י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
8 שנים אחרי

תיק הרפז הסתיים: זהו העונש שנגזר על האיש המרכזי

לאחר שמונה שנות חקירה - הפרשייה שטלטלה את המדינה, הגיעה לסיומה עם גזר דין משמעותי לאיש המרכזי שעל שמו היא נקראת 

תיק הרפז הסתיים: זהו העונש שנגזר על האיש המרכזי
פלאש 90

השופט צחי עוזיאל מבית משפט השלום בתל אביב, הרשיע את בועז הרפז בזיוף מסמך ושימוש במסמך מזויף. על פי הסדר הטיעון, הרפז ירצה 220 שעות לציבור.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון לאחר הליך גישור ממושך, בועז הרפז שירת בצבא ההגנה לישראל עד לשחרורו בדרגת סגן-אלוף בשנת 2008. רב אלוף (במיל') גבריאל (גבי) אשכנזי מונה לתפקיד ראש המטה הכללי ה-19 של צבא ההגנה של ישראל. אלוף משנה (במיל') ארז וינר היה עוזרו של הרמטכ"ל בתקופה הרלוונטית לכתב האישום. במהלך שנות ה-90, במסגרת שירותם הצבאי המשותף, הכירו הנאשם ורא"ל אשכנזי ונרקמו ביניהם קשרים ידידותיים ומקצועיים.

הקשרים בין הנאשם לרא"ל אשכנזי נמשכו גם בתקופה שרא"ל אשכנזי כיהן בתפקיד הרמטכ"ל, והתקיימו הן באופן ישיר והן באמצעות מקורביו של רא"ל אשכנזי - רונית אשכנזי, רעייתו, ואל"מ וינר. קשרים אלה, נמשכו עד לימיה הראשונים של החקירה שנפתחה בחודש אוגוסט 2010. בתקופה הרלוונטית כיהן יואב גלנט בתפקיד אלוף פיקוד הדרום והיה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל ה-20.

במועדים שונים במהלך חודש אפריל 2010 ועוד קודם לכן נחשף הנאשם, למידע ממקורות שונים, ממנו הסיק כי קיימת תוכנית שתכליתה פגיעה ברא"ל אשכנזי והאדרת שמו של האלוף גלנט. הנאשם סיפר על כך לרא"ל אשכנזי ואל"מ וינר ואמר להם, כי יעביר לידיהם מסמך המבסס מידע זה. הנאשם ערך את פרטי המידע שאסף ממקורות שונים על מסמך, והוסיף ללא סמכות על המסמך את הלוגו של חברת EURO RSCG ISRAEL ופרטיה, כך שיראה כתוכנית אסטרטגית, המתייחסת בין היתר, לקידום מינויו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 ולפגיעה במעמדו של רא"ל אשכנזי ובמעמדם של מתמודדים נוספים לתפקיד הרמטכ"ל. בהמשך לכך, ב- 5.5.10, מסר הנאשם לאל"מ וינר את המסמך המזויף במעטפה סגורה כדי שיעבירו לרא"ל אשכנזי. באותו הערב, מסר אל"מ וינר את המסמך המזויף לידי רא"ל אשכנזי. בהמשך, במועדים שונים, הציג רא"ל אשכנזי את המסמך המזויף בפני קצינים בכירים, שנמנו על המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל.

על פי הסדר הטיעון הצדדים יעתרו במשותף לעונש של התחייבות כספית על תנאי וצו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 220 שעות. עוד על פי ההסדר, לאחר גזר הדין ההגנה תהא רשאית להגיש בקשת חנינה לקיצור תקופת התיישנות ההרשעה והתביעה לא תתנגד לבקשה, ובתנאי שההרשעה תתיישן רק בחלוף שנה ממועד גזר הדין. זאת לאור נסיבות חריגות בתיק זה, ובראשן השיהוי של למעלה מארבע שנים בהגשת כתב האישום ובשים לב לכך שהנאשם סבל לאורך אותן שנים מנזקי החקירה ועינוי הדין, כאילו הורשע כבר- גם על דרך של הוצאתו ממרשם אפ"י של משרד הביטחון וגם על דרך של ביטול ויזה לארה"ב. לכל אלה מצטרף שיקול נוסף אשר נעוץ בנסיבות רפואיות משפחתיות שמחייבות יציאה לארה"ב לקבלת טיפול.

עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרד חדד רוט ושות' מסרו: "בשעה טובה הגיעה לסיומה הפרשה שכונתה בטעות "פרשת הרפז". מה שהתחיל כאירוע שפותח מהדורות חדשות, הסתיים היום בהסדר תקדימי".

עו"ד עמית חדד. צילום: ניר קידר

לדבריהם, "לאחר משא ומתן ארוך ובסיועו של בית המשפט שנכנס לעומקם של דברים, תוקן כתב האישום ללא היכר. גם העונש שנקבע בסופו של דבר – עונש של שעות לטובת הציבור בלבד – מלמד על הנסיבות המיוחדות של התיק הזה, ועל חלקו השולי של בעז בפרשה. הגיע הזמן שבעז הרפז ישוב לחייו הקודמים."

פרשת הרפז הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד