י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כץ מציג: תקנה חדשה לרוכבי האופניים

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לאשר מחר (שני) תקנה של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לאסור על השימוש בקסדת חצי בעת הרכיבה על אופנועים, קטנועים וטרקטורונים

כץ מציג: תקנה חדשה לרוכבי האופניים
פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לאשר מחר (שני) תקנה של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לאסור על השימוש בקסדת חצי בעת הרכיבה על אופנועים, קטנועים וטרקטורונים. זאת, במטרה להגביר את בטיחותם של רוכבי הרכב הדו-גלגלי בישראל.

התקן הישראלי אינו מאפשר כיום ייבוא של קסדות חצי, מאחר והן אינן עומדות בתקינה האירופאית. בשנים האחרונות ניסה משרד התחבורה לאסור גם את השימוש בקסדות חצי, אולם קשיים משפטיים מנעו את תיקון התקנות. לאחר שנמצא פתרון, בשיתוף עם משרד המשפטים ומכון התקנים הישראלי, התאפשר תיקון התקנה.

יצוין כי קסדת החצי מכסה את החלק העליון של הראש בלבד, דבר הגורע מיעילותה להגן על הרוכב מפני פגיעת ראש במקרה של תאונת דרכים או החלקה. הצעת החוק החדשה קובעת כי הקסדות נדרשות לכסות לפחות עד לאוזניים, ובכך הן גורעות את קסדות החצי מהתקינה הישראלית.

התקנות החדשות יחייבו גם את רוכבי הרכינוע, סגוויי והובר בורד בחבישת קסדת אופניים וברכיסתה. תיקון זה מתבקש לאור התופעה שבה הרוכבים חובשים את הקסדה אך אינם רוכסים אותה כראוי. במצב של תאונה, הקסדה נשמטת מראשם ואינה מגינה עליהם.

לפני כשבועיים אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק של השר כץ, המחייבת את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה בעת הרכיבה עליהם, בכל גיל ובכל הכבישים. הצעת החוק תידון בקרוב בועדת הכלכלה לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

אופניים קסדה תקנה משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד