י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בתיעוד

הליטאים קיפצו והרב חשף ההבטחה של ליאון

צפו בתיעוד: חגיגות הניצחון של בני התורה הליטאים בירושלים, לרגל היבחרותו של משה ליאון לראשות העיר, המשיכו גם אמש בעוצמה חריגה

הליטאים קיפצו והרב חשף ההבטחה של ליאון
חגיגות ניצחון לליאון בשכונת נווה יעקב צילום: באדיבות המצלם

אברכי שכונת נווה יעקב, המזוהים בעיקר עם 'דגל התורה', התכנסו אמש (חמישי) בשעת ערב מאוחרת, באולם המינהל הקהילתי השכונתי, כדי לחגוג את ניצחונו של ליאון. האברכים קיפצו ופיזזו מחד, ומאידך - קראו 'נשמת כל חי' בהתרוממות הרוח. שרו שירי שבת לרגל "נצחונה של קדושת השבת" ואת ההמנון הדיגלאי "ועשית ככל אשר יורוך", 'בחדרי חרדים' עם תיעוד.

מלבד מאות אברכים בני תורה, השתתפו במעמד רבני השכונה: הרב צבי וובר, הרב ישראל יצחק זילברמן והרב זייבלד, כשאליהם הצטרפו חברי המועצה של 'דגל התורה' בירושלים, ונציגי ש"ס תושבי השכונה - ח"כ מיכאל מלכיאלי וחבר המועצה אברהם בצלאל, שהגיעו להשתתף בשם "האחדות החרדית", כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בדברים שנשא רב השכונה הרב זילברמן, הוא חשף כי "כבר היום ניתנה הקצאה חדשה למקווה בשכונה, ע"פ הוראת המפקד החדש משה ליאון", לדברי הרב, "חמש שנים עבדו כדי לקדם את ההקצאה למקווה, ורק כעת - היא סוף סוף הגיעה".

הרב זילברמן המשיך לחשוף כי משה ליאון הבטיח לו לפני שבועיים שכל הקצאה שתתבקש לצרכי קדושה - הוא יקבל מיד, "והנה הוא כבר קיים", הוסיף הרב.

עוד אמר הרב זילברמן בנאומו: "בחרנו במשה ליאון כי כך הורונו. לנו יש אמונת חכמים ואנו לא שואלים שאלות, ולכן אנו כ"כ שמחים בהצלחה. אנשים הרגישו בחוש את קדושת השבת כשהם הרימו את הפתק הצהוב הנכון", כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

רב השכונה הדגיש כי "השמחה האמיתית תהיה בביאת המשיח. עכשיו זה רק הקדמה", עוד אמר כי "ראינו שכולם הצביעו כפי שהורונו. ליטאים וספרדים. אברכים ובעלי בתים. דגל התורה וש"ס. חסידים לא ראינו".

מארגני האירוע הסבירו ל'בחדרי חרדים' מדוע דווקא שכונת נווה יעקב החרדית - ולא קהילות אחרות בעיר, הנפיקה אירוע ענק שכזה, לטענתם, "שכונת נווה יעקב היא השכונה עם אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר לראש העיר הנבחר משה ליאון. מכלל הקולות בקלפיות, 93.8% הצביעו לליאון, השאר לברקוביץ".

נווה יעקב מיכאל מלכיאלי ניצחון משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד