כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרג קשישה וקיבל מאסר של 8 חודשים בלבד

מחמד אבו אלהווא נהג בשלילת רשיון, פגע בהולכת רגל בת 73 והרגה. בנוסף למאסר, רישיונו נשלל ל-10 שנים והוא יפצה את משפחת המנוחה ב-2000 שקלים

הרג קשישה וקיבל מאסר של 8 חודשים בלבד

בית משפט השלום לתעבורה בירושלים פסק לאחרונה עונש מאסר בפועל של 8 חודשים, לאדם שנהג ללא רישיון והרג קשישה. בתאריך 27.03.2011 נהג מחמד אבו אלהווא ברכבו, בשכונת א-טור בירושלים ,למרות שרישיונו נשלל מספר חודשים לפני כן. ברחוב סלמאן אל פארס, נסע אבו אלהווא לאחור כאשר שדה הראיה מוגבל ופגע בהולכת רגל בת 73 והרגה. אבו אלהווא הגיע למשטרה שלושה ימים לאחר מכן וטען כי האישה נפלה ללא קשר לרכב.

בשנת 2002 הורשע אבו אלהווא, בגין סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה וניסיון חבלה חמורה, ובשנת 2009 הוא הורשע בגין עבירה של הפרעה לשוטר. בנוסף, מההרשעות התעבורתיות שלו עולה כי לחובתו שש הרשעות ביניהן מעבר אור אדום (2010). ההגנה טענה מצידה כי אבו אלהווא הוא בחור נורמטיבי שעוזר בפרנסת המשפחה. לטענתו חשב בתום לב כי הפסילה הסתיימה ובנוסף הוא נסע לאחור בצורה איטית וכמו כן הסיע את המנוחה לבית החולים. אבו אלהווא חזר בו בחקירה מדברי השקר ואף הביע חרטה למעשיו. אבו אלהווא היה עצור 16 ימים ולאחר מכן שהה במעצר בית חלקי. אבו אלהווא הורשע על פי הודאתו בעברות של גרימת מוות ברשלנות תוך נסיעה לאחור, נהיגה בפסילה וללא ביטוח.

השופט יוסף ריבלין פסק כי אבו הלווא ירצה שמונה חודשי מאסר בפועל פחות 16 ימים שבהם שהה במעצר. בנוסף, נגזרו על הנאשם 10 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על עבירת נהיגה ללא רישיון. כמו כן נשלל רישיונו של אבו אלהווא ל-10 שנים והוא יפצה את משפחת המנוחה ב-2000 שקלים.

עמותת אור ירוק: "ניתן למנוע את התאונה המצערת אם לרכב הפוגע היו מותקנים חיישני בטיחות בנסיעה לאחור. ב-17.01.2012 עומד להתקיים דיון בוועדת הכלכלה בכנסת בנושא, הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני. הצעת חוק מבקשת להתקין חיישני בטיחות בכלי רכב חדש, כדי למנוע פגיעות בנפש וברכוש בעת נסיעה לאחור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד