י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הכל תירוצים"

ליברמן הבוקר: "תמיד פעלתי כמו שצריך"

בעוד שעות ספורות תיכנס לתוקפה באופן רשמי, התפטרותו של שר הביטחון ליברמן. בינתיים הוא מתראיין לתחנות הרדיו הגדולות רשת ב' וגל"צ, ומנסה להסביר מדוע יצא למהלך הזה 

ליברמן הבוקר: "תמיד פעלתי כמו שצריך"
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, סוטה מסדר יומו ומבטל טיסות ופגישות חשובות במטרה לייצב את הקואליציה הצרה על 61 הח"כים שלה ולמנוע את הקדמת הבחירות, שר הביטחון היוצא אביגדור ליברמן, שיצר את כל המשבר הזה מתראיין הבוקר בתחנות הרדיו בניסיון להסביר את מהלכיו.

בראיון הבוקר לרשת ב' אמר השר ליברמן: "אני באמת בעד ממשלת ימין, במעשים ולא בדיבורים. אין לי שום טענות לצבא, הוא כפוף לדרג המדיני. אנחנו לא יכולים להגיד שאנחנו מוותרים לחמאס בגלל משהו אחר – זה הכל תירוצים. צריך ללכת לבחירות מוקדם ככל האפשר".

בראיון לאפי טריגר בגל"צ, אמר השר המתפטר: "מי שאמר שלא שיניתי כלום בזמן כהונתי, קיבל הנחיות מלמעלה. הייתה לי השפעה מכרעת על ביטחון ישראל. למרות כל הניסיונות להפריע, תמיד פעלתי כמו שצריך".

במהלך הראיון הכחיש ליברמן את הטענות, כי התפטרותו פוגעת ב"מהלך ביטחוני סודי". "הכל תירוצים. זה שחברי הקבינט מדברים על זה בכלל - חוסר אחריות", תקף.

הוא גם עקץ את יריבו הפוליטי נפתלי בנט שדורש לרשת אותו בתפקיד ואמר, "העברת התפקיד לנפתלי בנט תציל את מערכת החינוך בישראל. חוץ מזה - אין שום סיבה לתת לו את התיק".

נזכיר, כי היום בשעות הבוקר, תסתיימנה 48 השעות מאז הגיש אביגדור ליברמן את מכתב ההתפטרות שלו למזכיר הממשלה צחי ברוורמן ולראש הממשלה בנימין נתניהו.

המשמעות היא, שליברמן חוזר להיות חבר כנסת באופוזיציה, מאחר ובהיותו שר, התפטר מן הכנסת במסגרת החוק הנורבגי, לטובת כניסתה של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו', עם התפטרותו - חברת הכנסת תשלם את מחיר ההתפטרות שלו ותיאלץ לעזוב את הכנסת.

בתוך כך, ראש הממשלה החליט כי לא תתקיימנה היום הישיבות הקבועות כמידי ראשון - של פורום שרי הליכוד ושל ראשי הקואליציה.

אביגדור ליברמן משבר קואליציוני התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד