י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העותרים "הגדישו את הסאה"

העליון: הבוררים בפוניבז' ימשיכו בתפקידם

בג"ץ קבע בפעם השישית בעתירה שהגישו מחנה הרב כהנמן - "השונאים" - נגד הבוררים של מחנה הרב מרקוביץ - "המחבלים" - כי הם ימשיכו למלא את תפקידם • מדובר באב"ד הגאון רבי חיים גדליה צמבליסט והגאון רבי מאיר הייזלר - שימשיכו לדון בכל העניינים הנוגעים לישיבה ומוסדותיה

היכל ישיבת פוניבז' בבני ברק. צילום: שוקי לרר
היכל ישיבת פוניבז' בבני ברק. צילום: שוקי לרר

בפסק דין נוסף, שישי (!) במספר, קובע הערב בית המשפט העליון, כי הבוררים בדין התורה שבישיבת פוניבז', האב"ד הגאון רבי חיים גדליה צמבליסט והגאון רבי מאיר הייזלר, ימשיכו למלא את תפקידם ולדון בכל העניינים הנוגעים לישיבה ומוסדותיה, בהתאם להתחייבות הצדדים ב"שטר הבוררות" התקף עד עתה.

כזכור, ביהמ"ש העליון דן בערעור שהוגש ע"י הרב כהנמן (שונאים) על פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בת"א, שקבע אף הוא לפני מספר חודשים כי הבוררים ימשיכו לדון, וכי הטענות המועלות כנגדם מצידו של הרב כהנמן אינן מהוות עילה לפסילתם.

בפסק דין מנומק, מצטרף העליון לקביעותיו של המחוזי, כשהוא בוחר לתקוף את עורכי הדין של הרב כהנמן אשר "משתלחים ומקיזים את דמו" של האב"ד הרב צימבליסט. "תמוה בעיני" מוסיף השופט מינץ, "כיצד אזרו המבקשים עוז" להוסיף ולהגיש בקשות פסילה כנגד הדיינים, בעוד הם "הגדישו את הסאה באמרותיהם, והגיעה השעה שיחדלו מכך".

בנוסף, מוסיף השופט ד' מינץ דברים על חומרת ההתנהלות של המבקשים שבמשך שנים רבות עותרים לערכאות שונות פעם אחר פעם: "המבקשים עצמם מעידים בפה מלא כאמור כי כבר שנים שהם מחפשים כל דרך על מנת להביא לפסילתם של הרב הייזלר והרב צימבליסט. על מנת להביא לכך הגישו הללו בקשות פסילה רבות, אך מקצתן פורט לעיל".

פסק דין זה מצטרף לפסק דין שהתקבל אף הוא בעבר בבית המשפט העליון, ובו קבעו שלושת שופטי ההרכב, אליקים רובינשטיין, יורם דנציגר ודפנה ברק ארז, "כי אין לאפשר להרב כהנמן להימלט מן הבוררות".

בסיומו של פסק הדין סונט השופט מינץ, וקובע כי "לא כבוד הבוררים יש כאן ולא כבוד האדם בהיותו אדם יש כאן".

את הרב מאיר הייזלר ייצגו עורכי הדין דרור גדרון ונועם בניה ממשרד אפרים אברמזון ושות׳.

 

ישיבת פוניבז מחבלים שונאים ערעור הרב שמואל מרקוביץ הרב אליעזר כהנמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד