י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לייבל'ה בליל שישי

המקובל שגרם לניצחון משה ליאון בירושלים

לייבל'ה במהדורת סיכום לסיבוב השני בבחירות בירושלים: הליטוואק ששגרם לחסיד להצביע ברקוביץ', המקובל שלוקח קרדיט על ניצחון ליאון, המדיניות החדשה בספרא, הדובר לשעבר והעורך שהרביצו השקפה והלילה שעשה איז'ו בשדרות | לכבוד שבת קודש

המקובל שגרם לניצחון משה ליאון בירושלים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

ויהי ממחרת הבחירות והסיבוב השני. לייבל'ה טרם התאושש מהנוק-אאוט המוחץ שהביאו הליטוואקע'ס לחסידים וגילה שוב כי 'שב ואל תעשה' מתפרש בהרבה חלקים. יותר משבעים פנים לתורה. אולי המסקנה הגדולה המתבקשת היא שלחסידים כנראה שאין מנהיגות יציבה, חסר רב'ה אחד שיאחד, אחרת ברקוביץ' היה נבחר.

ואי אפשר בלי הסיפור המוצלח של השבוע, כפי שסיפר אחר החסידים: "באתי להצביע למשה ליאון ובכניסה לקלפי השתרך תור ארוך, מאחורי ניצב בחור ליטאי מעצבן ששר לי באוזן שיר על המילים "שש שלוש". זה עצבן אותי מאוד, ומתוך עצבים הצבעתי לברקוביץ'. בצאתי, שיתפתי את הבחור הליטאי הנאכ'ס במה שעשיתי בגללו. ואז הוא אומר לי "טוב מאוד. אני עצניק ואתה הקול העשירי שעשיתי היום לברקוביץ". זאל זיין.

אך מי שקטף את הניצחון, היה מוישה ליאון האגדי, שעבר כברת דרך ארוכה מאוד, מגבעתיים הרחוקה, עד שהגיע אל הקומה השישית. לייבל'ה חושף בין היתר, כי לפני שבועיים הגיע ליאון למקובל הרב שמואל טכובר, ששמו הולך לפניו, באנשים שצובאים על פתחו מכל רחבי הארץ בכדי לבקש ברכה ולקבל ייעוץ. המקובל קרא בכף ידו הגדולה של ליאון ובירך אותו שיזכה לשמור על קדושת ירושלים. ואכן, הברכה התקיימה במלואה. אז אם חשבתם שאחרים נוטלים קרדיט, תדעו שהכל שייך למקובל הנסתר הרב טכובר. קיבלנו.

לא רבים יודעים, אבל מי שצעד יד ביד עם מוישה המזרחי, היה איש העסקים ישראל צישינסקי. הלה הלך עם ליאון כברת דרך ארוכה של שנים עד לכיסא המרופד בכיכר ספרא. למחרת הסיבוב השני, השניים נשאו תפילה משותפת סמוך לשריד בית מקדשנו, למרות היותו של צישנסקי חסיד עטור פאות מתחת לכיפה.

וכשליאון יגיע לכיכר ספרא, הוא יגלה מדיניות חדשה של מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, בסגירה הרמטית של הכיכר. מי שיוכל להיכנס הוא רק מורשה כניסה, שהוזמן מראש, ממש כמו בכנסת ישראל. 

ואותו ליאון, התפנה היום לצאת מכל קבוצות הוואטספ שצירפו אותו במהלך החצי שנה האחרונה. היום נטש ליאון את קבוצות המטבחון זירה מקומית, אך פרסם משפטים יפים לסיום כהונתו כחבר מן המניין בגרופס.

ומי שגם קטף ניצחון, הוא אליעזר ראוכברגר, יו"ר סיעת 'דגל התורה' בירושלים, שבליל הבחירות, לאחר סגירת הקלפיות, נצפה בחתונת גיסו הגוראי, ר' משה וקס בעיר בני ברק. אמש חגג ראוכברגר שבע ברכות לגיסו בהשתתפות בן הרבי מגור.

ולאחר מכן, בזמן התוצאות, נצפו בגבעת שאול יושבים משרד סגור של אנשי הנדל"ן הירושלמי יוסי שפירא ואלי פוברסקי, מנחם שפירא, מנהל המחלקה המוניציפלאית, זליג אורלנסקי, לייזר ראוכברגר שחזר מהחתונה, איציק ברנר מגבעת זאב, שמוליק גרינברג שכמעט היה ראש העיר של בית שמש בגורל, דודי זלץ מביתר, ושעיה גרנדש מהקשרים בצבא. בני החבורה נצפו דרוכים לתוצאות הבחירות לראשות העיר. לאחר שהתוצאות הגיעו, הם יצאו מחויכים מתמיד.

לתוך ליל הניצחון, נצפו חה"כ יעקב אשר עם שבתי מרקוביץ ודודי זלץ יו"ר דגל בביתר.

בבחירות הגורליות בצפת, שם לקח שוקי אוחנה בענק, נצפו נציגי 'דגל' צביקי לוי ואליהו ארנד, שהוזעק מחיפה להראות איך עושים בחירות. השניים הציגו לשמעון גולדברג את ההפסד של נחמן גלבך עם קבלת הנתונים בחמ"ל ועדת הבחירות.

ואבי אמסלם, שהתגלה כחבר הכי טוב של תושבי אשדוד בעירייה וגרף קולות כאילו הוא טראמפ, הגיע לניקוי יבש בכדי לקחת את כל הבגדים שהתלכלכו מהבחירות.

ואם בש"ס עסקינן: עקיבא חופי, העוזר של מלכיאלי, נתפס עוזר לאנשים בחצות על מדרגות בבניין סמוך לביתו.

ללייבל'ה היו שורה של שמחות בכל השבוע החולף. הוא הגיע לשמוח בחתונת דושינסקיא שנערכה בבני ברק, שם חיתן הרבי את נכדו הראשון המכונה "הממשיך". לייבל'ה הבחין קודם ה'מצוה טאנץ' במפגש מעניין מאוד: רב הסלבס ומקורבם של גדולי ישראל מרדכי חסידים, מתברך על ידי הרבי. לייבל'ה יודע לגלות כי חסידים הינו אורח קבוע בחצר בשמואל הנביא והוא מקבל כל טיש שיריים, קוגל ופתיתים, היישר מידיו של הרבי, אך ללא מלפפון חמוץ. מלבד כל זאת, חסידים אף זכה לקחת את האדמו"ר מספר פעמים ברכבו ואף להביא מטעמים לחצר החסידות, מעשה ידי אמו הצדיקה.

לייבל'ה הגיע גם לשמחה של מאיר פנחס, נאמן ביתו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, שחגג את שמחת הבר מצווה לבן הבכור הממשיך, שם ראה באמת את כל המי ומי, שהגיעו לאחל מזל טוב לפנחס הגדול מכולם, שאף זכה לבואו של חכם שלום היישר מירושלים.

ובאותו ערב נערכה חתונה גדולה בעיר ביתר: בת המשפיע הגר"פ בונקר התחתנה. באירוע נצפו לשיחה, אריה ארליך מ'משפחה' ואהרן קליגר מ'בקהילה' יחד עם יוסי חשין, המועמד לראשות עיריית ביתר לשעבר, שהגיע לאכול קצת טשולנט לאחר ההפסד הצורב, כשאפילו מימון בחירות לא קיבל. לפחות נשאר צ'יננג' להחליף את הדולרים.

ובחתונה לבן סגן שר האוצר איציק כהן באולמי הדר דימול ברמת גן, קלט לייבל'ה ישיבת ממשלה מורחבת, יחד הצלם שוקי לרר, שזכה לברכה רותחת מהרב הראשי לתל אביב הגרי"מ לאו.  

בחתונה לבת סגן ראש עיריית מודיעין עילית וסופר המודיע ועוד ועוד טוביה פריינד, ראה לייבל'ה ריקוד משותף של ראש העיר גוטרמן ועוד שורת נגידים שהגיעו מחו"ל במיוחד לחתונה של מהדיר פסקי מרן פוסק הדור הגרש"ז אויערבך זצ"ל.

ועוד לפני הסיבוב השני נצפה אברהם דב גרינבוים עורך בטאון "הדרך", יחד עם שמיל חיים פפנהיים, דובר 'העדה' לשעבר. השניים נראו מרביצים 'השקופע' זה בזה, בכינוס הניצחון של עליזה בלוך בבית שמש.

בעיצומם של ימי הבחירות תיעד לייבל'ה את הסופר והעיתונאי יצחק פלדמן, כשהוא מסתודד עם האסטרטג מוטי זילברברג, דוברו של ראש העיר בני ברק רובינשטיין בפינה חשוכה בבני ברק. ללייבל'ה נודע כי השניים שוחחו על הסיכויים בסיבוב השני. "יצויין כי פלדמן הגיע באופן נדיר לפגישה, למרות שבדרך כלל הוא נוהג להתקשר טלפונית", סיים פלדמן.

עוד מקום אליו הגיע פלדמן באופן פיזי, היה ממ"ד בשדרות. כן כן. כשאתם ישנתם על מיטה נוחה בבני ברק וירושלים, פלדמן נסע לשדרות ועשה לילה שלם בבית משפחה מקומית. את התיאור המאיים תוכלו לקרוא השבוע ב'בקהילה'.

חשבתם שבכך תמו תיזוזיו של פלדמן השבוע? צדקתם! כי בשאר הזמן הוא קיים 'שב ואל תעשה' כמצוות השבוע, על קלפי בתוך הפרגוד.

וסגן עורך משפחה באנגלית ישראל בסר הגיע לישראל לסבב ראיונות ופגישות. בראש ובראשונה הוא פגש את יצחק פינדרוס מהמכון למחקרי מדיניות והמסקרן ביותר הוא איזה תפקיד יזכה לקבל בירושלים.

והעסקן הדגלאי משה רבר, שלייבל'ה מסתקרן אחר העבודה שיקבל בקרוב מ'דגל' לאחר שנעקד על קדושת הפינדרוס, נצפה ביום הבחירות כשומר הקלפיות בשכונת רחביה. ללייבל'ה הגיע תיעוד מהקלפי בירושלים: שם עיתונאי ערוץ 10 עקיבא נוביק קיים בהידור את המצווה בהוראת גדולי ישראל "ועשית ככל אשר יורוך" וזכה לצילום משותף עם הבולדוזר הדגלאי.

והעיתונאים שלמה ריזל (קול חי) ואחיו התאום מנדי (קול ברמה ורדיו דרום) ירדו לנוח בסיני, אחרי שסימנו V ענק על ייעוץ אסטרטגי מוצלח לרשימה חרדית, באחת הערים בבחירות המוניציפאליות. הרשימה הכפילה את כוחה והפכה לסיעה הגדולה ביותר בעיר.

ובעקבות האירועים בדרום - אגף האכיפה והשיטור העירוני מבני ברק בראשותו של שלומי מלכה, יצאו השבוע לתגבר את השיטור העירוני באשקלון. שאפו ענק.

לייבל'ה גם עקב השבוע אחר נסיעה רצינית' חוצה מדינות מקרקא, פולין, הונגריה ורומניה, תחת הכותרת "מסע הקודש בראשות אב"ד טאושנד". לראשונה חזרו החסידים ובני המשפחה לעיירת טאושנד שברומניה כדי לחפש את שרידי הישיבה הגדולה ביותר לפני השואה שמנתה אז 300 בחורים.  החסידים שהגיעו לעיר התקבלו בחום ובכבוד בבניין העירייה בחדר מועצת העיר שרו את הניגון "יוודע בגויים נקמת דם", כפי שתראו בוידאו שאף תורגם לנוכחים שלא הכירו את המילים.

לצד אב"ד טאושנד, נראה במסע אחיו, ראש הקהל של בעלזא הרב מרדכי בריסק, שחוץ מההתעלות של הנסיעה, לקח גם אתנחתא מהבחירות. לייבל'ה יודע כי הרב בריסק עושה ככל שביכולתו למען ציוני אבותיו בעיירת מארגריטן ועין לא נותרה יבשה בתפילה בבית החיים.

אין ספק שהשבוע הזה היה השבוע של הראוכברגרים. לא רק זה שבירושלים. גם לכוכב החיפאי של המשפחה, שנכנס למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי לקבל את ברכתו לקראת תחילת בנייתו של בניין המלונית של ארגון החסד "לב חש" לע"נ אם המשפחה והאחות, שהולך ונבנה בצמוד לבית החולים רמב"ם. ראוכברגר החיפאי זכה לדקות ארוכות של התייעצות ביחידות, בחיבה יתירה, מה שרבים היו שמחים לקבל בבית שעיני עם ישראל לקודש פנימה.

והצלם שלומי כהן לא פספס את תוצאות הבחירות. לסיומו של יום מפרך בסיבוב השני, הביא סלפי עם איצל'ה אייזנשטרק, שהביא את הקליפ הכי טוב לבחירות, עם הגינג'ל "ובאו כולם מוישה ליאון, נעשה ונצביע", שזכה לעשרות אלפי צפיות ברשת תוך כדי אכילת קיגעל וארבעס.

ולאחר מכן עשה כהן, שמרעיד את הסטורי החרדי, סלפי עם המנצח מוישה ליאון, שהפך לפוטוגני יותר ויותר בכל התקופה האחרונה.  

ומי שיצא השבוע למרוץ תל אביבי הוא עורך הדין משה אוסדיטשר, שכבר השיל ממשקלו עשרות קילוגרמים וכבר לא זוכרים שהיה נראה פעם יותר מאשר משקלו. לייבל'ה קלט אותו לילה לפני הסיבוב השני במרתון האחרון.

ובמודיעין עילית ראה לייבל'ה חגיגה גדולה בפתח משרדי ארגון החסד "לא אלמן ישראל", של חיים מאיר פרנקל, שזכה לביקור של הרבי מויז'ניץ במשרדים, לצד אישי ציבור רבים.

ולפינת המזל טובים

מזל"ט להרה"ח ר' מיכל פירר, משב"ק מרן האדמו"ר מבעלזא לרגל נישואי בתו, שתיערך ביום רביעי הקרוב באולמי נחלת יהודה בקרית בעלזא בירושלים.

מזל"ט לעסקן הרפואי הבולדוזר חזקי ברוין, לרגל הולדת הבן בשעה טובה. לייבל'ה הפסיק לספור, הברכה אחת היא לאביו הרה"ח ר' שמעון ברוין, יו"ר ארגון ביקור חולים 'יד אברהם', שגם כבר הפסיק לספור ועל פרטי השלום זכר תוכלו לקרוא במודעה שלפניכם.

ולסיום שמחה גדולה בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין ר' אברהם ברוין מראשי עסקני סאטמר, אירס את בנו החביב בשעה טובה ומוצלחת, בשידוך שהוא ענבי הגפן בענבי הגפן עם בתו של הבולדוזר ר' יענקי איצקוביץ, יו"ר 'השומרים' בויליאמסבורג ואף הוא מגדולי עסקני סאטמר. לייבל'ה שולח מהמדינה הציונית ברכת מזל טוב, מריחוק מקום, בשם כל הידידים בארץ ובעולם הפזורים בבני ברק, ירושלים בורו פארק ועוד.

לייבל'ה רכילות חרדית בחירות בירושלים משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד