י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסמך ההבנות שמסעיר את ירושלים

זה מה שסוכם בין 'אגודה' לעופר ברקוביץ'

שלושה ימים לאחר שהבחירות בירושלים הוכרעו, חושף הבוקר הפרשן הוותיק יעקב ריבלין, את מסמך ההבנות, עליו חתמו עופר וברקוביץ' וסיעת 'אגודת ישראל' הירושלמית | תוכנו עלול לקומם על המועמד שהפסיד, את מצביעיו החילונים

זה מה שסוכם בין 'אגודה' לעופר ברקוביץ'
עופר ברקוביץ לצד יוסי דייטש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שהבחירות כבר חלפו והוכרעו, אבל השיח סביבם טרם עבר מן העולם, וזאת לאחר שהסיעה החסידית הצליחה להסעיר את הרחוב החרדי, עם תמיכתה השקטה במועמד החילוני לראשות העיר ירושלים - עופר ברקוביץ'.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', קודם הבחירות ניהלה 'אגודת ישראל' מו"מ מתמשך, עם שני המועמדים, כאשר גורם חרדי צוטט - אומר כי ההסכם עם עופר ברקוביץ' טוב יותר לחרדים בענייני השבת.

היום (שישי) חושף הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין, את מסמך ההבנות בענייני דת, אותו ניסחו צוות המו"מ האגודאי עם עופר ברקוביץ' - מסמך שצפוי להסעיר את הרחוב החילוני.

מהמסך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי ברקוביץ' הסכים בין הייתר כי לא יפתחו מתנ"סים או מוסדות תרבות בשבת, אלו הקיימים יפעלו ללא חילול שבת, גם מכירת הכרטיסים בגן החיות התנכ"י תופסק, מתחם התחנה שעורר סערה בקדנציה החולפת יפסיק את המסחר בשבת, אכיפת החניות הפתוחות בשבת תיעשה על ידי פקחים גויים, וכן התחייבויות נוספות בענייני הדת בעיר, בהן יינתן חופש הצבעה לכל מרכיבי הקואליציה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גם ברמת התפקידים הובטחו ל'אגודת ישראל', שלל התחייבויות, בהן: סגן וממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק תכנון ובנייה, תיק התרבות התורנית, וועדת השימור או וועדת ההקצאות, מינוי מוסכם לראשות אגף החינוך החרדי ויועץ חרדי לראש העיר מטעמם.

כידוע, התוצאה הייתה אחרת ומשה ליאון ניצח ביום שלישי, ברוב ברור את הבחירות וכעת יאלצו ב'אגודת ישראל', לפתוח במו"מ עם ראש העיר הנבחר כאשר התפקידים שהובטחו להם קודם הבחירות, לא בהכרח שיהיו ברי השגה כעת אחרי שלא תמכו בו במוצהר.

מתנועת 'התעוררות' נמסר ל'בחדרי חרדים': "המסמך המדובר הוא שקרי. לא מדובר במסמך הבנות. כל ניסיון לטעון אחרת הוא שקר והינו חלק מספין שכנראה נועד לקדם מו״מ קואליציוני של גורמים אלו ואחרים אל מול ליאון. זהו המשך ישיר של סדרת ההכפשות והדיסאינפורמציה שאנו עדים לה בשבוע האחרון".

יעקב ריבלין אגודת ישראל עופר ברקוביץ מסמך הסכם קואליציוני ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד