י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הראיות הולכות ומתחזקות

מעצר "המתחזה" הוארך לקראת כתב אישום

לאחר שנעצר לפני כשבועיים בפעם השנייה על אותם מעשי הונאה ורמייה, השופט החליט להותיר את החילוני שהתחפש לחרדי - במעצר, לקראת הגשת כתב האישום נגדו, זאת כדי להבטיח את שלום הציבור, לאחר שהתברר כי האיש הינו סדרתי במעשיו הנלוזים | בינתיים הראיות בתיק מתחזקות ומתבססות

מעצר "המתחזה" הוארך לקראת כתב אישום
חרדי בוחן יהלומים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבועיים לאחר שנעצר בחשד להונאה של למעלה מעשר חרדים והראיות בתיק הולכות ומתחזקות, השופט החליט להאריך בפעם הרביעית את מעצרו, לקראת הגשת כתב אישום בעניינו. בחודש תשרי תשע"ז, נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי אותו עצור - עקץ את דוד קרויזר מבית שמש בעשרות אלפי שקלים, תוך שהוא מתחזה לחרדי ומספר אגדה על יהלומים תוך שימוש ב"היתר עסקה" ובשמו של הדיין הרב חיים אהרן מונדרר. הוגש נגדו כתב אישום ובהליך המשפטי השופט הבהיר שאינו מאמין לגרסתו והכחשותיו. אולם בסיום ההליך הוא זוכה מחמת הספק, מאחר וקרויזר סתר את עצמו במספר נקודות בעלות משקל

כעת מקווים המתלוננים, כי אותו אדם יורשע בסוף ההליך, תוך שהוא שוהה במעצר עד תום ההליכים, ואינו יכול להונות אנשים נוספים. החשוד, הורשע בשלהי חודש דצמבר בעבירה של קבלת דבר במרמה ושימוש במסמך מזויף, ונגדו עומד מאסר מותנה בר הפעלה, וכן הרשעות נוספות בעבירות של קבלת דבר במרמה. 

על פי החשד, אותו אדם, שבעבר זוכה מכתב אישום מאחר והמתלונן בתיק לא היה יציב, היה ניגש לאנשים חרדים ברחוב, מבקש ושואל אותם אם הם מכירים איזשהו רב באותו אזור, אומר שיש לו שאלה הלכתית מאוד חשובה. תוך תחכום רב, סיפר כי הוא עומד לפני ביצוע עסקה מאוד גדולה ורוצה לדעת האם ניתן לעשות היתר עסקה ולהלוות בריבית כסף עבור אותה עסקה.

כשהם לא היו מוצאים כביכול את אותו רב, היה מסביר להם את המהות של העסקה, שהוא חייב לסגור עסקה בשעות הקרובות, עסקה של כמה מאות אלפי דולרים וחסרים לו אלפים בודדים. כך בעצם היה גורם לאותם מתלוננים להלוות לו כסף. על פי החשד, ברוב המקרים נתן להם כביכול פיקדון אבנים דמוי יהלומים שהבטיח להם שהם יהלומים יקרים, כפי שדווח בעבר ב'בחדרי חרדים'.

לאחר מעצרו, נערך מסדר זיהוי במחלק ההונאה של משטרת ירושלים, ומהפרטים שנמסר ל'בחדרי חרדים' עולה כי רוב המתלוננים זיהו את החשוד במסדר הזיהוי. בדיון הארכת מעצר רביעית שנערך היום בבית משפט השלום בירושלים, אמר נציג המשטרה רס"מ דורון ממן, כי מדובר גם בקבלת דבר במרמה, מאחר ואין עסקה, היהלומים מזויפים וגם ההתחזות. על פי חוות דעת של המשטרה, מדובר בסתם אבנים.

חוקרי ההונאה בירושלים ביצעו מחקר תקשורת, למספרי הטלפון אותם מסר החשוד למתלוננים, שלרוב אחרי יום או יומיים לא היו זמינים יותר, שם עלה שהיה או קשר או ניסיון התקשרויות בין המתלוננים לחשוד ולהיפך. "על פי איכונים, זה תואם את אזור העבירה ואת השעות שנטענות" אמר החוקר ממן והוסיף כי החשוד עצמו שומר על זכות השתיקה בכל החקירות והעימותים.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי עד כה ישנם 12 מתלוננים בתיק, ועל פי חשד המשטרה, סכום ההלוואות שקיבל ולכאורה לא השיב, עומד על כ-130 אלף ש"ח. "לחלק הבטיח שעשו רווח מאותה עסקה, שיחזיר פי שלוש או ארבע. לאחד האנשים הבטיח שיתרום לישיבה שנמצא בה. חלקם נתנו לו מטוב ליבם" אמר החוקר.

מאחר ומדובר בתיק מורכב במיוחד, אשר יש לו אינטרס ציבורי, מונה פרקליט מלווה לחקירה ובימים הקרובים פרקליטות מחוז ירושלים צפוייה להגיש נגד החשוד כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

השופט שמואל הרבסט קבע בתום הדיון כי "קיים חשד סביר להוכחת העבירות המיוחסות למשיב". מאחר וקיימת "מסוכנות המתחזקת והולכת" נוכח נסיבותיו ונתוניו של החשוד, החליט להאריך את מעצרו בפעם הרביעית עד ליום חמישי, אז הפרקליטות צפוייה להגיש כתב אישום.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מעבר לתיק החקירה במחלק ההונאה בירושלים, ישנם שישה מתלוננים בימ"ר נגב, והתיק הועבר לפני ארבעה חודשים לפרקליטות מחוז דרום, לצורך עיון והחלטה.

מפלג הונאה משטרת ירושלים הונאה חרדים הונאת יהלומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד