י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רבה של אשדוד: "נשים לא יכולות להיות מפקדות"

רבה של אשדוד, הרב יוסף שיינין, חולל סערה בטקס לחילופי מפקדים בעיר - כשאמר: "נשים לא יכולות לפקד על תחנת משטרה" • מפקד מחוז דרום: "הלוואי שתמונה מפקדת"

הרב יוסף שיינין. צילום ארכיון
הרב יוסף שיינין. צילום ארכיון

בטקס חילופי מפקדים בתחנת המשטרה באשדוד, אמר רב העיר, הרב יוסף שיינין: "נשים לא יכולות לפקד על תחנת משטרה מכיוון שמדובר בתפקיד המיועד לגבר".

"מדברים הרבה על הדרת נשים, אבל אני לא ראיתי פה באשדוד ובמשטרה שמינו אישה למפקדת תחנה, כי זה תפקיד גברי שנשים לא יכולות למלא", אמר הרב. הקהל שהשתתף בטקס, שכלל בעיקר שוטרים מתחנת המשטרה באשדוד, השמיע קריאות ביניים נגד דבריו של הרב.

מפקד מחוז הדרום, ניצב יוסי פריינטה, הגיב במהלך נאומו לדברי הרב: "אני אומר לכבוד הרב, יש נשים רבות במשטרה והלוואי שבתקופתי תמונה אישה למפקדת תחנה".

לאחר הטקס הסביר הרב שיינין כי הוא מאוד מכבד נשים ולא התכוון לפגוע בהן. "אני גר באשדוד 28 שנים ומעולם לא הייתה מפקדת תחנה. וכשאני שואל את עצמי מדוע, אני חושב שזה תפקיד שלא מתאים לנשים.

"זה לא שיש בהן פגם, אבל מפקד צריך לנהוג באופן מסוים של קשיחות, ואילו הקדוש ברוך הוא ברא את הנשים עדינות, שלא מתאימות לתפקיד כזה. מפקד צריך להיות בשטח כי זה התפקיד והאישה עדינה יותר".

הרב הוסיף, "זה לא שאנו מזלזלים בנשים, יש לנו לא מעט עדויות לכך בתנ"ך ובספרות התורנית. עצם העובדה שאישה עושה בת מצווה בגיל 12 וגבר בגיל 13 אומר שלנשים יש יותר בינה מהגבר, ולכן הן מקדימות בעניין הזה".

הרב שיינין גם אמר כי החילונים והחרדים בעיר אשדוד חיים בהרמוניה נפלאה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד