י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הצליחו למנוע חילול שבת

היערכות באתונה לקליטת 70 נוסעים חרדים

טיסת אל-על שהתאחרה בכמה שעות תנחת באתונה בזמן הקרוב, שם, בית חב"ד המקומי דואג עבורם לאירוח מלא לקראת שבת קודש • 'בחדרי חרדים' בסיקור נרחב על ההכנות במקום לקראת בואם של 70 נוסעים חרדים לשבות במקום במטרה שלא להיקלע לספק חילול שבת בישראל 

היערכות באתונה לקליטת 70 נוסעים חרדים
אתונה צילום: משה שי - פלאש 90

טיסת 002 של חברת אל על שיצאה באיחור ניכר משדה התעופה קנדי בניו יורק בעקבות השלגים שנערמו ואיחור הדיילים שנתקעו בפקקים בדרכם ממנהטן לשדה התעופה, תנחת באתונה בשעה 14:45 שעון מקומי, כשכניסת השבת שם בשעה 16:50, זאת לאחר שבישראל הייתה צפויה לנחות בשעה 16:10 והייתה גורמת לחילול שבת לנוסעים החרדים ולאי מציאת מקום לשבת בקרבת מקום, בכדי להגיע לשם לפני השקיעה.

על הטיסה מניו יורק נמצאים כשבעה מניינים של יהודים חרדים, שומרי תורה ומצוות, לצד אנשי עסקים, בראשם הגאון רבי שלום בער סורוצקין ראש ישיבת 'עטרת שלמה', שכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' תפס פיקוד עם אנשי המוסדות, שדאגו לתיאום עם ראשי אל על במטרה לנחות באירופה. 

באל על שכרו מלון לנוסעים, ואנשי עטרת שלמה אבי רפול ויהודה סרבניק יצרו קשר מיידי עם שליח חב"ד באתונה הרב מנדל הנדל, שדואג לכל הפרטים ולאירוח מלא במהלך השבת כולל אוכל לשבת כמו גם ספר תורה עבור המתפללים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שהתעקש עם אל על שהמטוס ינחת באתונה, היה הרב יוחנן חיות, רב החברה, שהעמיד את הדברים בפני ראשי אל על, על כך שאי אפשר לנחות בשעה כה מאוחרת, דקות לפני השקיעה.

על הטיסה נמצאים גם הגאון רבי  אהרן דב פרוינד, ראש מוסדות בית אבא במודיעין עילית, לצד משולחים רבים, שהגיעו לניו יורק וביקשו להספיק את הטיסה של שישי אך השלג ושעון החורף הכריעו את הכף, לקראת השבת שבפתח.  

המטוס השני של אל על טיסת 008 ששם לא ברור כמה חרדים ישנם, לאחר שרובם הועברו, ינחת ברומא בשעה 15:00 שעון מקומי. 

 

אתונה חרדים איחור בטיסה הרב שלום בער סורוצקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד