י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"כשיש צבע אדום אנחנו מפעילים מוזיקה ומגבירים את הווליום"

איך מנהלים חיי שגרה במעון בעיר מוכת הקאסמים? הצצה למעון של חב"ד בעיר, המאובטח ביותר בעולם

"כשיש צבע אדום אנחנו מפעילים מוזיקה ומגבירים את הווליום"
צילום: נועם הפקות

שבוע לא קל עבר על תושבי הדרום בכלל והעיר שדרות בפרט. בלב העיר מוכת הקאסמים, פועל לו מעון חב"ד, הממוגן ביותר בעולם, ונותן מענה לפעוטות המתגוררים בשדרות. המעון נבנה בשנים האחרונות עם אמצעי הגנה מתאימים ומשוכללים.

במעון מתנהלים על פי הנחיות פיקוד העורף. בימי השיא הקשים השבוע, שני ושלישי, הושבת המעון לאור ההנחיות שהתקבלו. "אנחנו משתדלים תמיד לשמור על שגרה, גם כשיש מטחי טילים", מספרת חיה אבייב, מנהלת המעון. "אין לנו במעון ממ"ד, כולו בעצם ממ"ד אחד גדול. כך שיש לנו את האפשרות של המרחב עם הפעוטות, גם בימים קשים".

שמו של המעון 'חיה מושקא' על שמה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא שניאורסון, רעייתו של הרבי מליובאוויטש. הוא נחנך בשנים האחרונות על ידי 'כולל חב"ד' באדיבותם של משפחות מירלאשוילי ולוקסנברג, כחלק מרשת המעונות הפזורים ברחבי הארץ.

המצב הביטחוני בשדרות נותן את אותותיו על מצב הרוח של התושבים ובמעון עושים מאמץ לשמור על שגרה. "המטפלות עושות הכול כדי שהפעוטות ירגישו שהם בבית חם וממוגן", מוסיפה הגב' אבייב, "יש הורים שאמרו לנו שבביתם שלהם אין ממ"ד וכשהילד במעון הם מרגישים הרבה יותר רגועים מאשר בבית. המעון שלנו הוא למעשה המבנה היחידי שכולו ממוגן".

ומה קורה בזמן שיש צבע אדום? "אנחנו שמים מוזיקה, מגבירים את הווליום, וזו במטרה שהילדים יהיו מנותקים ומרוכזים בפעילות. שרים ורוקדים איתם ומשתדלים להעביר איתם את הזמן במסגרת סדר יום שגרתי לחלוטין".

כאמור, בימים שני ושלישי, על פי הנחיות פיקוד העורף, המעון יצא לחופשה. "חזרנו לעבוד עם חשש מה, הרי אי אפשר לדעת מתי יגיע הצבע אדום, ואין באמת הכנה לזה. אולם עם זאת, כולנו רואים כל הזמן את הניסים שמתרחשים וסומכים על בורא עולם. כך אני חושבת כל הזמן, גם כשאני בדרך מביתי בקריית מלאכי לעבודה בשדרות".

גם הצוות עצמו מחזק ומתחזק. "אחרי שחזרנו", היא מספרת, "התאספנו יחד ודיברנו על החוויות האישיות. כל אחת מהצד שלה, מהזווית שלה. ערכנו התכנסות של חיזוק עם פינוקים שוברי שגרה".

שדרות חב"ד שליח חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד