י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחשש חילול שבת

טיסות המריאו באיחור מארה"ב לישראל • הן תנחתנה באירופה

עקב השלגים שיורדים בימים אלה בארה"ב, המקפיאים את המסלולים בשדות התעופה והופכים אותם לקרח, הצוות עמל להפשיר אותם מידי כמה שעות | בשל כך המריאו שתי טיסות של 'אל על' באיחור עם כמה חרדים | מחשש לחילול שבת, החליטו בחברה להנחית את המטוסים באירופה

טיסות המריאו באיחור מארה"ב לישראל • הן תנחתנה באירופה
טיסה צילום: unsplash

מזג האוויר הסוער בניו יורק; טיסות 'אל על' המריאו באיחור משדה התעופה JFK על שם קנדי, בגלל השלג שהצטבר על המסלולים והפך לקרח, מה שגרם לעיכוב בהמראה בשל הצורך בהפשרת המסלול. תחילה היה חשש ממשי כי ייגרם חילול שבת ח"ו לכמה עשרות חרדים הנמצאים בטיסות הללו.

שכן ל'בחדרי חרדים' נודע כי מספר טיסה 002 צפויה לנחות בשעה 16:20, כשהשקיעה היא בשעה 16:40.

טיסה 008 שהמריאה מעט אחריה, היתה אמורה לנחות בשבת - בשעה 17:23, אולם לאחר מאמצים רבים, הושגה בסייעתא דשמיא נחיתה באירופה, כדי שיוכלו שומרי השבת לעשות את השבת כהלכתה.

מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בשל עיכוב בטיסות, הועברו חרדים רבים מטיסת 008 לטיסת 002 שתנחת מוקדם יותר מבין השתיים, אך מהומה גדולה שפרצה בטיסת 002 עקב תלונתם של הנוסעים, הביאה לעיכוב נוסף בהמראה ולכן הוחלט כי טיסה זו תנחת באתונה בירת יוון.

מי שנחלץ להרגיע את הנוסעים כדי לזרז את ההמראה, היה הגאון רבי שלום בער סורוצקין - ראש ישיבת 'עטרת שלמה', שנמצא גם הוא באחת הטיסות, ועושה את דרכו חזרה לישראל, לאחר מסע גיוס כספים לטובת מוסדותיו.

אחד הנוסעים מתאר בפני 'בחדרי חרדים': "ר' שלום בער לקח פיקוד והבטיח שמי שייתקע בנתב"ג יקבל אירוח בישיבתו בראשון לציון הסמוכה לישיבה" והמטוס המריא בשלום.

על המטוס ישנם עוד רבנים וראשי כוללים, לצד עסקנים, בהם העסקן הרב דוד גליק, המנהל ארגון גדול למען יתומים.

בתוך כך, 'בחדרי חרדים' שוחח הבוקר (שישי) עם אריה פרנקל, דובר 'אל על' למגזר החרדי, וזה התחייב ואמר כי "אני מכיר את הסיפור, אני עובד עליו מהבוקר, שום מטוס לא ינחת אחרי כניסת השבת. אנחנו כנראה ננחית אותן, אחת בוודאי - באירופה".

לגבי הטיסה הראשונה שיצאה מוקדם יותר, וגם בה קיים חשש כי תנחת בישראל לאחר כניסת השבת, אומר פרנקל ל'בחדרי': "אנחנו בודקים, אם היא תגיע בזמן סביר לפני כניסת השבת, אז היא תנחת בישראל, ואם לא, אז ננחית גם אותה באירופה, אנחנו כעת בודקים את זה", בכל אופן הוא חוזר ומבהיר נחרצות "בכל מקרה שום מטוס של אל על - לא ינחת לאחר כניסת השבת". 

כאמור, בסופו של דבר, שתי הטיסות תנחתנה באירופה. אחת באתונה ולגבי השנייה טרם נמסר המיקום המדויק.  

טיסה בשבת הרב שלום בער סורוצקין אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד