותה אני רואה בחומרה"

שקד VS מנדלבליט: זילבר לא תופיע בכנסת
מנדלבליט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בעקבות דברים שאמרה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, בדיון שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת בנושא הצעת חוק התרבות והאמנות, בראשית השבוע קיים היועמ"ש מנדלבליט שיחת בירור עם זילבר. ביום הבירור שיגר לזילבר מכתב בו הוא נוזף בה, אך לא מקבל את עמדתה של שרת המשפטים איילת שקד, לפיה זילבר איננה רשאית להופיע בכנסת מטעם הממשלה.

"החלטתי להעיר לך בעקבות התבטאותך אותה אני רואה בחומרה" כתב מנדלבליט בשולי מכתבו, "שכן זו חרגה, לעמדתי, באופן ממשי ממרחב ההתבטאות המקובל והראוי ליועץ משפטי בשירות הציבורי. אני מצפה ממך לנהוג בשיקול דעת להבא, ולהימנע מהתבטאויות דומות".

מנדלבליט מבהיר לזילבר כי "במסגרת תפקידך כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, תמשיכי לייצגני בכל מקום בו הדבר יידרש, לרבות בכנסת ובממשלה". מנדלבליט מוסיף כי בטרם הגעתה לדיונים אלה בתקופה הקרובה, "עלייך לתאם עימי מראש את העמדות שבכוונתך להציג שם בשמי".

שרת המשפטים איילת שקד: "המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר פעלה בחוסר סמכות בהתבטאויותיה הפוליטיות שבוע שעבר בוועדת הכנסת. לפי חוק יסוד הכנסת, הסמכות על בחירת נציגי משרדי הממשלה בוועדות הכנסת נתונה לשר הממונה, ולו בלבד".

שקד הוסיפה בתגובתה החריפה, "לפיכך ונוכח הנזיפה של היועץ המשפטי לממשלה בעורכת הדין זילבר, לא אאפשר את הופעתה, בוועדות הכנסת במושב הקרוב. תפקיד פקידי ציבור הוא לבטא את מדיניות הדרג המדיני ולסייע למימושה כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק, ולא לשאת מניפסטים ולשמש כשחקן פוליטי".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד